Annons:
Etikettandlighet
Läst 3441 ggr
Nirvana_Ophelia
2014-12-19 20:55

Döden

Vad tror ni händer efter döden? The afterlife?  Orkar inte mer..,..

Annons:
fruktgumman
2014-12-19 20:58
#1

Personligen tror jag inget händer. Vi placeras i en kista och grävs ner.

Vad är det du inte orkar?

Aleya
2014-12-19 21:01
#2

Om du mår dåligt som det verkar i vissa trådar så sök hjälp av läkare. Och ingen vet vad som sker efter döden. För ingen har kommit tillbaka från de döda för att berätta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Tjeja
2014-12-19 21:14
#4

jag personligen tror en masssa saker händer. Främst tror jag att man kommer tillbaka och lever flera liv. Om ett liv slutar i förtid av en eller annan anledning blir man tvungen att komma tillbaka och leva om motsvarande svårigheter man inte orkade igenom första gången igen.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Andorr
2014-12-19 21:16
#5

Vad hemskt om man hade evigt liv.

retep
2014-12-19 21:31
#6

#0 Märkligt, tycker jag att du får sådana svar på ett forum som handlar om övernaturligt! Som jag ser det så kan det inte finnas något som är övernaturligt! Däremot kan det vara okänt! Min tro är att livet är evigt och att döden är en övergång till själsligt liv. Att ta Sitt eget liv är ogynnsamt för Själens frihet och utveckling, som jag ser det. Säger också sök läkare! Har du ångest och självmordstankar, gå til psykakuten!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[VampireGirlElvira]1
2014-12-20 00:34
#8

Jag tror på ett liv efter döden. Det vill säga att vi reinkarneras till en annan människa eller till ett djur. Det är det jag tror på. (Och nu vill jag inte få nåt skit tillbaka bara för att jag tror som jag tror!)

Denna kommentar har tagits bort.
[VampireGirlElvira]1
2014-12-20 00:47
#10

Tja, det finns ju vissa som inte accepterar det man själv tror på. Jag tycker också att man borde få tro på det man tror på, men det finns ju som sagt vissa som inte accepterar det. :P

pirri17
2014-12-20 09:12
#11

Jag vet att det finns ett liv efter döden för jag har levt ända sen vikingatiden som keltisk kvinna! Och min mamma som är 74 år har haft hjärtinfarkt 2 gånger och flög i ljuset över berg och dal och hon lever än idag!

Brunett

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
J-Artur-K
2014-12-22 06:07
#24

Om du inte mår vill jag rekommendera söka hjälp av något slag som psykologisk hjälp. Har själv gåt till psykolog tidigare under 4 år på grund av det jag varit med i livet och hjälpte mig 🙂

Som jag ser det o tror. Men kan ha fel såklart . 🙂Så lever vi flera liv. Men vi kan se det som man lever 1 liv men det livet har flera liv. För varje liv ger en lärdom för det man ska uppnå i slutet. Om vi skulle se hr världen ser ut idag så skulle man i min åsikt säga vi är i tonåren. Politiken , alla krig som är helt i onödan är ju egentligen tonårigt beteende. Allt våld o otacksam människor o allt sådant. Tonårsbeteende.

Att man inte accepterar varandra för man har olika tro är ju egetnligen tonårs beteende i min åsikt. Vi alla har rätt tro vad vi vill o ha olika åsikter. 🙂

Är mer moget i min åsikt acceptera att vi har olika åsikter o olika tro i saker o inte tjafsa om det 🙂Man kan diskutera så klart men höja rösten o skriva med attackerande stil är ju inte moget sätt egentligen o då kommer vi in på det jag nämnt i min åsikt är vi i tonåren  i våran utveckling för vi lever flera liv men man kan se det som ett liv som är flera liv i och det i det livet är vi i tonåren 🙂

Leva tragisk liv med tragedi är inte roligt men ger en lärdom om saker på ett sätt o lärorikt. 🙂

I min åsikt alla religioner o så. Är det ju inte bara en religion det sanning i. Utan man kan slå ihop alla religioner o finns sanning i flera, Men sedan är det mycket som missuppfattas med inom religioner o hur saker är. 🙂

Jag är glad över det jag fått lärt mig i detta liv o tacksam över det. Men om jag skulle vara tvungen leva om samma liv igen med exakt samma händelser o sådant. I veta om det innan o vad som kommer hända. Skulle jag utan tvekan bara ta en pistol o skjuta skallen av mig direkt utan tvekan, Aldrig jag skulle orka med alla smärtsamma saker igen o veta innan vad som kommer hända. Men är tacksam o var värt hålla ut tycker jag men aldrig jag skulle orka med samma sak igen o veta om att det kommer hända innan igen. Aldrig. Men utan alla händelser skulle jag aldrig ha den kunskap jag har idag. I min åsikt 🙂Är först när man tagit igenom sig det man förstår vad det get en men när man lider av det så ser man bara mörker möjligt visst o inget ljus i framtiden o är inget konstigt med det. Men om man ser runt i världen så har många väldigt framgångs rika väldigt jobbigt/tufft förflutet men man tänker inte på det för dom är framgångsrika nu. 🙂 Man ser bara det som syns uttåt men inte vad som ligger bakom masken dom bär 🙂

Men bara hur jag ser på det o mina åsikter =) 🙂

Med vänlig hälsning / Joakim 🙂

Ny dag nya möjligheter

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
2014-12-23 17:05
#27

Nirvana, jag hoppas att du mår bättre nu.

Jag vet hur det är att ha ont i själen, inte orka, för man har kämpat och kämpar med sig själv.

Att man vill avsluta sitt liv, kan bero på mycket,men tänk på att då man får sådana tankar, så kan det betyda att din själ håller på att avsluta ett gammalt beteende, och stiger in i ett nytt, så det är ofta därför man får den känslan av att inte orka leva.

Ta det lugnt, bara vila i dig själv och försök att sluta tänka.

Allting har ett slut, så även jobbiga dagar, hur svarta de än ter sig.

Jag vet, jag har varit där några gånger och det kommer bättre dagar i framtiden, kanske inte så att man hoppar av glädje, men det kommer att kännas lättare.

Så ge aldrig upp! Fastän du inte orkar just nu, så kommer du att orka och orka kämpa. 

Livet tar aldrig slut, du kommer vidare i en annan verklighet den dagen det är dags för dig att inte finnas i detta livet längre, men du själv, din innersta kärna lever alltid vidare, och i det är du lycklig.

Kram till dig och ha en God Jul!

U R us

Annons:
Skorpion76
2014-12-24 05:53
#28

Jag är starkt övertygad om att själen lossnar och lever vidare någon annanstans. Den far iväg någonstans, men mänskligheten vet inte vart den tar vägen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

fridis0425
2014-12-26 11:05
#29

Jag är nästan helt säker på att det händer något, typ att vi pånyttföds eller att man blir en slags ängel! Man kan ju liksom inte bara ligga och ruttna i en kista. Du har säkert sätt program som "det okända" eller något liknande. Där finns det ju andar som finns kvar på våran jord. Jag tror i alla fall att vi blir en slags skyddsängel för våra nära och kära! 😃

Skorpion76
2014-12-26 11:16
#30

#29 Precis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Twiggys]
2014-12-26 13:38
#31

Man dör, man förmultnar och sen finns bara benrester kvar..inget mer. Mår du inte bra i sinnet eller i kroppen så uppsök proffesionell hjälp.

[M1nho]
2014-12-26 23:30
#32

Jag tror att ingenting händer utan att det är helt slut.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2014-12-27 13:06
#38

Tråden är rensad. Att ifrågasätta vad andra tror var inte del av tråden. Ta det i pm och fortsätt diskussion som TS efterfrågar: vad sker efter döden?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
2014-12-27 20:19
#42

Tråden rensad igen. Läs reglerna här på ÖN.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Twiggys]
2014-12-28 12:35
#46

Undra hur det är med trådskaparen ? Hoppas att det inte är sämre iaf .

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
2014-12-29 07:30
#49

Ts har skrivit på andra siter efter detta. Hen får svara då hen har lust.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Nirvana_Ophelia
2015-01-17 17:36
#50

Tack från ts….känns lite bättre nu. Känner mig mer positiv och optimistisk n u. =)

Tjeja
2015-01-17 19:10
#51

# 50 skönt! Skickar en stor kram! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Nirvana_Ophelia
2015-01-17 19:46
#52

#51 Skickar en stor kram tillbaks!❤️

Tjeja
2015-01-17 22:53
#53

🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: