Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 5391 ggr
[amandagrabba]
11/8/14, 2:23 AM

Drömde om min döda pappa

Min pappa gick bort för en månad och en dag sedan. Och natten till idag alltså exakt en månad efter hans bortgång drömde jag om honom för första gången. Jag bad för honom på kvällen och när jag somnade så drömde jag att min bön hade fått honom att vakna från det döda. Alla var helt chockade över att jag lyckades väcka honom genom en bön. Han var så glad och lycklig och hans leende var så brett. Hans fru tackade mig för att hon inte behövde vara ensam något mer. Kommer ihåg att vi gick på restaurang och åt.Alla firade. Var såklart väldigt ledsen när jag vaknade och insåg att han fortfarande var borta. Har en tjejkompis som också drömde om hennes avlidne på dagen efter han varit bort i en månad. Någon mer som vart med om liknande? Tror ni att min pappa kom till mig på riktigt eller var det för att jag samma kväll för första gången kände att han var borta? Som att min bön gjorde att jag acknowledge han och därför "vaknade" han till liv??

Annons:
pirri17
11/8/14, 6:44 AM
#1

Jag drömmer inte om min döda pappa men istället så kommer han till mig och är med mig i rummet när jag satt i soffan och kolla på tv! Jag ser honom i rummet och är väldigt mån om mig!

Brunett

Mia-45
11/8/14, 9:05 AM
#2

Din pappa kom på riktigt till dej i drömmen för att säga att allt är bra och att du inte ska vara ledsen. 
Min pappa kom strax efter sin död till mej med i drömmen. 

❤️

citytjejen
11/9/14, 3:58 PM
#3

Inte varit med om exakt samma, men jag drömde om min pappa ungefär två månader efter att han dog (han dog i juni i år). Då drömde jag att jag satt i baksätet på en bil, bakom föraren satt jag. Det satt två personer till i baksätet, min bästa vän och sen en person till som jag inte såg vem det var. När jag tittar framåt mot förarsätet så ser det ut som att det är min pappa som sitter där och kör. Så jag böjer mig fram och ser att det faktiskt är han, han ser glad ut och är helt klädd i svart. Jag säger då "ursäkta, men lever du verkligen?" Han svarar då, leende, "nej, jag lever inte men jag är med ibland ändå!"

Han är med mig och har varit det sen kort efter sin död, vi kommunicerar nästan varje dag och när jag är ledsen så kommer han direkt. Han har även dykt upp hos min bästa vän (som ju satt med i baksätet i min dröm) och gett henne kraft och uppmuntran när hon mått dåligt. Och just nu när jag skriver detta, sitter pappa bredvid mig i kökssoffan🙂

/Christina

andreanilsson
11/9/14, 11:46 PM
#4

Åh vad fint att du drömde om din pappa. Min pappa gick bort i januari och det tog ca 7 månader innan han dök upp i mina drömmar. Jag har skrivit en tråd här på forumet om drömmen ifall du vill läsa. I det stora hela handlade det om att han kom för att berätta att det inte gjorde ont att gå över på andra sidan. Set var något jag gått och tänkt på jättelänge, så det var skönt att höra. Din pappa ville väl antagligen bara visa att han fortfarande är levande inuti dig och att han finns med dig om än inte fysiskt. Fin dröm men jobbigt att vakna upp och inse att den inte var sann på så sätt att han finns där för dig som vanligt.

Upp till toppen
Annons: