Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1112 ggr
Isobel50
2014-11-18 19:02

Vatten-mysterium

Det är något konstigt med vatten i min lägenhet….
det ringde ilsket på min dörr flera gånger på morgonen ( men jag öppnade inte )
och när jag sedan gick ut så var det en stor pöl med vatten precis utanför min ytter dörr på våningsplanet
kanske någon trodde det var översvämning i min lägenhet…
men detta får mig att minnas en gång för ca. ett år sedan när jag vaknade och fann en stor pöl med vatten i hallen……
Och jag undrar fortfarande över hur det kom dit, och det finns ingen brevlåda i dörren…så det kan inte ha kommit därifrån,
och det fanns inget annat som kan ha spillt vatten där…
Så för mig är detta ett mysterium
Kanske medd./ besök från andra sidan ?  …..men i så fall varför vatten ?
vad tror ni ?

Annons:
pirri17
2014-11-19 01:15
#1

Någon ande som hade med vatten att göra när han/hon levde?! Eller?

Brunett

Lynxx
2014-11-19 04:13
#2

Kanske ngn. som drunknat? Elr. tycker du ska dricka mer - vatten alltså?

//L

Isobel50
2014-11-19 10:18
#3

Tackar
jag är ganska fundersam på varför detta med vattnet….
skulle vara intressant att ta reda på detta….men hur….

Davbjo
2014-11-19 10:27
#4

Du bör kontakta hyresvärden, vattenskador kan få väldigt allvarliga konsekvenser. Det kan vara läckage, kondens eller vad som helst egentligen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Isobel50
2014-11-19 10:40
#5

jag är 100 procent säker på att det inte varit något vattenläckage dessa två gånger…
när det gäller vattnet utanför min ytterdörr…..så kan det ju vara ett busstreck från någon…
men vattnet  i hallen i min lägenhet för ca. ett år sedan är mera konstigt….
Det var inte massor av vatten men en rejäl pöl….

Davbjo
2014-11-19 10:47
#6

#5: Vilken naturlig förklaring man än kommer på så är den förmodligen mer sannolik än att spöken kan producera vatten. Men om det inte händer mer frekvent än detta så är det förmodligen ingen läcka, börjar det ske mer frekvent behöver det dock utredas, mycket av försäkringsskäl. Om något hänt och du inte rapporterat det till hyresvärden kan detta orsaka problem.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
JonasDuregard
2014-11-19 17:00
#7

Som Thursday säger finns det massor av tänkbara förklaringar, några av dem är ganska illavarslande. Antagligen har din hyresvärd fått en anmälan redan och kan kanske berätta för dig vad det var. 

En enkel förklaring är att det är en vattenläcka i någon närliggande lägenhet. En mer rolig förklaring kunde ju vara att den som ringde på var VÄLDIGT kissnödig 😃.

Eller kanske någon som går i sömnen.

Isobel50
2014-11-19 17:16
#8

Någon vattenläcka vet jag med 100 säkerhet att det inte varit vid dessa två tillfällen
vattnet utanför dörren var antagligen orsakad av någon
och tillfället med vatten i hallen, lär jag nog aldrig få reda på vad det var ;-)
men det är svårt att låta bli att undra ;-)….för ganska konstigt är det

JonasDuregard
2014-11-19 17:32
#9

#8 "Någon vattenläcka vet jag med 100 säkerhet att det inte varit vid dessa två tillfällen"

Vill du berätta hur du försäkrat dig om det?

Ulans Flat
2014-11-19 22:05
#10

Du kanske går i sömnen och kastar vatten?

Upp till toppen
Annons: