Annons:
Etikettmedium
Läst 4332 ggr
[Diddit]
12/12/14, 12:48 AM

Har jag ett sjätte sinne ?

Hejsan, vet inte om detta är rätt grupp men, ända sedan jag har varit liten så har jag haft andar runt mig, och oftast har de hållt igång när jag har varit ensam, när jag sitter i skolan märker jag av dem, det är inte alltid jag ser dom, men jag är väldigt öppen för dom. jag har en kille sen 2 år tillbaka, han har ett sjätte sinne, men det konstiga är att de inte dras till honom så mycket, de dras oftast till mig, och vill ha kontakt med mig mera. ?

ofta när jag går på stan så kan jag läsa av folk, veta när dom ljuger och diversa saker.

Jag har haft ganska dålig uppväxt, och inte alltid mått jättebra.

När jag känner att det är en ande i närheten, så kan jag oftast se inuti mitt huvud hur dem ser ut, inte alls ofta dock, och känner oftast av om det är en man eller kvinna, om de är snälla eller elaka.

jag är sån person som oftast är lugn av mig,söker ingen uppmärksamhet, umgås med djur mer än människor osv.  min killes kompis, som jag endast har träffat enstaka gånger och inte känner så bra, alltid när jag har varit hos honom har jag haft ont i tinningen, varit yr och känt mig drogad, frågar honom då om han har någon skada vid tinningen, då visar det sig att han har inflamation där sedan en misshandel, och lite till som jag inte tänker berätta här ( inte så bra att sprida ut privata saker.)

oftast kan jag se när en människa är orolig, rädd eller ledsen genom ögonen och kropps språket, känner även '' okej, men detta är anledningen till varför h*n mår såhär ''

någon som kan förklara för mig om jag har ett sjätte sinne eller om jag bara är väldigt öppen ?

det finns såklart mera att berätta, men känner att inlägget blir för tog för långt om jag ska skriva allt.

svara snälla.

Annons:
tarantass
12/12/14, 12:54 AM
#1

Sjätte sinne eller väldigt öppen, det beror väl mest på vad man kallar det? Ingen kan ju säga med säkerhet vad det är, även om man kan tycka att man vet för egen del eller ha mer eller mindre kvalificerade gissningar. Något onormalt är det i varje fall inte, du är i gott sällskap.

En annan anledning att kanske inte skriva för mycket är att det här är en öppen sida. Man måste fundera hur mycket man tål att bli angripen eller ifrågasatt av "skeptiker". Man får avsäga sig sådana kommentarer enligt reglerna här, men sådant är det ju få som läser.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

pirri17
12/12/14, 8:46 AM
#2

Du är nog mer medial än din kille och han mindre och en del inte alls, mer eller mindre eller inte alls! Prova att tala med hästar och katter och hundar och andra djur! Djurkommunikation! Ägarna vill gärna veta svaret från sina djur vad dom har att "säga" och hur dom mår och trivs!

Brunett

Eija
12/12/14, 10:52 AM
#3

Hej Diddit…..visst är du öppen

Amandla
12/12/14, 11:02 AM
#4

TS, har du sett vår hjälptråd? Den finns bland de klistrade inläggen (se "Aktuellt just nu") och där finns en massa tips på hur du hanterar din öppenhet. Du behöver lära dig att stänga ner och att förstå varför, en av anledningarna är att det är fel att läsa av andra utan deras tillåtelse.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Diddit]
12/12/14, 12:30 PM
#5

alltså, när jag läser av folk, så gör jag inte det medvetet, det bara ploppar upp i mitt huvud, något jag kan också är att se om något är fel med ett djur, typ om den har någon skada även om jag inte har sett att hästen är halt eller liknande.

min faster tyckte att jag var en '' naturbegåvning '' då jag inte hade ridit på 4 år, men inte hade glömt någonting och lärde mig hur man samarbetar med djur.

pirri.

hur menar du ? finns det verkligen människor som jobbar som det, att läsa av djur och sånt ?

tack för så många kommenterade :)

MagnusG
1/29/16, 6:05 PM
#6

Hej Diddit. Du kanske fick svar via pm, eller att det ändå inte är relevant längre, men för ifall om: det finns en del personer som säger sig kunna kommunicera med t ex hästar, jag tror de ibland, passande nog, kallar sig "djurkommunikatörer". Jag vet inte om det finns någon som verkligen kan det dock. Jag skulle säga att du har ett sjätte sinne och ett mycket häftigt sådant!

Annons:
K.R.J.T
1/29/16, 10:03 PM
#7

jepp du har ett sjätte sinne, låter spännande, och det du upplever är något många människor får träna på länge för att lära sig att uppleva/känna av.

i det stora hela finns dessa energier runt varje människa man möter, bara att majoriteten av folket inte är tillräckligt öppna för att läsa av dom.

Förstår att det kan vara jobbigt i vissa situationer, men man får lära sig att stänga av det när man behöver det, då det kan vara jobbigt att känna av andra människors smärtor,

har en släkting som har väldigt begränsat tal och säger endast enstaka ord,men han känner av andra människors känslor riktigt bra,  och han sade till sin mamma "doctor" och pekade på hennes kön, dagen efter visade det sig att hon hade urinvägs inflamation.

Mig sade han bara doctor till, och 2 dagar efter började en tand med hål i att värka.

Tycker sådant här är riktigt spännande och var glad för att du upplever det :)

[Diddit]
2/6/16, 11:29 PM
#8

okej, tack för all respons! detta är aboslut inget jag tränat fram eller försökt tvingat fram, utan har alltid haft sån '' kunskap'' sedan lång jag kan minnas, klart har det ju blivit bättre. men tack för alla svaren iallafall :))

Upp till toppen
Annons: