Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1426 ggr
molam
2015-01-10 18:29

Spöken i dröm

DEt är en dröm som gjort att min sömn inte vart nå bra i tre dagar nu, jag har gjort en tolkning men vet inte om den är rätt

I drömmen Flyttar vi till nytt hus jag och min familj. Det Spökar i huset, och på nått sätt blir jag polare med spökena. Efter ett tag att jag blivit polare med spökena kallar dom på min hund och tar med sig henne, och var jag än gör så lyssnar inte hon på mig, hon är i vanliga fall världens lydigaste hund som inte ens går ut på promenad med min lillebror om inte jag säger att det är okej.

Vad jag har för så betyder spöken i en dröm "död"
Och om man byter skola/flyttar till hus/byter jobb eller liknande så betyder det "nått nytt kommer att hända"

Då till min tolkning, jag har tolkat det som att min hund kommer att och jag kan inte göra nått åt det alls. samt att när hon dött så kommer jag byta ut henne som en nedkissd trsa och köpa ny hund direkt.

Min hund är alltså mitt kött och blod no matter what.

Men kan min tolkning vara korrekt (hoppas inte) eller finns det nån som är mycket bättre än mig på drömtolkningar som har en annan idé?

Tacksam för svar.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Magi-cat
2015-01-10 18:41
#1

#0 Det var en tragisk tolkning av din dröm! Så skulle inte jag tolkat den…Drömmar är sällan förutsägelser om vad som kan hända, utan speglar mer vad som hänt under dagen före och vad som rör sig omkring oss just då. Inte sällan speglar de våra rädslor, som om hjärnan kör en scanning på just det vi fruktar.

Att flytta till ett nytt hus: Att du står i förändring, något nytt skapas inom dig eller omkring dig, kanske både och. Förändringar och nyheter skapar också rädslor vilket speglas i "spökena", det som följer med av det gamla.

Att hunden inte lyssnar på dig behöver inte alls handla om hunden och gör det troligen inte, utan är något du har med dig som du bildligt talat inte lyssnat på. 

Din dröm tolkar jag alltså inte alls som ett förebud och särskilt inte om något tråkigt.

Det var lite kortfattat, hoppas det gav dig något. ta det lugnt, släpp drömmen, krama vovven och lycka till! 🙂🐶


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

molam
2015-01-10 19:20
#2

#1 Vovven KRamar jag om Dagligen, Min tolkning kan ha blivit sådär också pga av rädslor då hon inte är en ungdom längre och vi hade både hennes mamma och pappa och Mamman Dog när hon var 8 Pappan 12½ och hennes Kull bror (som vi också har) är Sjuk och han kommer att tas bort så fort vi får lite pengar till avlivningen (Han lider inte missta mig inte Men han har en Sjukdom i ryggen vilket gör att han måste ha medicin varje dag för att slippa ha ont.) samt att hundarna är 11 Blir 12 i februari (de gamla) så oron kan väl ligga där i också vilket gör min tolkning dyster

Men då hoppas jag att det inte är så ^^ tack

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Magi-cat
2015-01-10 19:27
#3

#2 Då förstår jag.❤️
Hur länge vi får ha de kära djuren hos oss vet vi aldrig, och det är lika bra det, men just din dröm speglar mer din högst förståeliga rädsla än att något sådant behöver hända just nu.

Och inte byter du ut henne som en trasa, som du skrev i TS. De lever alltid kvar i våra minnen och hjärtan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

molam
2015-01-10 20:05
#4

Okej vad bra tack så mycket att du Blåste bort min Tolkning! nu kanske jag får sova inatt med hunden ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Huygens
2015-01-10 21:06
#5

#0 Du blir vän med spöken, dom kan vara en din inre andlighet, som alltid kommer ta hand om din hund. Se även Drömtydning, Freud.

molam
2015-01-10 21:22
#6

Ska se om jag får tag på den boken tack så mycket ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
pirri17
2015-01-11 04:59
#7

2# Även efter avlivningen så kommer hunden vara glad och trivas i andevärlden och vara med dig!

Brunett

Upp till toppen
Annons: