Annons:
Etikettmeditation
Läst 1641 ggr
Marrank
12/22/14, 12:33 PM

Kundalini meditation

Någon som har erfarenhet av denna? Är den verkligen rent utav "farlig" som vissa beskriver ?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
7/4/15, 2:15 PM
#2

Jag har ingen erfarenhet själv av kundalini att berätta om, men vill tipsa om sökfunktionen som du hittar överst på sidan, precis under omslagsbilden.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Huygens
7/4/15, 2:57 PM
#3

Läste ett tag om ganska så otrevliga kundaliniupplevelser. Men det som slog mej var att dom flesta upplevelser uppstod spontant och utan Meditation. Och om kundaliniupplevelsen uppstod efter någon form av andlig aktivitet, Meditation, healing, så kom det väldigt plötsligt och tidigt, kanske inom loppet av dagar eller som mest några veckor efter att aktiviteten påbörjats.

Det enda vettiga råd jag hittat är att när kundalini uppträder, kämpa inte emot. Låt det ha sin gilla gång och följ med i rörelsen.

Det är inte säkert att det lugnar ner sej med tiden, men efter ett tag blir man van och det upplevs inte som så starkt.

Dessutom kan kundalini varier mycket kraftigt och behöver inte alls vara som det beskrivits i olika "läroböcker", hoppande myror, ringlande ormar eller skuttande apor.

Agnostiker_86
7/11/15, 9:59 AM
#4

Vad jag förstått så ska man inte hålla på och leka med kundalini hur som helst. Man måste ha bra träning och ens chakran måste vara i balans.

[rara]
7/11/15, 1:33 PM
#5

Här är en mycket intressant länk om kundalini

http://www.biologyofkundalini.com/

Upp till toppen
Annons: