Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 994 ggr
[Milicious]
11/14/14, 6:21 PM

Materialiserats ur tomma intet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2014-11-14 18:16#0 av: Anonym Jag har en son, han föddes hösten 2009 och året därpå döptes han. Hans gudfar kunde tyvärr inte närvara då han vid tillfället befann sig i Thailand. När han kom hem fick sonen lite presenter varav en tallrik med sked. Inget konstigt med det. Eller hur! Skeden var inte direkt formad för ett litet barns mun så både sked och tallrik hamnade i skåp och låda. De följde med i flyttar men hamnade alltid i skåpet eller i leklådan.  I december 2011 flyttade vi till en liten stad i mellersta Sverige. Där hamnade skeden i lekhinken i badrummet.  En dag rotade jag i kökslådorna och såg skeden i en av lådorna. Jag blev förbryllad, vad 17 !!!??? Jag hade ju precis varit i badrummet och sett att skeden låg på badkarskanten. Jag såg nog ut som ett fån där jag stod och undrade hur den hamnat i lådan. Jag VISSTE att skeden låg i badrummet. Hjärtat började banka, adrenalinet pumpa och sedan bar det av in till badrummet med skeden i handen så den inte skulle försvinna. Och nog låg det en sked i badrummet också, på samma ställe där den tidigare setts.  Där stod jag nu med TVÅ skedar. En köpt i Thailand och en som materialiserats sig ur tomma intet. Den som sonen fick hade klistret från prislappen kvar medan den andra var helt ren. Hur i ”helsefyr” kunde det ske?  Min sons gudfar köpte alltså dessa i Thailand. Tallriken är putsväck men istället har vi nu två likadana skedar. Helt otroligt häftigt!  Jag är fortfarande förbryllad, och imponerad. Tycker det är roligt och inte ett dugg läskigt. Undrar däremot hur det gick till, varifrån kom den andra skeden, är det någon i världen som saknar en sked men fått vår tallrik. Ja frågorna är många men svaren få! Har Ni varit med om något liknande?

Annons:
Lynxx
11/14/14, 6:35 PM
#1

😃 Inget jag upplevt, men skulle vara glad om prasslet i plånkan visade sig ha blivit dubbelt så mycket - så där, utan vidare. 👍

----

Om det du skriver, verkligen har hänt & inte bara är "hittepå" för att driva med Oss - visar det iaf. att det finns betydligt mer i vår tillvaro - än vad som möter våra ytterst begränsade sinnens & hjärnas förmåga att uppfatta verkligheten.

Många beskriver ju hur pryttlar försvinner/flyttas omkring i hemmet - utan rimlig förklaring till hur det kunnat ske. Så…?

//L

[Milicious]
11/14/14, 6:52 PM
#2

Kan lova att jag inte hittat på det .Skulle inte få för mig att göra en sådan sak Ja det kan gärna få prassla mer i min plånbok oxå. :)

Lynxx
11/14/14, 7:06 PM
#3

🌺

//L

Mia-45
11/14/14, 7:07 PM
#4

Häftigt…men har ingen aning om hur detta kunde ske…😮

[Milicious]
11/14/14, 7:13 PM
#5

Jag har ingen aning heller. Mystiskt men häftigt. Undrar om det finns någon man kan gå till som kan hålla skedarna och känna hur det gått till.

[Milicious]
11/14/14, 7:19 PM
#6

Tallriken kan ha 'gått upp i rök' på naturligt sätt dvs det KAN vara jag som tappat bort den men om så är fallet så et förklarar ju inte varför vi har två skedar.

Annons:
Huygens
11/14/14, 10:47 PM
#7

Det kan inte vara så att någon i familjen hittat ena skeden utomhus, känt igen utseendet och trott att den hamnat där av misstag?

JonasDuregard
11/14/14, 10:51 PM
#8

#0 Vilken lustig historia. Om jag skulle gissa på sannolika förklaringar skulle det här vara mina två bästa:

1. Ni har råkat komma över en likadan sked från någon annan. Typ på en gemensam picknick eller något sådant så har endera ni eller någon närstående sett en likadan sked som er och stoppat ner den i picknickkorgen.

2. Ni hade två skedar hela tiden men la aldrig märke till det. Låter inte omöjligt eftersom de verkat flyttats runt en del och så där. Skedarna kanske hamnade på olika platser från början och sedan har de hållits isär.

Om man ska spekulera om mer exotiska förklaringar så blir ju en given favorit att den har kopierat sig själv 🙂. Men jag anser jag att vi kan utesluta det, eftersom de inte är exakt identiska (och så för att skedar inte kan kopiera sig själva och allt det där). Kollar man noggrant på dem ser det väldigt mycket ut som två skedar som tillverkats av samma maskin men där trycket justerats lite olika. 

Jag har svårt att komma på några andra bra fantasifulla förklaringar. Man kan så klart tänka något i stil med "en ande ville att ni skulle ha en till sådan sked", men då kan det ju lika gärna vara en människa som av någon anledning velat det. Båda "förklaringarna" ger ju upphov till mer frågor än de besvarar.

spirit33
11/15/14, 12:04 AM
#9

#8

Jag skulle snarare ha trott att samma man som köpt första skeden har levererat ytterligare en sked… Antingen samtidigt som den första, eller kanske i ett senare skede(!) av någon anledning. Kanske gudsonen gillade skeden och gudfar skaffade en till?

Upp till toppen
Annons: