Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Meditation

Stickande energier

2015-01-06 21:59 #0 av: missma

Hej! 

Ibland när jag mediterar eller yogar sticks/surrar det i händer och fötter kraftigt. Detta känns tydligt som energier för mig, men jag vet inte var jag ska göra av det, hur ska jag fokusera energin till något bra? (Om ni förstår hur jag menar) Vad kan jag använda denna energi till för något vettigt, typ rikta den rätt och bli av med den? Av någon anledning känns det som att jag inte vill ha den stickande energin… 

Anmäl
2015-01-06 22:06 #1 av: Magi-cat

#0 Läs gärna i lite gamla trådar här på ÖN om meditation. De fenomen du nämner är vanliga och beror på att kroppen slappnar av, kort sagt.

I meditation ska man inte "göra" så mycket, utan bara "vara".
Låt det ske kravlöst, bara konstatera hur det känns.

Stickandet kommer att förändras och kanske försvinna helt, tror jag.

Lycka till!

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.