Annons:
Etikettofftopic
Läst 7572 ggr
Bufflan
2014-11-17 09:54

Urnsättning, okej klädsel?

Min pappa kommer idag urnsättas och då jag vet att han var en sådan man som gillade färger så känns det fel på något vis att gå helt i svart när jag och mina morföräldrar närvarar vid hans urnsättning idag.

Jag menar min pappa var den som med glädje gick omkring i en tshirt och illrosa kalsonger och på vilket sätt skulle han då bli upprörd om han från andra sidan såg mig gå omkring i denna kjolen http://sv.tinypic.com/r/34j507q/8 (den längst till vänster) som jag just nu undrar om vaktmästaren på kyrkogården plus mina morföräldrar kan ta illa upp av.

Så har någon av er varit med om någon från den andra sidan som har tagit illa upp av  någons klädsel på en urnsättning?

Annons:
Åsa S
2014-11-17 10:31
#1

Har bara varit på urnsättning då min lillebror begravdes och vi hade nog mera vanliga vardagskläder på oss. Att ha färgglada kläder vid urnsättning tycker jag är OK ifall man vet att den som begravdes tyckte om det. Däremot kanske man inte ska ha alltför korta kjolar, tröjor som nästan visar brösten och dyl. speciellt bland de äldre som är med kan nog det ses som väldigt olämpligt + som tradition ska man täcka sig en hel del vid kyrkliga aktiviteter (det är därför de kungliga aldrig har djupa urringningar och dyl när de gifter sig). Sånt är nog viktigare än vilken färg kläderna har.

Bufflan
2014-11-17 10:35
#2

Tack för ditt svar. :) min kjol är ju till knäna så jag vill inte gå i en kort kjol just delvis för att det är höst och jag har ingen lust med kort heller :)

Upp till toppen
Annons: