Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2283 ggr
Fjäril
12/2/14, 8:40 PM

Har du drömt sanndrömmar....

….eller i alla fall drömt om något som senare har hänt (om vi nu inte ska kalla det sanndrömmar)? Berätta gärna.

Jag börjar. (Det kan hända att jag har berättat om det här förut. Men i alla fall).

För några år sedan skulle jag på en väns bröllop och dagarna innan var det dags för möhippa. Natten inför (möhippe)dagen drömmer jag att vi är på en ängen (som vi skulle vara på till en början) där en av tjejerna möter en kille. Killen tar tjejens hand och skriver sedan sitt telefonnummer på hennes arm. 

Dagen efter, på ängen, möter en av tjejerna (mycket riktigt) en kille. Efter en stunds samtalande tar han fram en penna och skriver sitt telefonnummer på hennes arm. Jag såg numret väldigt tydligt (i drömmen då alltså) och jag kunde inte sluta tänka på detta dagen efter, utan var tvungen att kolla om det ens var något riktigt nummer. Till min förvåning tillhörde det en av mina (dåvarande kunder) när jag arbetade i butik och hade hand om posthanteringen. Det här var en mindre butik, med stamkunder så jag hade lärt känna en del av dem. När jag väl fann paketet visade det sig att det var ett som hade hamnat på vift. Kunden blev självklart väldigt glad över att det kom till rätta.

Det blev lite "sanndröm" med det_var_meningen, tycker jag. Väldigt skumt med numret i alla fall 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
skullcandy
12/6/14, 12:50 PM
#2

Jag brukar drömma sanndrömmar i perioder, det brukar ofta handla om vardagliga saker som inträffar dagen därpå. Sedan har jag ett par drömmar som inte har inträffat än, Den ena handlar om en mörkhårig man som jag träffar på någon kurs eller liknande och den andra handlar om mina framtida barn. De här drömmarna återkommer gång på gång, jag brukar även få rysningar när jag funderar på om de verkligen kommer inträffa eller inte. Vad nu det kan betyda?🤔

pirri17
12/7/14, 10:40 PM
#3

Jag hade en dröm någon natt där mellan julafton och nyåret om att mitt hår vart längre än då och det stämde senare!

Brunett

Marr
12/8/14, 10:53 AM
#4

Har faktiskt drömt att några varit gravida, då jag frågat dom är dom ej gravida. Sen efter 2 månader visar det sig att graviditeten varit ett faktum. En vän blev lätt chockad av min dröm, för hon hade slutat med sina p-piller. Det visste bara hon och inte ens hennes man. 

Detta har hänt 3 gånger, en gång visste jag även könet på bebisen genom drömmen. Det var hemskt länge sedan och kanske var det slumpen…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Nirvana_Ophelia
12/8/14, 11:02 AM
#5

Då var det sanndrömmar #4 och # 2…Den mörkhårige är den rätte för dig och honom kommer du få barn med! Det känns läskigt,  kanske ja,  men det är bara andevärlden som vill visa dig vem som är den rätte….

Och om graviditeterna så tror jag dig.  en gång såg jag en pojke i en tjejs knä´, det visade sig att hon hade en son.  Och jag tror inte det var slumpen…

Marr
12/8/14, 11:21 AM
#6

#5 Nä kanske ej slumpen faktiskt. Den ena kvinnan var jag bara lite bekant med och har inte ens någon relation till…Vad jag vet så har inga mer "sanndrömmar" kommit till mig efter det.

Hade en arbetskamrat som såg att kvinnor var gravida, i deras ögon… innan dom visste det själva. Fast det var ju inte genom drömmar då. Sånt ser inte jag.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Niiiiina__
12/8/14, 6:43 PM
#7

#4 Jag brukade också drömma sann drömmar om folk som varit gravida, det slog in varje gång dessutom men sen försvann det bara en dag 🤔
Drömde om en släkting till mig om att hon var gravid, frågade henne men hon sa nej, jag sa då att det har alltid slagit in när jag drömt nått sånt men hon skrattade till bara och sa att så var inte fallet.. Sen drömde jag om henne ett tag senare igen och frågade igen men nej, så var inte fallet enligt henne då heller, dom planerade inte äns.. Några månader senare var hon gravid 😃

skullcandy
12/8/14, 8:57 PM
#8

Ja, det känns läskigt att få veta saker i förväg.. Vågar knappt prata om det ibland för att det låter så sjukt! 🤪

pirri17
12/9/14, 8:23 AM
#9

Jag kan också se könet på fostret när dom andra är gravida t.o.m hos dom som jag inte har någon relation till(som jag inte känner) på dagtid med min tredje öga! Om jag anstränger mig!

Brunett

[Vikning a ängel]
12/9/14, 6:32 PM
#10

Jag brukade dröma sann drömar en hel del förut, och då kunde det vara allt ifrån att jag visste att någon speciel person skulle ringa mig sama dag och vilken tid den personen skulle ringa. Men det kunde även vara helt andra grejer. Men oftast bara små saker.

Dock så hade jag nyligen en dröm om en man, han var stor och muskulös, hade munkjaka på sig och hade luvan uppe så man såg inte hans ögon. Men jag såg att han hade vältrimat skäg och snygg figur. När vi tog i varandras händer så knastrade det blå energi från våra händer och man kände stor kärlek. Nu är det som att jag enbart vill ha dena manen :P Men jag har ingen anning om hur han facktiskt såg ut då han inte ville vissa ansiktet för mig och han vissade sig bara i ett mörkt rum. Så vi får se om han äns finns det kanske bara var just en dröm :)

Upp till toppen
Annons: