Annons:
Etikettandlighet
Läst 979 ggr
Blåklockan5
11/17/14, 8:39 AM

Händelserika nätter skrämmer mig

Hej!

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. När jag var yngre var nätterna ofta fyllda med Nattskräck, sömnparalyser och klardrömmar, men nu har jag inte upplevt något sådant på 2-3  år (trots extremt dålig sömn, stress och diverse andra påfrestningar). Dock för 3-4 veckor sedan började det hända lite underliga saker för mig. 

Det började med att jag vaknade flera nätter på rad (när jag var ensam hemma) av att jag kände en stark närvaro. Det var verkligen som om något väckt mig. Även om jag somnade 3 samma natt, väcktes jag ändå av denna närvaro kl 4 igen. Det spelade ingen roll hur utmattad jag var när jag la mig osv. 

Sedan hade jag en period då jag sov mycket hos en kille jag dejtar, har knappt varit hemma på flera veckor. Den natten (för någon vecka sen), då jag sov ensam hemma igen, väcktes jag av att jag pratade med någon. I mitt huvud pratade jag med en nyfunnen vän till mig, men jag såg ju att det inte var någon där. Det konstiga var att detta pågick i flera timmar, somnade och vaknade konstant av att jag låg och konverserade med min "vän" som inte var där. Det konstiga var att jag sa verkligen bara svaren och att det pågick så länge, som om någon verkligen var vid min sängkant. Det var dessutom en "sexuell" laddning i rummet. 

Sen var jag inte hemma på kanske en vecka igen, men upplevde att jag pratade med någon som inte var där och väckte mig själv till och från i 3 h av att jag konverserade så mycket (med både kropp och muntligt, liksom låg tyst och kollade intensivt på det jag pratade med, strök med handen, rodnade osv), trots att jag inte var hemma. Men ensam var jag. 

Sen inatt hände det som skrämde mig. Jag kom hem igår kväll efter att ha varit borta i ungefär en vecka, min kompis var även hon hemma, men hade gått och lagt sig i sitt rum. Jag somnade i soffan och drömde att jag reste mig upp ur soffan, jag kände en stark närvaro i lägenheten, så jag öppnade ytterdörren och gick ut i trapphuset, men jag kunde inte prata och kunde inte lämna lägenheten. Sen la jag mig i soffan igen. Efter ett tag kommer min kompis in, jag tror att hon vill prata med mig om något, men hon går fram till mig och börjar ta på mig. Jag förstår direkt att det inte är hon och skepnaden slutar se ut som henne, blir till något annat, något som inte är mänskligt. Jag förstår att jag drömmer, så jag försöker väcka mg själv, kämpar för att öppna ögonen. Skepnaden trycker ner mig i soffan (känner ett starkt tryck över ögonen och pannan), samtidigt som den tar hårt mellan mina ben. Jag försöker göra att för att väcka mig, så mig själv, rivas, koncentrera mig på att öppna ögonen och nå kroppen. Men ingenting känns, jag kan inte komma i kontakt med min fysiska kropp. Tillslut lyckas jag i vilket fall som helst "väcka" mig själv/nå min kropp, men det läskiga var att jag kunde fortfarande känna trycket över pannan och mellan benen. Det var verkligen jätte tydligt. Kände det i kanske 5-10 minuter.

Det obehagliga var att jag har väckts av den här närvaron flera nätter och pratat med någonting (på ungefär samma sätt) halva nätterna så jag inte fått sömn (med sexuell laddning i luften) och sen händer det här. Från och med att min vän går in i rummet, så insåg jag att jag sov, men saken är den att det kändes inte som en dröm längre. Det kändes som någonting annat och det enda jag visste var att jag ville komma tillbaka till min kropp.

Förlåt. Det är så svårt att förklara. 

Med tanke på in historia av nattupplevelser sedan tidigare, kan jag med säkerhet säga att detta är någonting helt annat.

Annons:
Huygens
11/17/14, 12:01 PM
#1

Om det är en klardröm kan du alltid prova att säga eller sända ut en stark begäran att förflyttas från platsen.

Ghosthunter
11/17/14, 6:23 PM
#2

Tips: Googla  Incubus/Succubus….misstänker att du kan finna svaret där (jag får tyvärr inte säga mer pga sajtens gällande regler)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

pirri17
11/17/14, 9:17 PM
#3

Jag tror det är Incubus/Succubus! Ta reda på det! Och skaffa hjälp!

Brunett

Fjäril
11/17/14, 9:36 PM
#4

Till din dröm,

Det låter som en sådan där "typisk" dröm där man går och går men aldrig kommer fram. Ropar och ropar men ingen hör. Jag för min del tror inte att du måste ha haft någon på besök utan att all din oro (för det som varit, med Nattskräck och annat) samt att du kanske har funderingar kring annat i livet, kan visa sig så genom drömmarna. Man står stilla på samma plats och vet inte vilken väg man ska gå. Eller att det finns människor runt en som ställer krav, vilka man inte vet om man kan uppfylla. Likaså den egna viljan, att den kanske glöms av mitt i allt.

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
11/18/14, 11:22 AM
#5

#2-3 Får man verkligen kringgå reglerna så uppenbart och systematiskt, utan att någon Medarbetare gör något? 🤔

Jag tycker hur som helst det är totalt oansvarigt av er att skriva till en orolig person att hen är besatt av någon slags demon! Skäms på er 😡.

#0 Oroa dig inte, det händer många konstiga saker i medvetandet när man befinner sig i gränslandet mellan sömn och vakenhet. Förslagen som #2 och #3 kommer med är genuint dåliga, anser jag, och kommer om något göra situationen värre.

Ghosthunter
11/18/14, 3:33 PM
#6

# 5 Det är ingen som har sagt att hon är besatt av en demon.

Förresten är du lika oansvarig med personliga påhopp.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: