Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 905 ggr
Wictoria89
1/4/15, 8:33 PM

drömtydning

Hej. var ett tag sen jag var aktiv här. Jag skulle behöva hjälp att tyda min dröm som jag hade inatt. Jag drömde att de var jag och en till som bröt sig in hemma hos min farmor och farfar. När vi hörde att dom kom hem igen så hoppade vi ut genom fönstret, skyndar oss till våran bil och sätter oss i den och ska åka iväg. Farfar ser då oss och i samma stund som han ser oss så ser jag att det sitter tre döda människor i bilen. Det var helt blodigt i baksätet, men jag ser inte ansiktena. Jag tror de var 2 vuxna och ett barn , men är inte säker. Vi åker där ifrån och kommer lite längre bort och är då i ett hus. Det kommer en kille i rullstol, bjuder på snus och sen rätt som de är så går han uppför en trappa. Jag fortsätter att gå kommer då till en pool hittar ett par skor med klack och tar på mig dom och går. sen minns jag inte mer. Någon som kan hjälpa mig tyda denna dröm. För jag kan verkligen inte släppa den. // wictoria

Annons:
Fjäril
1/4/15, 9:54 PM
#1

Hej,

Det första jag tänker på är en blandning av olika filmer. Tittar du mycket på film? Jag får ingen "känsla" ifrån din dröm utan den verkar mest rörig. Kanske det händer mycket i ditt liv just nu?

Sajtvärd på Övernaturligt

Huygens
1/4/15, 9:54 PM
#2

En tolkning är situationsberoende och en dröm kan betyda många saker. Att bryta sej in kan t ex betyda att du har eller har haft någonting i din tillvaro du avbrutit. Men det kan lika gärna betyda att du håller på att skapa dej själv större frihet.

Killen som går och att du själv hittar skor och går kan vara aspekter av att du håller på att lära dej gå en ny väg i tillvaron. Men det kan också vara symboler för två helt olika saker. Tolkningar är svåra.

Se även Drömtydning Freud.

Wictoria89
1/4/15, 11:04 PM
#3

Jo jag kollar på tv men inte på filmer så mycket. Jo man kan säga att de händer en hel del just nu. Men i och med drömmen så tänkte jag inte att de kunde ha med de att göra.

Magi-cat
1/5/15, 8:01 AM
#4

#0 Lite kort: Att någon försöker ta sig in i ditt hus kan vara, förutom som Fjäril skrev att det händer mycket i ditt liv nu, att du känner att någon inkräktar på ditt "revir", tar sig friheter. Bilen är hur du tar dig fram i livet. De döda kan vara att gamla minnen gör sig påminda. Du ska börja nytt men lämna något gammalt.
Att en kille kommer i rullstol kan vara att du är lite rädd för att stå på egna ben, som man ofta är när tiden är inne för förändring. Men han reser sig och går uppför trappan = du vet att du kan gå vidare på egna ben och behöver ingen "rullstol"!
Skorna med klack kan vara något liknande, att ta sig fram på nytt sätt, komma upp lite från marken man står på.

Lycka till! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: