Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1494 ggr
Telleliten
11/20/14, 11:42 AM

Spökar i stallet?

Hej

När jag var i stallet i tisdags själv och skulle bara sopa lite innan kvällsfodringen så såg jag en man gåendes vid sadelkammaren.

Blev ju skitskraj även om jag eg inte alls tror på spöken (eller vägrar kanske man ska säga är ju vuxen då ska man ju inte tro  på spöken!)

Men sa det till en annan kompis i går som har häst i samma stall och hon har också hört saker och sett stängda boxdörrar som öppnat sig själva mm.

Hästarna verkar inte reagera alls.

Nån mer som hört/sett konstigheter i  stall? Eller bara jag som börjar bli galen..

Och om det nu spökar hur kan man få hen att låta bli att visa sig för en.. är ju skitläskigt!! (Gick runt med en liten dunk med B-vitamin som "vapen" efter det för jag var så nervig.. vet inte hur jag tänkte där men typ slå den i huvudet på ev angripare)

Annons:
Huygens
11/20/14, 12:03 PM
#1

Du kan ju ha kamera redo nästa gång. Kolla efter fotspår om det är en vanlig människa osv.

Telleliten
11/20/14, 12:22 PM
#2

nån vanligt människa var det inte då hade jag hört stegen och hästarna hade reagerat (dom var hungriga och väntade på mat så hade gnäggat direkt om nån annan dök upp)

Nä jag vill helst slippa bevis på det och helst slippa se nått igen!!

Huygens
11/20/14, 12:28 PM
#3

Om hästarna inte reagerar är det kanske ett snällt spöke? Någon som vaktar stallet åt dej?

Telleliten
11/20/14, 12:34 PM
#4

#3 ja det tror min kompis som också hört saker. För inga hästar är oroliga och min häst har blivit lugnare sen hon kom till detta stallet (mest troligen pga det är ett mindre stall men har inte blivit värre)

Det är ju en gammal byggnad som både varit hingststall och sen kostall.

Men hur kan man få den som spökar att låter bli att visa sig för en? För jag slipper helst det när man är ensam i stallet!  Är ju skitläskigt!

Huygens
11/20/14, 1:45 PM
#5

Du kan prata med spöket. Försöka få kontakt och känna efter vad du upplever, ålder, bakgrund, intressen, tidsperiod, målsättning osv.

Mymlan&Vifs
11/20/14, 2:04 PM
#6

Jo, fast är det så som OP säger, att man inte alls vill ha kontakt med anden, så ska man ju inte heller tala till den. Ju mer uppmärksamhet man ger desto mer energi föder man in i idén. Vill man inte uppleva något så är det bästa man kan göra att ignorera det och låtsas som om ingenting har hänt. Om det då fortsätter att plåga en kan man börja fundera på att pröva något annat.

Annons:
Telleliten
11/20/14, 2:11 PM
#7

#6 exakt jag vill helst slippa ha kontakt. tycker bara det är otäckt.. Jo känns logiskt att bara försöka ignorera det..

Huygens
11/20/14, 2:14 PM
#8

#6 Att inte prata med anden har aldrig funkat för mej. Det blir gradvis värre istället. Nu är det här visserligen inte en ande som vill ha uppmärksamhet, så jag tror inte något kommer att hända om man struntar i anden.

Jag vet inte vad du menar med att föda energi i en idé.

H-lena
11/20/14, 7:01 PM
#9

Du kan exempelvis sända ut en tanke "jag vill inte se eller känna av några som helst andliga energier" eller något i den stilen. Eller så kan du stänga dina chakran. Eller så kan du göra både och! 🙂 Om det var en ande du såg, så är det möjligt att den är bunden till platsen, dvs. den behöver hjälp att gå vidare för att komma därifrån. Så även om du lyckas stänga ner dig så kommer anden antagligen att finnas däromkring ändå. För att verkligen bli av med den behöver ni nog ta dit ett medium (vissa medier kan även göra det på distans) som kan hjälpa anden över till andra sidan! 🙂


Magi-cat
11/21/14, 9:28 AM
#10

#7 Hej Telleliten! Hästarna är inte rädda, så egentligen är allt gott och väl…utom att du är rädd men egentligen är det dina tankar om bilden som påverkar dig. Kan du förändra dina tankar om det, släppa det och låta det glida bakåt i minnesspåren så det inte påverkar dig? Det finns ju ingenting farligt eller skrämmande, men dina tankar kan göra det upprörande.
Tänk dig som att du ofrivilligt kikat in i grannens vardagsrum när du gick förbi. Du konstaterade att TV:n var på och det gick ett program där, men du intresserade dig inte mer än så utan du gick bara lugnt vidare.
Kan du tänka som att du ofrivilligt (och ovilligt :-)) bildligt sagt råkade se som en TV-bild, men den berör dig inte mer än grannens TV gör och du går lugnt vidare med dina sysslor i NUET. Det är att leva i nuet som är det viktiga, och precis som hästarna är i nuet, är du det.

Jag vet inte om det hjälper dig något, men jag vill säga det igen: det finns ingenting att vara rädd för. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Telleliten
11/26/14, 1:25 PM
#11

tack för alla tips och råd!

Ska försöka ignorera det och se det som en Tv bild som #10 skrev.

Ska som tur är byta stall till ett nybyggt vid jul så sen slipper jag det :)

pirri17
11/26/14, 3:48 PM
#12

Kontakta ett medium som själv gärna pratar med spöket och hjälper den att hitta ljuset till andra sidan och lämnar stallet och sen är det som vanligt och lugnt!

Brunett

Telleliten
11/27/14, 9:13 AM
#13

#12 tror inte stallägarna är intresserade av det. Då hästarna inte verkar oroliga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: