Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1426 ggr
Jollefina
11/24/14, 10:48 AM

Oförklarliga starka dofter och lite annat

Hej! Måste fråga om några händelser som jag var med om i lördags. Ska försöka hålla mig kort även om det är svårt att förklara. Jag och min man var ute i skogen på långpromenad, där jag trivs som bäst. För första gången på riktigt länge (jag är sjukskriven för utmattning) kände jag mig pigg och i perfekt balans. Under promenaden känner jag helt plötsligt en oerhört stark lukt av gammal urin (tänk uteliggare). Den är så tydlig, som om någon höll det rakt under näsan på mig, men försvinner lika snabbt som den kommer. Vi är helt ensamma, långt utanför något samhälle och vi möter inte någon på fyra timmar i skogen. Lite senare stannar min man och säger att det känns som att man kan se hur det var på just den platsen för längesedan. Nu ryser jag. Det är första gången vi går här tillsammans och när jag gick där sist några veckor tidigare stannade jag - på steget - på samma ställe och tänkte samma tanke. Och då har vi promenerat 11 km… Senare på kvällen kommer samma typ av luktförnimmelse. Jag står och lagar mat i vårt hus och det känns som att någon blåser cigarettrök rakt i ansiktet på mig. Än en gång borta lika fort som det kom. Jag tycker det är spännande och vill veta mer om om det finns någon och vem/vilka i så fall som gör sig påminda. Varför nu? Är det för att jag är i en situation där jag tänker extra mycket, har nära till känslor och mitt inre. Vet inte om jag är medial, men om det går skulle jag gärna vilja kunna lära mig. Jag har upplevt en del oförklarligt under mitt liv och min mamma har berättat att det var så även när jag var liten, så jag hoppas. Och nu hoppas jag också att inlägget går att få in, eftersom tekniken strular. Kanske nån som bråkar med mig? *skratt* Jag har genom hela mitt liv upplevt oförklarliga händelser och intryck.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jollefina
11/24/14, 10:55 AM
#2

Bra, då fick jag svaret. Det måste vara övernaturligt eftersom jag har upplevt något som är så otroligt att det verkar påhittat. Tack ska du ha. ;)

[Tilde]
11/24/14, 11:04 AM
#3

*Snubblade in här* Att känna lukter som inte finns kan vara Tecken på sjukdom… Det var det enda jag reagerade på. :/

Huygens
11/24/14, 11:31 AM
Jollefina
11/25/14, 10:41 AM
#5

Det oförklarliga fortsätter och känns mer och mer påtagligt för var dag som går. Är det nån som försöker säga mig nåt? Nån som kan hjälpa mig? :/ Tacksam för svar.

Amandla
11/25/14, 10:50 AM
#6

Jollefina, har du sett vår hjälptråd? Där finns många tips och råd om lite av varje som berör andlighet och medialitet. Använd också sökmotorn på sajten, det finns mängder och åter mängder med intressanta trådar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Huygens
11/25/14, 11:05 AM
#7

Analysera lite vad som händer i övrigt. Vad har du precis varit i färd med innan lukterna? När på dagen inträffar det? Utför du någon särskild handling, diskar, läser eller målar? Har du pratat med någon, tänkt på något särskilt eller pågår något i tillvaron? Vad känner du eller upplever du före, under, efter?

vinden är min mor
11/25/14, 12:29 PM
#8

Visst är det härligt i skogen!

Jag har några sådana platser i min barndoms skog där man ser folk och byggnader i en annan tid.

Jag gick där för några veckor sedan( Hade inte gått där på 15 år) och upplevde att fenomenet fanns kvar.

När min pappa som var storrökare vill ta kontakt kan han göra så det luktar rök för att jag ska förstå. kanske var det någon gammal gubbe/tant du kände när du var liten som luktade urin?

så fort man förstår vem det är brukar lukten försvinna.

Jag upplever att andarna gärna tar kontakt för att visa sitt stöd när man inte mår bra.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Jollefina
11/25/14, 9:57 PM
#9

Tack! :)

vinden är min mor
11/27/14, 8:26 AM
#10

Jag har läst att vid de flesta kända tillfällen när man ser in i en annan tid går man uppför en backe, helst ledande en cykel. märkligt.

Jag har ändå upplevelsen att det jag sett är som ett fotografi. de jag ser är inte några osaliga andar.

vad tror du?

mitt favo ställe ligger högt på en ås, där ser jag hus, ladugård, mindre byggnader.

ett annat ställe är en väg i skogen där det går en kvinna med en mjölkkruka.

hon ser mej aldrig utan stretar bara rakt fram.

Vore intressant att höra mer om din upplevelse!

☀️Mörker är bara brist på ljus

Upp till toppen
Annons: