Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 555 ggr
uz00x
2014-12-01 16:41

Rex blev instängd....

Jadu…Vi har genom åren haft rätt mycket andlig aktivitet i vårat hus. Men det hade lugnat ner sig den senaste tiden…Men idag/inatt hände något märkvärdgit… imorse kunde jag inte hitta Rex i sin bur och tänkte att hon ännu en gång måste ha rymt (rex är min hamster som är expert på att rymma). Så jag letade rätt länge innan jag, efter skolan, hittade henne i en byrolåda som hon inte skulle kunnat klättrat upp till, och som var stängd, när jag gick och lad mig var den stängd och när jag vaknade var den stängd och när jag hittade henne var den stängd…Hon var vättskrämd och hungrig när jag hittade henne… En omöjlig grej alltså….:/

Annons:
Farwuq
2014-12-01 16:53
#1

Vi hade en hamster här hemma som var expert på rymma. En gång hittade vi honom i dammsugaren.

Men nu till din hamster som gömde sig i byrån. Går det att komma in bakvägen? Att klättra underifrån och uppå baksidan av lådorna?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

uz00x
2014-12-01 16:56
#2

Nej inte en chans, den är gjord i metal, och så länge alla lådor sitter i kan man inte komma bakom den på något sätt, och även om 1 är utdragen helt så kan man bara komma in i den under, även om de övre är utdragna lite :)

uz00x
2014-12-01 17:05
#3

Så den måste ha varit utdragen för att hon skulle kunna komma in i den :)

Magi-cat
2014-12-01 19:30
#4

Stackars lilla hamster, vad bra att du hittade den lilla rymmaren! 

Nu har jag personligen väldigt svårt att tro att någon andevärld stänger in små hamstrar i byråar, så….jag tror ändå det är något i den stilen som Farwuq #1 är inne på som gjorde att hon hamnade där. Eller att någon öppnat lådan men glömt bort den.

Om det händer igen vet du va du ska leta! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

uz00x
2014-12-01 20:45
#5

Haha jo, men kan verkligen inte hitta någon logiskt förklaring, det är en låda som alltid hålls stängd då jag knappt använder vad som ligger däri, stör mig även rejält på när det står öppet och håller alltid noga koll på att det är stängt överallt, absolut då jag vet att hon har en tradition av att rymma och förstöra saker som ligger framme, hon och jag har "bråkat" mycket om att förstöra kläder osv det senaste haha. Men så jag vet mycket väl med mig att den var stängd när jag somnade, och när jag vaknade var den lika stängd, bara det att Rex var borta och hittade henne där i den några timmar senare, lika stäng, men med min hamster i, ingen i familjen har heller varit på mitt rum förutom min pappa som letade hamster och han hade inte rört mina byros, de är lite svår åtkomliga så man kommer ihåg ifall man vart på dem :)

Sedan tidigare saker som hänt i hust är mycket ljud och saker som försvinner och återhittas senare på riktigt konstiga ställen, tänker att det bara var en annan gömd grej så sätt :)

Upp till toppen
Annons: