Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Andlighet

Magi - vad är det, har det konsekvenser?

2014-12-03 13:07 #0 av: Cindy S

Jag vill gärna höra åsikter om magi, om ond vs god magi och konsekvenser. Jag är en tvivlare, läser mest om olika religioner och utövningar och tänker "Men ja, det kan nog vara sant. Det där lät tokigt. Det där låter också tokigt, men jag har läst det i så många olika religioner att jag nog borde fundera lite mer på det". Vad magi är och ifall det finns ond eller god vet jag inte. Det kan vara ett redskap helt utan dubbelmening. Man kan ju döda någon med en bordskniv, men det gör inte bordskniven ond.

Jag hoppas att ifall man manipulerar någon med ont syfte, så straffas man för det(men vill vi inte alla tro på karma?). Vad tror ni?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Anmäl
2014-12-07 20:45 #1 av: pirri17

Jag känner en tjej som har väldigt bra karma och är trevlig och snäll och har förmåga att förstå mer än några andra jag känner!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.