Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1097 ggr
[Deshasix]
1/3/15, 3:42 AM

Skumt..

Sedan jag var liten så har de hänt en rätt skum grej då och då. Det börjar pipa i ena örat och "brusa" i det andra, allt ljud runt omkring dämpas. Jag minns en gång tydligt där detta hände, men trots att allt "bakgrunds ljud" dämpades så hörde jag bilarna långt bort på bilvägen susa förbi, inte tänkt på det mer sen dess..

Men häromdagen så hände detta igen, det pep i ena örat och surrade i andra, men sedan tystnade det, och jag hörde folk som pratade utanför, super tydligt!

Efter det har det hänt en gång till och då hörde jag en uggla som hoade,

Är detta helgalet, någon som har någon idé om varför det händer? Vet inte om detta ens hör till denna iFokus men visste inte annars vart jag skulle fråga.

Annons:
pirri17
1/3/15, 6:27 AM
#1

Nån gång har jag hört lite ljud mitt på natten, vackert ljud, klingande en lång stund och sedan somnade jag och sen började jag inom några dagar att se med inre syn! Så var det för mig! För många år sen!

Brunett

Magi-cat
1/3/15, 7:51 AM
#2

#0 Det är allt annat än helgalet. Min gissning är att det är fenomen från själva örat och hörselsinnet. (Personer med tinnitus upplever olika ljud hela tiden.) Ibland får man en lockkänsla, ibland upplevs ljud klarare. Det tror jag de flesta har varit med om. Har man varit eller är förkyld kan det svullna igen och påverka hur man upplever ljud.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: