Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3090 ggr
Pololuka
12/1/14, 1:45 PM

döva själar finns dom?

Vet inte om den här tråden är rätt plats..

Jag är själv döv och vill blir "döv- medium " undrar om de finns döva själar?

eller blir dom normala igen efter den döva gick bort? Jag är själv döv och har sett andar i mina drömmar och varit astral upplevelse massa gånger dom teckna med händerna vill säga TECKENSPRÅK  till mig…  Och jag vill blir medium å försöka göra min bästa att genom gratis kurs eller likadant.. finns de ngt den bästa övningen eller? kom gärna med många tips så jag söka efter.

Annons:
Rumblebee
12/1/14, 2:15 PM
#1

Jag tror inte att själarna är döva, utan de fel (eller vad jag ska kalla det) vi har som människor försvinner helt enkelt när våra kroppar dör. Så att andarna pratar teckenspråk med dig kanske är för att de helt enkelt är medvetna om att det är det sättet du kommunicerar på. Det är i alla fall vad jag tror

powerofthebass
12/1/14, 2:17 PM
#2

gratis kurser är nog svårt men det finns ju en del kurser man kan gå . kursen jag gick kostade runt 2000-2500   om jag kommer ihåg rätt .  kursen var då i Varberg.  lycka till..

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Pololuka
12/1/14, 2:23 PM
#3

#1 hmm intressant tanke du har..  Blev rätt förvånad när alla själar som jag har mött via astral, och alla pratar på teckenspråk. häftigt måste jag få säga eftersom min mormor är från polen å hon talar rent polska, jag kan inte polska språk och inte hon heller på teckenspråk.  blev chockad  när jag såg dom alla men inte mormor än.. skulle vilja få se henne igen och kolla eller som sagt nyfiken om hon använda teckenspråk med mig. de skulle blir spännande att få se henne igen..

Pololuka
12/1/14, 2:23 PM
#4

#2 bara en fråga varför så mycket dyrt??

powerofthebass
12/1/14, 2:35 PM
#5

kursen var cr 10 gånger  cr 2 timmar  lite längre ibland.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Pololuka
12/1/14, 2:38 PM
#6

okej det är därför så dyrt..  så du är nu typ medium?

Annons:
powerofthebass
12/1/14, 2:45 PM
#7

tvär inte . gick kursen totalt två omgångar sen  var jag tvungen att börja lägga mer tid på skolan .   blev lite långt att åka när det blev byte av lokal.   men hoppas att du hittar eller får tipps hur  du ska gå tillväga.    ha en bra dag

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Pololuka
12/1/14, 2:47 PM
#8

okay.. Tack detsamma

Fjäril
12/1/14, 4:06 PM
#9

Hej,

En andekontakt sker (inte oftast, eller vad jag vet) via tal som om att vi "pratar" med dem, utan som en form av tankeöverföring.

Jag tror inte på att utbilda någon till att bli ett medium/eller verka medialt, utan var och en kan lära sig själva. Dock kanske man skulle ha (vilket inte finns) någon form av test där personer godkänns som medium (vem som nu ska göra det) eftersom det finns en hel del som utger sig för att vara något de inte är.

Under vår "Hjälptråd" finns en del tips och övningar.

Sajtvärd på Övernaturligt

Ghosthunter
12/1/14, 5:23 PM
#10

En ande som har gått in i ljuset och är på andra sidan  blir av med alla handikapp och sjukdomar som dom hade i det fysiska livet. Det beror på att dom inte längre har någon kropp eller fysik längre. Det är ju bara själen och astralkroppen som lever vidare efter döden och i dessa sitter det inga sjukdomar i.

Men dom tycks kunna kommunicera på alla möjliga sätt och väljer ofta det som är lättast för oss att förstå. Även teckenspråk då!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Pololuka
12/1/14, 6:42 PM
#12

#9 tusen tack Fjäril :)

pirri17
12/2/14, 6:10 AM
#13

Man har en viss handikapp eller sjukdom en gång i detta liv just nu men i nästa liv reinkarnerat så har man nåt annat och är normal nån gång oftast. Beroende vilket fas man är i på ens egna handlingar som formar till att bli någon annan i en annan kropp och utseende och smak och e.t.c! Utveckling!

Brunett

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Pololuka
12/2/14, 2:45 PM
#15

Ja de kan vara så absolut!

JonasDuregard
12/2/14, 2:50 PM
#16

#4 Min gissning är att kurserna är så dyra för att någon vill kunna tjäna pengar på dem.

Davbjo
12/2/14, 3:42 PM
#17

Varför kommunicerar då andarna via teckenspråk med TS? Hörsel är ju inte involverat, som konstaterats, så det ter sig en aning ologiskt för mig. Även om det är så TS kommunicerar i vanliga fall så är väl inte andevärlden bunden till den kommunikationsformen?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Fjäril
12/2/14, 4:11 PM
#18

#17

Jag tror inte de kommuniceras via teckenspråk men vad vet jag 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Pololuka
12/2/14, 4:22 PM
#19

den jag upplever är att dom använder TECKENSPRÅK med mig för att jag är döv å de använder jag  min teckenspråk .. så jag tror att som som är själar dom vet att jag inte kan höra, men har hört massa röster men de brydde jag inte om detta. jag blev bara typ tappade haka när jag såg dom använder (TSP) förkortas för teckenspråk

Fjäril
12/2/14, 4:27 PM
#20

#19,

Och då är det väl så 🙂 Jag har ingen erfarenhet av det själv. Det låter spännande 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Ghosthunter
12/2/14, 5:05 PM
#21

Ja och dom kommunicerar med bilder och känslor också.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

tarantass
12/2/14, 5:33 PM
#22

Det finns de som säger att de får bilder och känslor, det finns också de som säger att andarna använder det språk den fysiska mottagaren har. Utnyttjar hens språkcentrum liksom. Kanske det kan vara på flera sätt. Som kanske går i varandra ibland och inte gör det ibland.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Ghosthunter
12/2/14, 7:11 PM
#23

Jag får bilder, röster och känslor från andarna……mest bilder. Så alla sätt fungerar.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

overnaturligt
12/15/14, 6:54 PM
#24

Våra sjukdomar finns ju bara i vår fysiska kropp. Varför skulle vi va sjuka när vi inte har kroppen mer? 

Och de är vell klart att dom pratar me en på de språk man kan. Annars finns ju ingen vits med kommunikation om man inte förstår varann

Ghosthunter
12/15/14, 7:03 PM
#25

Haha….det var rakt på sak det!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

overnaturligt
12/15/14, 7:08 PM
#26

🙂 Så smarta är vi andar när vi är utan kroppar! 😉

Ghosthunter
12/15/14, 7:13 PM
#27

Japp!!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: