Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1426 ggr
DecemberSnow
2014-12-26 18:41

Jag hade en sådan konstig dröm

Först måste jag börja berätta att jag inte har varit så intresserad av det andliga och övernaturliga på ett tag. Förut var jag väldigt intresserad och "öppen" och hade diverse olika andliga upplevelser och även en del speciella drömmar. Men av olika anledningar har jag stängt ner och tänker inte på sådant så mycket längre vilket också har gjort att jag inte är med om övernaturliga saker så ofta nu för tiden.

Men så inatt hände det någonting konstigt i min dröm. Drömmen i sig var inge speciell utan det var en sak som hände som är speciell. Mitt i drömmen får jag syn på en man som jag har haft ett förhållande med för länge sedan ,vi har inte setts/pratat varandra sedan vi bröt upp. Vi var tillsammans när jag bodde i ett annat land. När vi gjorde slut så bytte jag nummer, blockerade honom på facebook och flyttade tillbaka till Sverige utan att berätta det. Jag var sårad och arg och ville bara "försvinna" ur hans liv. Det kändes som att jag var tvungen att "radera" honom ur mitt också för att kunna gå vidare.  Jag tänkte på honom länge efter det, men jag förlåt honom och tillslut var jag varken arg eller tänkte speciellt mycket på honom längre.  Det var länge sedan och jag har dejtat andra efter det.

(Det kanske också är värt att nämna att jag har fått berättat av medium att vi har levt flera liv tillsammans och har starka band.)

Därför blev jag väldigt förvånad när han dök upp helt oväntat i min dröm inatt. 

 Först försöker jag springa ifrån honom utan att prata med honom men han springer ikapp mig.   Annars i drömmar brukar jag inte veta att jag drömmer och allt känns ofta lite otydligt. Men nu såg jag honom glasklart, varje liten detalj och det kändes så verkligt, jag blev plötsligt medveten om att det är en dröm men att det känns som att han har någonting att berätta och det är viktigt att jag lyssnar till budskapet. Jag står därför helt tyst och låter honom prata. Han säger att vi kommer att vara i varandras liv hela det här livet jag lever nu, vare sig jag vill det eller inte.  (Det sista stycket minns jag lite lummigt men någonting i stil med) -Han säger att han har haft mycket problem med sina föräldrar och att han kommer till mig när han är redo att låta sig lita på mig helt och hållet. Sedan frågar han om jag förstår vad han har sagt. Då nickar jag bara. Jag går fram och kramar honom och sedan försvinner han och jag går tillbaka till drömmen jag var i ( nu också tillbaka till att inte veta att jag drömmer) .

Hur tolkar ni det här?

Annons:
DecemberSnow
2014-12-26 18:44
#1

Jag kan berätta att anledningen att vi bröt upp var att han hade svårt att lita på mig och folk i allmänhet/ svårt att öppna upp för att han trodde att han skulle bli sårad och lämnad om han gjorde det, pga att hans pappa varit frånvarande i hela hans liv.

Nirvana_Ophelia
2014-12-26 18:54
#2

han är som mig, rädd att bli sårad…

min pappa stack och lämnade djupt sår i min själ.

Det är inte kul med rädsla för folk, och rädsla och skräck

för att inte betyda något för ngn. 

Men för att återvända till drömmen, jag tror det var en sanndröm…

på ngt sätt vet du att han kommer tillbaka och älskar dig.

Du vet undermedvetet att han fortfarande har känslor för dig…

jag tror han är den rätte…never say never. Uppdatera gärna om hur

det går!

Huygens
2014-12-26 19:02
#3

#0 Det var intressanta att du övergick i klardröm när han började prata.

Kanske var det en del av honom som ville förklara eller be om ursäkt? Verkar ganska klart att ni har någon slags andlig koppling, och vad det innebär på sikt är ju en bra fråga.

Upp till toppen
Annons: