Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2363 ggr
bearmeanswolf
2014-12-02 15:11

Spöken, poltergeistfenomen och onda andar!

Jag vill skriva det här inlägget för jag ser mycket förvirring och oförstånd runt spöken, och då särskilt tro på s.k. onda andar eller att de på något sätt kan skada oss eller påverka oss på ett negativt sätt. Detta är inte sant, inte alls. Sanningen är att vi i vår rädsla för det okända skapar dessa fantasier. Spöken eller andar kan inte skada oss. Vi är mycket mer kraftfulla i och med att vi är fysiska. Spöken är bara okroppsliga människor. Inga konstigheter. Inget att vara rädd för. Om man säger till dem att ge sig av, så gör de det. Det är min erfarenhet. Onda andar är trams. Det existerar inte och är ingenting att vara rädd för.  Dessutom så är, i min erfarenhet, c:a 90% av de skepnader folk ser i hus och på gårdar ingenting annat än energiavtryck från en människa som bott där innan, alltså ingenting levande som man kan kommunicera med, och de resterande 10 % är helt vanliga okroppsliga människor som är på besök (vän, guide eller familjemedlem som gått över till andra sidan) eller dragen till dig för att du är en sådan som ser (medial). Så detta avtryck är alltså en form av inspelning i etern, precis som en tredimensionell film. Så själva idén om att man behöver "rensa" hus eller driva ut andar som man ibland ser medium göra på tv-program. Det är rent trams. Det gör dem på tv för att det är det som säljer. Rädsla säljer och de (som säger sig kunna rensa hus från oönskade andar) tjänar pengar på det. Andar tycker om busa med oss ibland, de flyttar på saker, stänger plötsligt dörrar - för att få oss att vakna upp till att vi lever i en värld fylld av ANDE. Dessutom så är det många människor som skapar dessa s.k. "poltergeist-fenomen" själva utan att själv förstå det, genom okontrollerad livsenergi, och då särsikt tonåringar. Alltså inga spöken. All organisk materia 'spelar in' energi, så alla gamla hus har en särskild 'känsla' eller 'energi': tung, ljus eller neutral - allt beroende på vem som bott där, vad för tankar de haft, vad för känslor de känt, vad som hänt i huset. Om en ny person flyttar in i ett hus med 'tung energi' så kommer denna nya person påverka den organiska materien (huset) och efter ett tag blir den 'tunga energin' plötsligt väldigt 'ljus och skön energi' om den nya personen har en sådan personlighet och livssyn. Rädsla skapar bara mer rädsla. 

Jag hoppas detta inlägg kan skapa mer förståelse runt detta.

Alltså, inga konstigheter! 

Vänliga hälsningar, Björn

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: