Annons:
Etikettövrigt
Läst 1123 ggr
jessber
12/17/14, 11:40 AM

Skulle behöva hjälp med att förstå

Hej skulle behöva hjälp med att tolka en dröm eller tanke. Tidigt i våras så hade jag en dröm som va väldigt stark, det va en man som dök upp med ansikte och namn, bilden fans kvar i flera dagar både dag och natt så tillslut så googla jag på namnet och där fans han och bilden stämde in i minsta detalj. Det visade sej också att samtidigt som han dök upp i drömmen så va han på genomresa i Sverige, han bor i Usa. Han dyker fortfarande upp i tankar och drömmar och jag vet inte vad det betyder. Börjar nästan att  kännas som om någon har kidnappat min hjärna och vill få fram något men jag vet inte vad. Så nu hoppas jag att någon kan hjälpa mej.

Annons:
Nirvana_Ophelia
12/19/14, 11:18 AM
#1

Det här låter verkligen som om någon kidnappat din hjärna.

Skumt! Du är kanske synsk?  Vet inte vad jag ska tro, PMa mig!

Magi-cat
12/19/14, 12:05 PM
#2

#0, #1 Ingen kan kidnappa någons hjärna! (Fast ni menar förstås lite bildligt så där, som när något "fastnar i huvudet"?) Men det kan inte vara kul att känna så, det förstår jag.

Du kanske redan sett en bild på den där mannen fast du glömt det och så dyker bilden upp igen och du reagerar förstås starkt. När du väl fäst dig vid att det är något särskilt med drömmen och mannen blir det lätt att du drömmer igen osv så det blir bara större.

Fäst inte mer avseende vid det här utan när bilden dyker upp igen, byt ut den tanken mot något som gör dig glad eller en symbol för något positivt så försvinner den snart. Eftersom bilden/drömmen inte känns bra, så behöver du släppa iväg den och inte fästa mer avseende vid den.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

jessber
12/20/14, 6:43 AM
#3

Jag har provat det att fokusera på annat men då kommer bilden och namnet ännu starkare och så får jag en nästan migrän liknande huvudvärk. Så hittills är bästa sättet att låta bilden vara där tills den ger upp och avtar själv. Låter konstigt men kan inte förklara bättre.

Coralines Ghost
12/21/14, 3:32 PM
#4

Sett låter oerhört konstigt och samtidigt lite spännande. Hur kan något sådant här hända? Hur säker är du på att du inte sett eller träffat den här personen förr?

jessber
12/24/14, 5:18 AM
#5

Jag är helt säker på att jag inte har set eller hört talas om honom till hundra procent,

Huygens
12/24/14, 12:04 PM
#6
Annons:
pirri17
12/25/14, 5:22 AM
#7

Kanske du hade sanndrömmar om han! Och vad som ska hända i framtiden!

Brunett

Upp till toppen
Annons: