Annons:
Etikettövrigt
Läst 1864 ggr
fridis0425
12/26/14, 10:51 AM

låt oss hedra efter tsunamin

Idag är det 10 år sedan den hemska tsunamin spolades över Thailand…

Låt oss hedra alla män, kvinnor och barn som försvunnit eller mist livet på annandag jul för 10 år sedan.

tänk dig att människorna ville ha en rolig och en bra semester där de kan njuta, och så händer det här!

Människorna såg en vit strimma vid horisonten som allt kom närmare och närmare. Vågen var på olika ställen och var mellan 10-25 m hög. Kan ni tänka er, människorna hade inte en chans…

stackars föräldrarna som mist sina barn eller barnen som mist sina föräldrar…

Det är så hemskt, en av de värsta naturkatastroferna…

Annons:
pirri17
12/27/14, 10:37 AM
#1

Jag såg på tv nån gång i år att det spökar lite på stranden efter Tsunamin och en taxichaufför vågar inte åka ner till stranden för man kan fortfarande höra andarna ropa efter hjälp! Så en präst behövs som kan ge dem ett kristet välsignelse på stranden tycker jag och ett medium som kan lyssna på vad dem vill berätta om upplevelser från Tsunamin så att dem får frid!

Brunett

Aleya
12/27/14, 11:18 AM
#2

#2 får jag undra varför det måste vara kristet? Sen vet jag att folk som jobbat med som omkomna var med i buddistiska ceremonier innan dom ens fick jobba med kropparna, containrarna där kropparna var blev välsignade är dessa munkar. Så nog lär det vara redan välsignat. Och sen får man nog åka dit och kolla själv om det spökar eller ej. Jag skickade en tyst minut för offren

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Huygens
12/27/14, 12:25 PM
#3

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Jag tycker att det är mycket illa att dom sk tsunamibanden är på väg att förstöras av både svenska regeringen och svenska oppositionen. Här är en artikel om att införa 70 års sekretess på tsunamibanden.

Jag är rädd för att Sveriges ledande politiker döljer några mycket allvarliga brott och det borde vara viktigare att få klarhet i vad det är som mörkas från regeringssidan.

Normalt sett ger man endast 70 års hemligstämpel till hysteriskt viktiga försvarsuppgifter. Båda regeringarna från bägge blocken vill mörka tsunamibanden.

En ceremoni för att "hedra dom omkomna", precis som dom vore amerikanska krigshjältar, ter sej i sammanhanget malplacerat om det är så att vi fortsätter acceptera att det döljs missförhållanden och allvarliga fel genom att låta information försvinna.

Jag är rädd för att en mycket mörk och smutsig hemlighet finns dokumenterad på dessa tsunamiband. Dessutom verkar 31 av banden ha "försvunnit".

pirri17
12/27/14, 11:09 PM
#4

Om det ska vara kristet eller inte spelar ingen roll! Bara man ger välsignelse på själva stranden också! En taxichaufför vågar inte ner till stranden där han kan höra röster som fortfarande ropar på hjälp. Där vågorna tog dom från deras boplatser och sen ner i havet på stranden! Dom ropar fortfarande på hjälp ännu idag! Ge dom frid!

Brunett

Aleya
12/27/14, 11:15 PM
#5

#4 som jag sa så är det nog redan välsignat. Det lär munkarna redan ha fixat i Thailand.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pirri17
12/27/14, 11:17 PM
#6

Kommer inte ihåg när på året när jag såg det på tv om taxichauffören men de andra kanske har redan efter programmet hjälpt till med kropparna. Och det var så många barn som vuxna så det är svårt att få tillbaka precis alla kroppar!

Brunett

Annons:
pirri17
12/27/14, 11:24 PM
#7

Jag hoppas det att de är lugna nu efter välsignelse! Men det var sorgligt för jag kände två andra på mitt jobb som var släkt med honom i Tsunamin. Han var sonen och brodern!

Brunett

SannaNolte
12/28/14, 9:57 AM
#8

Jag själv låg på stranden när vågen kom , men lyckades springa upp på ett berg så vattnet inte nådde upp. Hela min familj klarade sig också, men min pappa var borta ett tag innan vi hittade varann. Jag var 12 år då och har inte fattat vad som hänt förens nu. Alla döda människor som låg lite här o där, krossade bilar, hus var borta, människor som skrek och grät… mycket att ta in… men tack för att jag och min familj klarade oss , tack ! <3

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

fridis0425
12/30/14, 9:08 AM
#9

#8 herregud vilken tur ni hade!<3 tur att det fanns ett berg i närheten då! var ni på minnescermonin i khao lak?!

SannaNolte
12/30/14, 10:31 AM
#10

Tanken va att vi skulle dit , men ekonomin svek oss i sista stund , så vi gjorde våran egna lilla ceremoni hemma med rislampor och tända ljus .. :)

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Upp till toppen
Annons: