Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 3473 ggr
sussie1958
2014-12-03 11:44

Tid mellan liven

Om man lever flera liv, hur lång tid är man ungefär på andra sidan innan man går ner i ett nytt liv här på jorden?

Annons:
n00bArtWork
2014-12-03 12:28
#1

Kan tyvärr ej ge svar men har en fråga som rör samma ämne, varför får man inte ha minnena med sig av "mellan världen" i livet så man inte räds döden så förbannat?

sussie1958
2014-12-03 12:36
#2

Vet inte riktigt, men om det nu är så att det är så underbart på andra sidan, och vi skulle ha minnen därifrån, då skulle väl ingen villa leva här på jorden? En tanke bara.

n00bArtWork
2014-12-03 13:20
#3

#2 vi kanske inte kan åtnjuta av vissa mänskliga ting när vi är där så vi längtar hit för smärtan är värd mödan?

Ghosthunter
2014-12-03 22:17
#4

För det första existerar inte tid på samma vis på andra sidan och för det andra, om vi säger att det finns samma tid där, så varierar uppehället på andra sidan så mycket att det går inte att säga. Man kan kanske vara där i 5 minuter, 5 år eller kanske 500 år?

Att vi inte minns tidigare liv beror på att vi ska koncentrera oss på nuvarande liv och lära oss saker här och nu. Men vår själ, som är evig och följer oss i liv efter liv och i kropp efter kropp, samlar in allt vi har lärt oss och allt vi har gjort genom alla liv, men det ligger i vårt undermedvetna. Man kan få fram en del genom regression, i drömmar och även små glimtar då och då. Fenomenet Deja vu är ofta förknippat med dessa glimtar.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

n00bArtWork
2014-12-04 03:44
#5

#4 Jag är räds döden så det hade hjälpt mig avsevärt att minnas.

Ghosthunter
2014-12-04 08:08
#6

Ja, då kan du försöka med regression eller hypnos🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
n00bArtWork
2014-12-04 23:03
#7

#6 Hypnos skulle jag vilja testa :)

sussie1958
2014-12-05 16:35
#8

Ja vilken bra ide. Gör det. Skulle vilja testa om man kan uppleva sina liv man hade innan detta liv

Nirvana_Ophelia
2014-12-05 19:46
#9

Jag har läst att det tar 10 år för själen att vila mellan liven.

sussie1958
2014-12-05 20:28
#10

Ok, jag har hört att det tar 70 år mellan liven. Ganska stor skillnad. Eller hur?

Ghosthunter
2014-12-05 21:59
#11

Vad jag vet så finns ingen gräns och det är det samma som  universum säger mig nu och även innan….det varierar!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

pirri17
2014-12-07 21:16
#12

Jag föddes igen 1400-talet och sedan 1500-talet och sedan 1600-talet o.s.v! Och även våra tamdjur!

Brunett

pirri17
2014-12-07 21:19
#13

Det är nog olika mellan 10 och 70 och 100 o.s.v år fast det inte finns någon tidszon i andevärlden men det blir så för oss här på jorden!

Brunett

Annons:
BlackRibbon
2014-12-29 17:47
#14

Jag tror man går vidare till "ett nytt liv" när själen är redo. Hur lång tid det tar är upp till var och en :)

yamher
2014-12-29 18:54
#15

vi brukar finnas till på andra sidan så länge våra levande rågar o tänker på oss. Ungefär till barnbarnen har levt. Oftast tar det 50-100 år innan vi går ner igen.

Eftersom andra hälften i vårt lärande eller vad vi har för uppgifert är att också vara skyddsängel så brukar många varva liven på jorden med att vara skyddsängel.

Men det finns dem som knappt är någon tid på andra sidan innan de går ner. Andra som knappt aldrig går ner på jorden.  Så det finns inget rätt eller fel utan helt o hållet utgår det ifrån vad som passar bäst in.

Risken är att gå ner för tätt att själen kan bli ganska "trött" på "livet".

Som redan nämnts så har vi sällan minnen eftersom vi ska leva. För många så skulle om de hade minnen kanske längta tillbaka … Inte heller skulle det vara bra om vi mindes allt ur våra tidigare liv. Så när vi kommer ner blir vi "nollade" men vissa starka känslor klarar igenom den "spärren". Som stark kärlek, att träffa någon man känner väl, extrem rädsla (som att ha drunknat i ett tidigare liv, bränts på bål, vart instängd i ett trångt utrymme, varit till havs m.m..). Utöver vad vi själva kan ha upplevt i vårat egna nuvarande liv kan det finnas förklaring till beteende eller rädslor för saker vi kanske saknar förklaringar för.  Även för dem som tidigare någon gång har lyckats med ett självmord så finns det oftast en spärr inombords att aldrig kunna genom gå det en gång till.

Vi är här för att leva, lära oss och för mänskligheten (för oss som grupp/samhälle/civilisation).

Alis volat propriis Oskyldig

[cameradetails]
2015-01-10 14:23
#16

Man väljer helt själv. :)

[änglabarn]
2015-01-10 19:25
#17

Detta har jag med undrat över. På andra sidan, vad jag har läst så existerar ingen tid.Kanske så har det med karma och lärdom att göra, när man går ner på jorden. Att det ligger i andens natur att (vilja) lära sig saker och här på jorden så har vi den möjligheten. Alla är vi olika och då vi kommer till den andra sidan så behöver vi olika lång tid på oss att vila. En del väljer att gå ner på jorden medan andra väljer att inte göra det.

En annan sak…har ni inte tänkt på hur mörka och djupa ett litet barns ögon är. Så kloka och uttrycksfulla. Kanske så är det en gammal själ då i en liten kropp, att födseln inte är något nytt utan unikt. En ny resa på jorden med nya lärdomar.

Ghosthunter
2015-01-10 21:30
#18

Frågan är ju då hur man kan vara en gammal själ, då ingen tid existerar??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

yamher
2015-01-10 21:44
#19

bra fråga Ghosthunter!

Hur skulle vi kunna leva utan existensen av en tid som ger oss dåtid, nutid och framtid? Då finns det ingen mening med att leva? Kanske finns en anledning till att det heter tid mellan liven?

Alis volat propriis Oskyldig

Ghosthunter
2015-01-10 21:47
#20

En del påstår att alla tider och skeden pågår samtidigt i olika dimensioner som överlappar varandra. Men jag har lite problem med att köpa det.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[änglabarn]
2015-01-10 21:53
#21

Men en klok själ. Om vi är här på jorden för att ta lärdomar och vi reinkarneras så bär vi ju med oss kunskap.

Ghosthunter
2015-01-10 21:55
#22

Japp, klok kan man bli snabbt!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[änglabarn]
2015-01-10 22:20
#23

Ja, då åren går/livet passerar en förbi. Man kan inte låta bli att tänka på vem och hur man var i ett förgående liv. Men vi lever här och nu, det är det livet som vi ska ta vara på och leva.

Upp till toppen
Annons: