Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1379 ggr
Malyna
2014-11-28 15:33

Spöken i huser, behöver hjälp.

Hej, jag & min man bor i en lägenhet nära Göteborg. Vi har sedan vi flyttade in känt att något inte är riktigt som det ska. I sovrummet började någon väcka mig på nätterna. Jag fick konstiga drömmar & till slut kunde jag inte sova. Min man kunde också vakna upp ibland helt plötsligt samt drömma konstiga drömmar. Jag började istället sova i vardagsrummet i soffan & min man följde med mig. Det var bättre energi där, men fortfarande svårt med sömnen.

Ett halvår efter vi flyttade in ändrade vi sovrummet & vardagsrummet med varandra. Så sovrummet blev vardagsrum & tvärtom. Vi försökte sova i nya sovrummet men allt blev bara värre. Någon tog på mina ben & jag hade helt enkelt svårt att sova. Så åter igen jag gick till soffan & sov, mycket lugnare. Min man gjorde igen samma sak som jag.

En kväll låg jag i sängen & pratade med en kompis i telefon. Helt plötsligt hör jag hur någon trycker på knappen & samtidigt släcker lampan. Helt kolsvart satt jag där & nästan grät. Jag ropade på min man som kom. Jag trodde först han hade skämtat med mig, men nejdå. Sedan blev allt bara värre… En kompis som sov över fick sova i sängen men kom snabbt in till mig i soffan för någon väckte henne med att ta på hennes ben & stod vid sidan av sängen.

I förr går la jag mig i sängen & skulle sova för min man snarkar. Men jag vaknade helt plötsligt av att en plastpåse prasslar. När jag tänder min mobil & kollar så att inte katten ligger inne hos mig så ser jag hur någon flyttar påsen. Jag springer in till min man i soffan & berättar. Han blir livrädd… Katten ligger på sin vanliga plats så hon var det inte. När jag försöker sova hos min man i soffan så ser jag bakom mig en manlig skugga. Vi fick ha lampan på hela natten.

Andra saker som är konstiga är att när jag ibland kommer hem ligger saker inte på sin plats. Tror ibland att vi haft inbrott. Dörrar som är stängda är helt öppna eller tvärtom.

Vi söker någon eller några som kan tänka sig komma hem till oss & "känna av" vad som är fel & även hjälpa oss. Givetvis måste du vara mycket duktig & veta vad du gör. Vi bor några mil utanför Göteborg.

Sajtvärd på Polen

Annons:
[VSK]
2014-11-28 15:56
#1

Jag ser ett rött hästskjul (vad nu det heter på hästspråk) med svarta "knutar". Det är i plåt. Man 32 år. Har bett han lägga ned det han pysslar med. Han är envis som få. Hade nån form av missbrukarproblem. Rastlös och agg.

Får inte info nog för att förstå om han jobbat där eller om han bara brukade vara där.

Sen måste jag fråga. Ljus tapet med blommönster i 🤔

Malyna
2014-11-28 16:08
#2

Du ger mig rysningar.. Vi har vit tapet med svarta blommor i. Vi hade ett plåtskjul i hagen till min gamla ponny som vi fick avliva 2010. Den här mannen är väldigt störande och skrämmer oss. Får du fram någon kvinna också? Det är en kvinna i både min man och mina drömmar som skriker och gråter.

Sajtvärd på Polen

[VSK]
2014-11-28 16:11
#3

Nä lessen, fick nada info om nån kvinna, men jag fick både yrsel och feelings så jag fick "kasta in handduken". Men jag har bett den envise elake att lägga av. -kan inte göra mer än så.

Malyna
2014-11-28 16:14
#4

Tack 🙂 Det stämde det du sa, någon annan som kan säga något mer?

Sajtvärd på Polen

[VSK]
2014-11-28 16:17
#5

Va så lite så. Hoppas snubben lyder nu och lämnar er ifred. 

Beklagar det där med er häst.

Huygens
2014-11-28 20:13
#6

#4 Bara en liten smula. Jag kände efter så gott jag kunde och då kände jag närvaron av en karl som verkade lite grovhuggen i personligheten och kroppen. Han stod till höger, snett bakom mej och la sin hand ovan på min rygg eller axel. Här gör jag något som kanske inte så många göra. Jag bad honom "gå in" i mej. Jag kan inte riktigt förklara det bättre. Jag kunde känna lukten av fylla och av någon som ville ha enkla nöjen. Rösten var så grov att han nästan hade talsvårighet. Han hade först närmat sej, men sen fick jag intryck att han backade och en stund senare kunde jag inte känna av honom längre. Han var nog inte rädd för mej, bara ovillig att ge sej av. Lite senare försökte jag igen, då kände jag att han tog tag om nacken på mej och jag fick en slags upplevelse att bli ruskad. "Ja, ruska om mej", sa jag. Jag försökte få så djup och rejäl kontakt som möjligt. Riktig arbetarman, krulligt blont (?) hår, stökig, strulig, kanske 38 år. Sedan sa jag att han kanske hade en vän som väntade på honom, någon han nog ville träffa. Fick känslan att han ville kanske inte riktigt gå. Jag hoppas han kunde släppa greppet och gå till sin vän. Om det är samma man, tror jag att det är lätt för er själva att få kontakt med honom, så ni har all möjlighet i världen att själva hjälpa honom vidare. Be honom se sej om efter sin vän eller släkting.

Lite senare såg jag en kvinna med ganska rena anletsdrag och håret tillbakastruket, troligen inte äldre än 40 år. Fick dock ingen speciell kontakt, så hon kanske inte behöver hjälp eller ens har med er att göra. Hon kanske bara var där som ett slags väktare.

Efter ett tag försökte jag nå kvinnan igen, då såg jag en helt annan kvinna, inte alls lika lugn, mycket mörkare hår, långt rakt svart hår, som hängde ner överallt eller fladdrade runt, ålder obestämd. Av någon anledning skrek hon åt mej och viftade med sin hand, kanske knuten. Var inte alls särskilt glad över att jag tog kontakt, hon såg ilsken ut. Denna kvinna nr 2, kan vara svårare att övertyga om att gå vidare. Men det skadar nog inte att ni försöker själva.

Annons:
Ihima
2014-11-29 15:53
#7

Jag har skrivit mail till dig!

Vill kolla av saker med dig INNAN jag säger något. Då de kan skrämma dig om de inte är så

PetitePuma
2014-11-29 21:23
#8

Jag är ingen rutinerad, men ibland får jag känslor om saker, så jag säger det jag tror: Kvinna, förmodligen fru till mannen blev misshandlad. Han slår och är stor, men på insidan är han liten. Hängselbyxor..?

Malyna
2014-12-01 14:03
#9

Tack för era svar. Man känner liksom inte för att gå in i det stora rummet längre där vi nu har sovrummet. Jag har alltid dörren stängd & känner obehag där inne. Jag har fått känslor att min syster besöker mig på kvällarna/nätterna?

Sajtvärd på Polen

[VSK]
2014-12-01 14:52
#10

Din syster bör ju inte ge dig obehag kan man väl tycka. Eller menar du att din syster ger dig visst beskydd?

Om det inte blivit nåt bättre alls så är denne typen en mkt envis en och då så är min rekommendation att du söker hjälp av ett bra och erfaret medium.

Är det alltså bara negativa feelings du har nu eller spökar det fysiskt fortfarande?

Ihima
2014-12-01 16:45
#11

Tänk på! I ett gammalt har MÅNGA minnen. Dessa minnena kan skapa obehag och även lämna "eko" vilket oxå kan skapa obehagliga energi fält. Oftast kan man hitta ett mönster när dom är nära!

Jag hjälper dig gärna med detta!

[VSK]
2014-12-01 19:00
#12

#11

Det var det jag ville komma till därav mina frågor i #10 🙂

Ihima
2014-12-01 20:39
#13

#11 
Okej! Oftast kommer en kär anhörig men ljus och kärlek. Skydd. Men kan även komma med hat och obehag. Om ens nära kommer med obehag kan de vara en Tecken på något.

Jag har de väldigt tydlig här. När de är alkohol doft har vi bara 2 som vi vet kan vara på besök. Men med en doft kommer oftast en känsla. Den känslan ska man ta på allvar och försöka leva sig in i. När man gör de så kommer man på vad den är grundad av. Ut ifrån dig själv. Och de kan man lösa eventuella problem som kan uppkomma eller finns reda.

Något jag råder många är att sätta sig bekvämt. Ta en djupt andetag. Sätt ihop händerna. Och tänk dig in i mitten av dig själv. Där finns ett hus som finns på en plats som betyder något. Tex Skog, hav mf ställen. I de huset finns din vägledare och den som skyddar sig. När du kommer in i huset så är de du! Är de stökigt eller prydligt. Varje sån sak betyder något. Och de är hur du är i dig själv. När man är där brukar iaf jag gå runt i mitt hus och kolla. Oftast hittar jag "lappar" till mig själv. Typ min inre röst. Sen innan jag går ut som ber jag alltid en bön. "behöver inte vara bindande till Gud." 
Sen delar jag på mina händer bit för bit. Där får jag en energi boll. Den lär jag kontrollera och jag lägger in den känslan jag har med den bollen då! Varje känsla har sin boll INTE alla i en.

När man kan ta fram dessa bollar/Känslor helt apropå så har man lärt sig kontrollera sig själv. 

De kräver träning. Men man lär känna sig själv.

Annons:
Malyna
2014-12-02 18:54
#14

Vet inte hur gammalt huset är där lägenheten är i.. Men det är en lägenhet i alla fall. Gick och la mig förut för är sjuk & stänger alltid dörrarna till köket & det stora rummet.. När jag vakna vad dörren helt öppen till stora rummet & inget djur kan öppna den pga dörren är såpass trög.

Sajtvärd på Polen

Ihima
2014-12-02 21:30
#15

Malyna! Du har en man som vakar över dig. Han kan uppfattar hotfullt och jobbig. Men hans liv var inte så bra om man säger så.

Han ser dig som sin dotter. Som han har mist

Upp till toppen
Annons: