Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1620 ggr
Malificent
2014-12-12 10:49

Har någon ringt en spådam?

Jag är väldigt ny här och jag har ett stort intresse för detta med medialitet och spådom och jag tror absolut på det. Det finns massor med spåkvinnor runt om i detta land och vissa är inte lika seriösa som andra tyvärr. Jag har sökt massor om detta på internet och jag har blivit spådd flera gånger men inte på telefon. Det jag funderar på är om någon provat dessa betalnummer som tillexempel synskonline? Har ni erfarenhet av detta? Jag tänker så att om jag kan betala flera hundra kronor för en spådom som skickas till mig via Email så kan jag lika gärna lägga några hundra på telefonräkningen och få prata med en faktisk person. Jag vill gärna ta del av era erfarenheter också innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra.

Annons:
Magi-cat
2014-12-12 10:59
#1

Med erfarenhet av att själv ha suttit på spålinje, skulle jag råda dig att inte använda den vägen. Du vet aldrig var du hamnar, en seriös och kunnig eller någon vem som helst…

Sök hellre någon på bra rekommendationer, någon där magkänslan stämmer för dig.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2014-12-12 11:00
#2

Jag ger ärligt talat inte ett ruttet öre för många av de där telefonlinjernas "medium". Du har ingen aning om vem du kommer att tala med, vad denne kan och så ska du betala dyra pengar för det h*n säger. Har du tur råkar du få en person som kan en del, men annars riskerar du att få någon som knappt vet vad en tarotlek är och än mindre hur den ska tolkas (eller vilket redskap nu personen sägs använda). 

Den enda jag kan rekommendera är Ylva Trollstiernas linje, för där vet jag att det är kvalitet, hon anställer enbart folk som verkligen kan det dom ska. Jag har träffat henne personligen flera gånger, hon anses som en av de mest kunniga på tarot i hela världen, har skrivit massor med böcker i ämnet och håller ofta populära kurser.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2014-12-12 11:25
#3

#2 Instämmer helt, Amandla.

Ylva är i en klass för sig.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2014-12-12 11:27
#4

😃Visst är hon!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Valentine
2014-12-12 13:27
#5

Ringa till betallinjer är inget jag kan rekomendera iallafall. Min väninna gjorde det, och gick  på allt som sades och tyckte hen var så bra. Hon ville även att jag skulle ringa dit när jag var hemma hos henne, javisst varför inte? Inte för att jag tror på dessa, men gjorde det ändå. Då visade det sig efter att jag lagt på att spådamen sagt exakt samma sak till mig som hon tidigare sade till min väninna. Där sprack min väns bubbla, spådamen som sade att det skulle komma in en stor summa pengar osv.. haha.. gjorde det dedå?! Nope inte ett öre, vi får fortsätta knega :)

Magi-cat
2014-12-12 13:49
#6

#5 Bra lärdom. :-) Det enda som ger deg är eget kneg. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Aleya
2014-12-12 14:54
#7

Skulle aldrig ringa en linje där dom tar 20 kr/min. då kan du lägga dina pengar på bättre saker. Såg faktiskt en dokumentär där dom visade hur dessa medium jobbar. Och det är rent trams.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Valentine
2014-12-12 16:19
#8

#6 Javisst :) Så sant så!

pirri17
2014-12-13 00:52
#9

Vill du slösa pengar på betallinjer för en spådam så är det dina pengar som ryker, hellre vill jag ha en ny vit platt tv istället!

Brunett

Malificent
2014-12-13 13:49
#10

Tack för alla snabba svar men jag fick då en fundering. Om ni absolut inte tycker att dessa medium och spådamer är något att rekommendera varför har mina vänner som provat fått så positiva resultat då? I detta land finns det massor av spådamer och alla har fått bra kritik lika väl som dålig. Kan det då inte finnas de på en betallinje som faktiskt är duktiga?

Med vänliga hälsningar

Malificent

Aleya
2014-12-13 13:52
#11

#10 brukar inte länka till flashback. Men läs detta så förstår du vad jag menar med mitt senaste inlägg https://www.flashback.org/t2087871

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
2014-12-13 14:01
#12

#10 Det kan naturligtvis finnas de som vet vad de gör på en spålinje, men DU som kund vet inte hos vem du hamnar. Det finns bättre sätt att använda pengarna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: