Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1757 ggr
Elfbruden
2015-01-08 16:38

Djur andar?

Tror ni att våra husdjur kan bli andar/spöken ? Tacksam för svar?

Annons:
Huygens
2015-01-08 23:11
#1

ja, det kan t o m gå att prata med dom om man har mycket tur. Verkar som om djur kan ha ett högre medvetande i det andliga tillståndet.

Bufflan
2015-01-09 00:28
#2

Såklart. Jag har sett en katt jag hade för flera år sedan besökt sin gamla matplats i köket och de två senaste katterna jag hade besökte mig tillsammans i en dröm.

noraa
2015-01-09 01:10
#3

ja dem kan det :)

pirri17
2015-01-09 03:33
#4

Jag har en katt som är 6 år och heter Måns, han reagerade på en kattande, vi såg ibland en kattande som kom och gick och satt! T.o.m. en herrgård där man kunde höra en häst komma springande utanför huset där det var hemsökt nånstans i Sverige! Och en apa som blev inmurad i väggen på medeltiden som man kan höra! Och en hund som tassade runt i huset som var ägd av nån dam på 1800-talet och den hunden hörde man krafsade runt på golvet när den kom!

Brunett

Ghosthunter
2015-01-09 17:04
#5

Självklart kan dom bli det. Djuren har också en själ och den, liksom människosjälen, lever i evighet. Har själv haft många möten med spökkatter bl.a.🐱👻

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sacred Wolf]2
2015-01-09 18:24
#6

# 4 pirr17 du pratar mycket om dåtid i olika trådar,visst den finns men hur ärlig är du i dina egna ord måste jag ställa mig frågan ?

du känns inte helt seriös måste jag säga.

Annons:
Draugaz
2015-01-10 04:53
#7

Svårt att säga, men jag är öppen för att möjligheten finns. Fick i en dröm besök av 2 gamla husdjur jag haft som barn,  En  fågel och ett marsvin. Drömmar kan ju bestå av allt mellan himmel och jord, men just den här var lite speciell på något vis, För jag fick en känsla som jag aldrig riktigt fått i en dröm tidigare. I drömmen flög Fågeln fram till mig och satte sig på mitt pekfinger, så som den brukade göra när den var i livet och skickade som en känsla av värme och kärlek till mig,  Marsvinet tuggade på en bit gurka som den älskade när den levde och även den skickade den här fina känslan. Den uppfattning jag fick var som att de ville hällsa på mig och ta ett sista farväl, De ville förmedla att de mådde  väldigt bra där de befann sig nu och ville skicka sin kärlek och uppskattning till mig en sista gång. En vacker dröm och en härlig känsla. Är en riktig djurvän och skattar djurs kärlek väldigt högt. Kan ju bara ha varit en dröm såklart, men vem vet, kanske lever djur vidare på något sätt de med efter döden :)

Malin688
2015-01-11 15:09
#8

Vi har en katt här hemma som kommer och går, ibland "snubblar" man över den, jag är allergisk så vi har aldrig nånsin haft katt! 

Min hunds aska är utspridd i vår sommarstuga och han kommer och går där, väldigt skönt att känna hans energi med jämna mellanrum.

Blandad kompott är en bra kompott :)

Upp till toppen
Annons: