Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 744 ggr
Isamarie
11/29/14, 9:51 AM

Min hund känner sig otrygg på tomten p.g.a. andar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Min lilla chihuahua, 11 månader gammal, skäller enormt mycket, så fort hon kommer ut på min lilla tomt här, vilket en av grannarna irriterar sig på. (Min förra lilla tik förgiftades till döds av råttgift, som någon kastat in här….)

Jag tog upp detta med ett medium, som var på besök här. 

Hunden berättade för honom, att hon känner sig mycket otrygg, så fort hon kommer ut på tomten, även om jag är närvarande hela tiden.  

Mediet berättade då, att han kände av väldigt mycket gammal aktivitet både inne i min lägenhet och utomhus. 

Inomhus vill hon vara tätt inpå mig, men kan vara som väl är vara ensam, då jag behöver t.ex. köra och handla. När jag kommer hem, ligger hon precis vid dörren och väntar. Har hon farit mycket illa under den tiden?????

När hon är ute skäller hon konstant, t.o.m. medan hon sitter och gör sina behov på gräsmattan. Spelar ingen roll, om jag står precis bredvid henne….

Min fråga är nu; Hur skadlig kan denna upplevelse/känsla vara för henne? 

Jag märker tydligt på henne, att hon inte trivs här hos mig, vilket gör mig enormt ledsen. Bör jag kanske rent av söka efter ett annat hem för henne? Hennes hälsa och välmående är det allra viktigaste för mig, även om jag kommer att bli helt ensam! 

Hon matvägrar också långa perioder, vilket absolut inte är hälsosamt i hennes ålder, då hon växer och utvecklas.

Hoppas, att någon här kan ge mig ett gott råd, om hur jag ska gå tillväga, för att hon ska må bra och få ett lyckligt liv. 

<3

Annons:
Huygens
11/29/14, 10:43 AM
#1

Kände mediumet av någon närvaro och försökte mediumet få denna närvaro att lämna platsen och gå vidare?

Vad var det för "gammal aktivitet", som mediumet sa?

Isamarie
11/29/14, 11:42 AM
#2

Tyvärr engagerade sig mediet mest med att få en familjemedlem över till ljuset, vilket gick bra. 

Lilla hundens problem bara nämndes i förbigående…. 

Jag bor i hyreslägenhet, så det är därför, som det finns mycket "gammal aktivitet" här, med tanke på alla tidigare hyresgäster. Han frågade, om jag kände av denna, men det gör jag inte. 

Hade velat, att han hade läst av min lilla älskade hund än mer, men det var nog inte riktigt hans "område", har jag en liten känsla av. 

Jag är så orolig för, att hon inte mår bra, för jag har aldrig varit med om, att en hund beter sig, som hon gör. Tidigare har jag haft fler hundar tillsammans här. eftersom jag hade en liten uppfödning av den här underbara rasen, och dessa har förmodligen hanterat "problemet" med gemensam styrka. 

Bör jag kanske kontakta mediet igen och enbart be honom koncentrera sig på min lilla älskling???

Huygens
11/29/14, 12:06 PM
#3

Frågan är ju vad hunden skäller för?

Platsbundna andar gillar ju att ibland eller alltid vara inomhus, i allmänhet. En ande som uppehåller sej utomhus hela tiden är lite ovanligt, tror jag. Att hunden inte reagerar inomhus är ju ovanligt.

Jag är inte så bra på det här. Har dock försökt känna efter, och har inte kunnat känna av någon ande som skulle störa hunden.

Isamarie
11/29/14, 12:19 PM
#4

Varför är hon så skällig på tomten då? Kan hon förmedla det till dig?? 

Vad är det hon saknar i sin tillvaro här? Tänker på matvägran bl.a…..

Är det kanske rent av  jag, som utstrålar negativ energi?

Önskar, att jag hade den här förmågan, att kunna kommunicera……

Huygens
11/29/14, 12:58 PM
#5

Svårt att veta, jag kan för lite hundpsykologi. Går det att få henne att leka och glömma bort att skälla? Hon kanske är väldigt revirvaktande? Jag funderar på om det finns tips på Hundar iFokus?

Isamarie
11/29/14, 2:23 PM
#6

Tack Huygens! 

Ska kolla där :).

Annons:
Magi-cat
11/29/14, 3:13 PM
#7

#6 Bra idé att höra efter på t.ex. Hundar iFokus
I första hand är det ett hundproblem, inte något ande-problem. Vovven får bättre hjälp med kunniga hund-råd än medium-råd, tror jag. 🙂

Cesar (Milan) brukar säga något om att man får de hundar man behöver. I slutänden, när allt löst sig, har man lärt sig en massa och vovven finner sig till rätta. Söt vovve förresten. GladHoppas du får all hjälp som behövs.
Lycka till! 🐶🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fialialej
11/29/14, 3:46 PM
#8

Tycker också du ska göra ett inlägg på hundarifokus eller rådfråga någon annan hundkunnig. Det är inte sunt att en hund går omkring och skäller hela tiden. Det kan bero på oro/frustration och det behöver man göra något åt med bland annat rätt typ av aktivering för att hunden ska må bra.

"På natten är alla katter svarta"

pirri17
11/30/14, 9:12 AM
#9

Kanske din hund kände av att det har varit fler hundar här som du har haft och skäller för varje hund. När en skäller så skäller nästa! Kanske!

Brunett

sagat
12/1/14, 1:15 PM
#10

Be mediumet att fixa detta annars flytta! Hemskt att omplacera hunden, bättre att ni byter bostad tillsammans

Upp till toppen
Annons: