Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1869 ggr
[Akilles1]
12/3/14, 12:22 PM

Anden i glaset?

Det kanske redan finns en tråd om detta men jag hittar ingen. Jag fick rådet när jag var yngre att aldrig testa Anden i glaset. Det kan vara enormt obehagligt om man inte vet vad man gör. Ett råd jag valt att följa. Min fråga är vad är det obehagligaste ni upplevt med Anden i glaset?

Annons:
Ihima
12/3/14, 12:27 PM
#1

#0 Jag har gjort Anden i glaset många gånger. Men jag har oxå avslutat de varje gång. Men inget obehagligt här inte

woopwoop
12/3/14, 12:34 PM
#2

Sätter en tass här, och svarar senare. :)

Sommarek
12/3/14, 12:39 PM
#3

Jag har gjort en variant på Anden i glaset många gånger, och har aldrig upplevt något obehagligt. Å andra sidan är jag wiccan, och det hör till våra ritualer att man slår en skyddande "cirkel" runt området man befinner sig i, och sedan bara släpper in sådan man själv vill ska vara där. Det kan väl liknas lite grann vid den metafysiska versionen av att köra bil - det kan vara farligt om inte man själv och alla runt omkring en vet hur man ska uppföra sig, men också komplett harmlöst och ganska roligt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ihima
12/3/14, 12:45 PM
#4

Om man kan de och man vet vad man gör. Fy h vad roligt man kan ha de då

Amandla
12/3/14, 12:52 PM
#5

TS, det finns mängder med inlägg om Anden i glaset på Övernaturligt, använd sökfunktionen så hittar du dem. Dessutom ligger det en artikel på förstasidan.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
pirri17
12/9/14, 8:15 AM
#7

Det är bra att ni vet vad ni gör och hur man gör så fortsätt så! :-D

Brunett

[VampireGirlElvira]1
12/9/14, 7:37 PM
#8

För mig så har det hänt en massa som jag inte orkar att rabbla upp här när jag spelade Anden i glaset. Så det är en dålig idé att spela det.

LoveGiza
1/9/15, 5:40 PM
#9

Jag och min kompis gjorde Anden i glaset när vi var yngre och det var flera gånger och nästan varje gång hände det något. Vi fick veta först efter att det inte är bra att göra om man inte kan det. Vid ett tillfälle när vi precis plockat undan allt så såg vi båda ett handavtryck på hennes vägg, Det var kvar där hela dagen och var helt borta dagen efter. Det var såna små saker hela tiden som hände. Vi tyckte ju det var kul att bli skrämda… Men aldrig mer alltså :/

Draugaz
1/10/15, 7:22 AM
#10

Jag och två vänner körde Anden i glaset för ett par år sedan, och detta är inget som man bör pyssla med egentligen, speciellt inte om man har bristande kunskaper inom det mediala, Man vet aldrig vad det är man släpper in eller får kontakt med, det kan få oförutsedda och rent utav obehagliga konsekvenser i efterhand om det vill säg illa. Men vi körde på i alla fall, Vi frågade frågor och  glaset rörde på sig, vi fick ihop bokstäver som bildade ord vissa förståeliga andra obegripliga.

Sedan efter ännu en av frågorna började glaset  återigen röra på sig och helt plötsligt (ingen av oss nuddade ens vid glaset) innan vi knappt hinner reagera flyger glaset iväg i ilfart till andra sidan rummet. Då efter att vi konstaterat att ingen av oss alls rört det. Så stängde vi ner och avslutade. Det blev ju ingen skada skedd, men vi hade lika gärna kunnat släppt in nåt vi absolut inte velat ha o göra med. Efter det har ingen av oss gett sig på det här med Anden i glaset igen och det är nog bäst om det förblir så.

pirri17
1/10/15, 9:44 AM
#11

10# Det var bra att avsluta det och inte fortsätta med det mer!

Brunett

Denna kommentar har tagits bort.
yamher
1/11/15, 11:01 PM
#13

Problemet är att du inte vet vad du öppnar upp mot och om du lyckas stänga efter dig. Som om du skulle öppna din dörr på vid gavel så vet du inte vem som tittar in och vilka avsikter de har i sin kommunikation med dig. En annan sak du bör tänka på är att om ngt kommer som kanske inte har några goda avsikter eller vad vi ska kalla det för, de har betydligt mycket mer tålamod än vad vi människor har. Och de har all din tid i världen. Denne kan komma tillbaka om 30 år o ge svar på tal eller visa sin närvaro. När du kanske är som svagast/mottagligast. Därför rekommendera jag inte ngn form av lek eller den sortens kommunikation med andra sidan.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Upp till toppen
Annons: