Annons:
Etiketthealing
Läst 5039 ggr
Imperialiss
11/6/14, 4:41 PM

Healing, varför känner jag inget?

Hej på Er! Jag tror på healing och är helt på det klara med att det fungerar på många människor. Jag är ingen skeptiker utan tvärtom. Men varför känner jag aldrig något de ggr jag fått healing?? Första gången var jag hos en kvinna för många år sedan. Hon ville ha 700kr för 20 minuters healing och jag betalade glatt för jag hade inget att jämföra med samt var så deppig/trött att jag nog hade betalat nästan vad som helst om det så bara hade fungerat minsta lilla. Men nej jag kände absolut ingenting varken före eller efter. Men tänkte att det kanske var mitt fel, att jag inte varit tillräckligt öppen eller liknande och ville försöka igen. Andra gången upplevde jag ungefär samma sak, fick betala ganska mycket men kände inget alls. Inte heller efteråt. Och jag försökte verkligen känna efter om något kändes annorlunda även om det bara var pyttelite någonstans, men nej., inget. Den tredje o fjärde gången var distanshealing där man fick skriva upp sig på en lista bland många andra och så skickades healingen ut till alla samtidigt. Det var gratis. Samma sak, kände inget alls. Är det något fel på mig som inte verkar kunna ta emot healing?? Jag vill ju så gärna och tror att healing skulle kunna hjälpa mig att få lite energi som jag så väl behöver.. Jag försöker alltid förbereda. Jorda mig och meditera en stund innan och sen ligga och vara avslappnad under tiden och tänka att jag är öppen för att ta emot, men det verkar inte hjälpa :/ Eller har jag bara haft otur och råkat ut för människor som egentligen inte kan heala? Jag förväntar mig absolut inga mirakel på något sätt, utan bara att jag vill känna NÅNTING. Jag har läst att healingen går dit den behövs även om man inte känner det. Må så vara, jag kan tro på det också. Men det hade varit skönt att få NÅN känsla av att något gjorts även om det bara är lite extra värme eller ett pirr i tån typ… Är det jag som är oförmögen att ta emot healing? Jag vill ju så gärna . Kanske är nå fel på mig 😳 Kram!

Annons:
[Vandringen Med Wolf]
11/6/14, 4:53 PM
#1

Tillåt mig först få gruffa lite😉,700 pix för 20 min 😮som sagt gruff gruff från mig i den frågan men nu handlade inte din tråd om det och svar nej du är inte oförmögen att ta emot healingen för du som klient behöver inte göra något och healing energierna dom når alltid fram.

Vi är olika med hur vi känner,går jag till mig själv åker jag på rejäla utrensningar och tro mig dom vill du helst slippa för dom är inte nådiga kan jag lova men nyttiga för att balansera upp.

Tänker lite som så också att det beror så klart på en healer,en del förmedlar den bättre än andra och sen har vi ju också gruppen som inte har förmågan att förmedla,att öppna sig som en kanal för den universella healing energin och istället använder sin egen energi så det kan finnas fler faktorer men oavsett så går den ju fram till dig.

Det är så enkelt att en del inte alls känner av den lika som andra och kanske var det så att du just då inte behövde den där enorma utrensningen som vissa av oss får.Men oförmögen att ta emot,absolut inte för energierna dom når fram oavsett vi märker det med buller och bång eller inte alls 🙂

angest
11/6/14, 5:01 PM
#2

Jag har precis samma problem. Fått healing flera gånger men aldrig märkt nåt. Jag har väl inte direkt väntat mig att känna något under behandlingen heller, men nån gång efteråt vill man ju märka någon slags skillnad - må bättre! Men jag har inte märkt något alls.

Jag har dock aldrig betalat för healing men jag har fått både distansbehandlingar och av en person på plats. Så visst börjar jag tvivla på att jag ens kan ta emot healing. Jag kanske har för "allvarliga" problem för att det ska kunna bita på? Kan det vara så?

[Vandringen Med Wolf]
11/6/14, 5:07 PM
#3

# 2 Snarare ligger problemet hos healern och vad denne kan förmedla och jag personligen är av den åsikten att man ska verkligen besitta kunskap att förmedla innan man utger sig för att kunna ge healing.

Nu vet jag inte alls vilka ni fått healing från och är inget ni ska skriva i tråden heller men som med allt finns både bra och dåliga inom alla områden oavsett vad det månne röra sig om.

Men oavsett kunskap och gåva så är ingen människa oförmögen att ta emot healing energin 🙂

Lynxx
11/6/14, 6:37 PM
#4

Eftersom jag inte vet ngt. om den/de som "healat"  dig - kan jag inte svara på frågan (håller med #3 - betr. 700 kr/20 min - minst 1 timme borde du få för den summan).

---

Men…om du besöker en som kan bevisa på ngt. sätt, att denne har gått en kurs/utbildning elr. har andra trovärdiga referenser - borde du iaf. få mer ork av healingen (om den nu inte den inte prioriterar ngt. annat i kroppen - som är viktigare att åtgärda).

Du måste nog först å främst veta att din energibrist inte beror på ngt. som fattas dig rent fysiskt - typ blodbrist (järnbristanemi), vitamin B12-brist etc. - & isf. åtgärda detta.

---

Gå in på Healing i fokus - http://healing.ifokus.se/ - å kolla med dem, om de vill skicka till dig på distans elr. har referenser till ngn. healer i din närhet.

---

Du kan ju kontakta den jag hade - http://energibollen.com/ & kolla med henne betr. distanshealing. Om du inte känner ngt. av hennes healing - du kommer du förmodligen inte känna av ngn. annans heller. Hon kan nog rekommendera ngn. bra healer i din närhet (om det finns ngn).

---

Ett råd: Släpp den analytiska/logiska delen av att försöka känna resultat av healing - läs #5 i denna tråd:

http://healing.ifokus.se/discussions/53a72c148e0e745bac004b7d-sahar-kanns-healing-min-upplevelse?discussions-12

//L

Imperialiss
11/7/14, 5:25 AM
#5

#4 tack för länkarna, ska gå in på energibollen och kika sen. Jag trodde dessutom jag hade postat detta i healing, valde "healing" i den där rullistan när jag skrev Trådstarten. Ber om ursäkt, jag har tydligen inte alls lärt mig iFokus, bara skrivit ett par trådstartar än. Men jag läste hela tråden du länkade till. Och detr ju precis en sån rationell intellektuell människa jag INTE är. Jag vill understryka att jag INTE är skeptiker utan tvärtom vet att healing fungerar till 100%. Jag skriver ju också att jag inte förväntar mig mirakel och självklart ber jag inte om att bli sjuk eller få igång en jobbig utrensning som #1 skriver om. Men det hade uppskattats att NÅGOT hade känts NÅGON utav gångerna, antingen under tiden eller efter. För jag vet ju att det fungerar. Att det hade pirrat till nånstans, eller så bara att jag hade blivit törstig. Det är därför jag tänkt att det kan va något fel på mig. Och ja #1 haha, ja gruffa på om priset du, det har jag gjort många ggr efteråt också haha.. Jag kände mig lite godtrogen/lurad, PLUS att hon gick iväg för att prata i telefon och ta ciggpaus "Ska bara ta två bloss samtidigt" inte en utan TVÅ ggr under dessa 20 minutrarna. Så jag låg halvnaken på en brits och frös i hennes kalla lägenhet för 700kr medan hon snacka skit i telefon med sin tjejkompis haha. Men det var ju också en upplevelse  Nä det kändes ganska oseriöst faktiskt. Nej nej jag skulle aldrig lämna ut någon med namn, såklart!! Vad jag vet så jobbar inte denna kvinna ens med healing längre. Kanske intresset eller kundkretsen svalnade helt enkelt :P

Lynxx
11/7/14, 7:52 AM
#6

#5

Det var ingen healer du var till - där snackar vi om en klockren bedragare. 😈

---

Jag känner heller inget vid healingen (utom när hon med energibollen anv. det hon kallar laserhealing - vilket inte är ngt. som finns - utan bara hennes egen benämning när hon anv. sin fulla healingkraft - då pirrar det) - men jag ser färger, ibland ett öga, m.m.

Första ggn. så blev det alldeles rött innanför ögonlocken - jag trodde det var solen som lyste in i rummet, så att jag såg ljuset genom mina ögonlock - men det var det inte - det var hon som justerade mina chakran. 🙂

Hon har en grupp av sina klienter, som hon skickar distanshealing till varje vecka. Jag förlorade mitt smak- & luktsinne efter en flunsa -97. Men…jag märker när hon skickat healing - för då kan jag ana parfymdoften från tvålen, när jag tvättar händerna. Det varar dock bara en dag - sedan är det borta igen.

---

Du kan ju åxå kolla på Reikiförbundet - http://www.reikiforbundet.se/ - efter utövare (nere till höger på sajten).

//L

Annons:
[Vandringen Med Wolf]
11/7/14, 8:01 AM
#7

# 5 Men allvarligt och en sån kallar sig för healer 😮För det första ska man inte ligga halvnaken utan man bär dom kläder man har när man kommer och många bäddar även in sina klienter i en filt och vadå gå och röka,pladdra i telefon nä vet du vad det där var bara en bedragerska som skulle ha pengar.

Som healer ger man alltid sin klient full uppmärksamhet,man ger sin tid både före och efter sessionen samt att man även följer upp en lång tid efter eftersom reaktionerna hos oss är olika.Nä fy sånt där tycker jag inte om kan jag lova😡tack och lov hon inte är i arbete längre för sånt folk förstör för dom som verkligen både kan sin sak och tar sitt fullaste ansvar.

Magi-cat
11/7/14, 8:26 AM
#8

#5 Reagerar starkt på beskrivningen av den där "healern". Vilken otur du hade! Alldeles för dyrt och helt oacceptabelt beteende!
Du ska betala ett rimligt pris som ni är överens om. Är du inte nöjd ska du kunna få pengarna tillbaka.
Du skriver att du ligger halvnaken på en brits och fryser! 😮Du behöver inte klä av dig en tråd för att få healing och den man går till ska försäkra sig om att man har det bra och känner sig trygg, men ska inte ligga och frysa, det är hur enkelt som helst!
Du ska känna att du blir respektfullt bemött. Det blir man inte om man lämnar klienten och pratar i telefon och röker….😕

Oseriöst? Det är nog bara förnamnet….🤦‍♂️

Nej usch. Beklagar att du träffade en sådan. Men nu vet du hur det INTE ska vara, så jag önskar dig en upplevelse av hur det SKA vara nästa gång!🙂

Ser att du fått en länk till Reikiförbundet - Det kan vara en idé. 

Hur man upplever en healing är olika från person till person och från gång till gång. 
Man ska inte förvänta sig en speciell reaktion utan låta det ske som sker. Själv brukar jag aldrig få "utrensningar" efteråt, utan bara känna mig lugn och uppiggad på samma gång. Ofta brukar jag somna, tankarna som stimmar annars liksom stillnar. 

Healing är något helt naturligt. Vi ger och får nog ofta, utan att vi tänker på det, tänker att "detta är healing".


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Imperialiss
11/7/14, 6:47 PM
#9

Tack hörni, ja hon var nog inge vidare seriös. Jag var ganska ung och hade inget att jämföra med, annars kanske jag skulle förstått det själv där och då. Jaa #8 jag fick ligga på en smal brits/bordliknande grej, typ som man ligger på när man ska få massage fast mycket hårdare. Och med ansiktet neråt och jag fick inte ha något alls på mig på överkroppen, inte ens bh för det stannade upp energin sa hon. Och dra ner byxorna en bit. Haha nä ingen filt och det blev skitkallt när hon gick ut o blossade med dörren öppen. Låg mest o huttrade och frös. Jag har jätteproblem efter en bilolycka att ligga raklång på mage på det sättet men det var så hon kunde ge sa hon. Nää det va ingen vidare upplevelse faktiskt :P Och jaa det är tråkigt att de finns då de förstör för andra. Hon sa att jag hade nåt "dåligt" i mig också och ville sälja "vit salvia" som skulle ta bort det. Jag har vit salvia hemma emellanåt och jag TROR att detta bara var nå gräs hon snurrat ihop själv med snöre för det såg inte ut eller doftade som salvia iallafall. Men jag kan ju inte veta säkert förstås och sa ingenting.. Tänkte att hon ändå kunde vara duktig på att ge healing men nä, det var nog bluff kanske.. Det är tre (seriösa) medium som under avläsningar sagt att jag dels är medial och dels har förmåga att heala och att jag borde fördjupa mig i det. Detta är inget jag märkt av själv alls och jag tror inte jag har nån förmåga överhuvudtaget. Men nu när jag ser att ni skriver att alla har det inom sig på ett eller annat sätt kan jag enklare ta till mig det kanske. Tack för erat tålamod med nybörjar och "dumma" frågor från mig. Jag hoppas jag får uppleva healingens positiva sidor en dag för jag vet att det kan vara mycket verksamt. Tills dess fortsätter jag vara stöd för människor i min närhet och hoppas att jag får tillbaks en del av energin så småningom :) Tack också för länkarna!

allhealing
11/7/14, 11:34 PM
#10

Healing betyder hel. Dvs det handlar om att hitta helheten i det som är ur fokus. Det är vad healing är.

En healer kan hjälpa till med detta. Det är dock inte healern som helar. Healern fungerar som en observatör som observerar vad det är som är ur balans.

Jag har efter att jag har förstått att jag kan fungerar som observatör valt att gå än djupare för att förstå om den som ber om hjälp menar det personen säger. Dvs om personen fullt ut är beredd att ta emot den healing som efterfrågas. Eller om personen inom sig har inlärda beteenden som hindrar att full healing tas emot.

Det är min erfarenhet att en person inte är villig att ta emot all den healing som skulle kunna komma personen till nytta. Därför har jag valt ta reda på varför en person säger en sak men menar en annan. Jag har lärt mig att förfina obervationstekniken och se djupare in personens psyke och där ta reda på varför personen säger en sak men menar någonting annat.

Detta har gett mig verktyg som arbetssätt som gör det möjligt att se svaret du frågar efter i ditt inlägg. Nämligen varför du inte känner av healingen som ges eller upplever att den kommer dig tillgodo.

Som jag har förstått det hela handlar det om att du har en väldigt hög integritet och att du därför säger att du vill ta emot hjälp, samtidigt som du inom dig inte släpper igenom det du frågar efter. Därför är det möjligt att tro att man vill ha hjälp men djupare inom dig har du än mer tilltro till din integritet. Därför stoppar du på ett djupare plan inom dig en healing du efter frågat på ett mer ytligt plan. Ytligthet och djup betyder inte att det ena är bättre än det andra. Det betyder bara att det är olika nivåer vi använder oss av där ytan är det vi är medvetna om och där djupet är det vi glömt när vi observerar verkligheten från ett ytligt/medvetet perspektiv. Jag har helt enkelt lärt mig att nå det undermedvetna hos en person och där se svaret/orsaken till varför det i det här fallet inte fungerar med den healing du efterfrågar.

Det betyder i det här fallet att du har ett behov av att förstå vad det är som händer. Därför är det först när du förstår vad det är som sker villig att släppa igenom den healingen har att erbjuda dig.

Givetvis är du inte helt omotttaglig innan du förstår var det är som erbjuds. Delar av den healing du fått har gått igenom och hjälp dig hitta ett mer balanserat tillstånd på många olika plan. Men när det gäller, som du beskriver det, att känna healingen, då når den dig inte. Eftersom du inte förstår senariot. Och därför släpper du inte heller igenom informationen healingen har att erbjuda dig. Eftersom du byggt upp en mental spärr i ditt undermedvetna.

Detta är mitt svar på din fråga.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Imperialiss
11/8/14, 1:55 AM
#11

#10 Hej Kent, tack för ditt svar. En del håller jag med om, som tex att jag har ett behov av att veta vad som händer. Jag kan ha svårt att "släppa" allting och bara flyta med om jag inte vet vad som ska ske härnäst. Men just för att jag är medveten om att jag har svårt att släppa och "go with the flow" så har jag verkligen gått in för det de ggr jag fått healing och försökt förbereda mig genom att meditera, säga högt att jag vill öppna mig och ta emot, jorda mig, och tänka under tiden att jag är öppen för healingen. Men det fungerar alltså inte när jag ändå har denna spärren du skriver om? Däremot att jag har hög integritet. Nja.. jag skulle nog VILJA ha det men jag tror med handen på hjärtat inte att någon runtom mig skulle beskriva mig som en person med hög integritet. Jag har fått höra Öppen, varm, lätt att prata med, sätter andra främst, osäker, tar lätt på mig andras mående, gråter lätt, mesig, snäll, tänker för mycket, överkänslig, osv. Men aldrig hög integritet. Jag säger inte att du har fel, men det är isåfall något jag själv inte vet om eller som andra uppfattat. Och jag känner nog att jag bett om hjälp av hela mitt hjärta och verkligen varit öppen för det och velat ta emot. Jag har ju som sagt inte förväntat mig några mirakel.. Men kanske är det som du säger att jag omedvetet har en spärr. Det känns nästan lite ledsamt för om allt jag gjort genom Meditation, allt jobb med mig själv de sista tio åren och min utveckling, djupa samtal, kriser, insikter osv ÄNDÅ inte fått bort såna spärrar som gör mig mottaglig för högre energier så är det nog nästintill omöjligt? Och jag vill VERKLIGEN inte ha någon sån spärr, jag är troende och ber ofta om hjälp (eller tackar) både Gud och Änglar och då vill jag ju inte ha som ett "stopp" i mig som gör att det uppfattas som jag inte menar det mer än på ett ytligt plan? Så känner jag ju -verkligen- inte, men blir osäker efter att ha läst det du skriver för om det är omedvetet så finns den ju där även om jag verkligen inte känt/trott det?! Och då fungerar det inte att be om hjälp att få bort den spärren heller för då önskar jag det inte på riktigt och 100%, eller är ändå inte öppen för det, om jag förstått det rätt. Hm skapligt dålig cirkel.. Ja jag vet inte hur jag ska lära mig att ta emot isåfall.. Blir frustrerad/osäker när jag försökt under så många år att vara öppen och kämpat massor med att tro på mig själv ÄNDÅ har en spärr. Ja jag vet inte.. Känns rätt hopplöst och som att allt detta jobb med mitt inre varit lite förgäves om jag ändå varit stängd/haft en spärr under tiden. Det känns isåfall väldigt tråkigt.. Ska ta tid att tänka och reflektera över ditt inlägg och vad jag kan ta till mig utav det och ej. Sen se hur jag kan komma vidare och släppa på integriteten (jag inte visste att jag hade) och omedvetna spärrar. Tack för ditt svar.

allhealing
11/8/14, 6:27 PM
#12

#11, Tack. Det finns inga omöjliga fall. Det handlar om att hitta orsaken till varför någonting inträffar. I ditt fall handlar det att hitta orsaken till varför du har en för dig omedveten hög integritet. Allting som någonsin inträffat existerar som en händelse i ögonblicket det inträffade. På samma sätt som en inspelad ljud- eller bildupptagning existerar som åtkomlig Information. På samma sätt sparas all information som någonsin inträffat. Frågan är inte om informationen existerar. Frågan är hur informationen lir tillgänglig. Metoden jag utvecklat gör det möjligt att hitta orsaken till vad det nu är man letar efter. I ditt fall varför du utvecklat din höga integritet. I ditt fal handlar det om att inte såra andra människor. Att inte trampar andra individer på fötterna. Nästan att du ursäktar dig när du kliver in i rummet on du inte först blivit inbjuden. Bakom det här beteendet ligger det en än djupare förklaring och det är grundplattformen du utgår från när du definierar det du kallar ditt liv. Det är här grundorsaken till varför så många människor som upplever att de lever ett liv ur fokus går att finna. Normaltillståndet för en stabil grundplattform är att alla människor är lika mycket värda. Detta är grunden för att en människa ska känna sig trygg. En trygg människa slappnar av. En trygg människa utstrålar säkerhet. En trygg människa ställer sig inte framför eller bakom en annan människa. En trygg människa Ställer sig bredvid och tar den andra personens hand. Därför visar en trygg människa andra människor vägen tills de själva en dag gör samma sak för en annan medmänniska. När vi lär ut denna förståelse till hur en trygg värld fungerar till våra såväl barn som de i vår omgivning. Då är det inte längre sant att världen vi befinner oss i är en värld som tar avstånd och uppvisar rädsla som sin ledsagare. Det handlar därför om att förstå att den uppfostran många av oss fått inte bygger på en grundplattform som utstrålar gemenskap och förståelse för såväl oss själva som vår omgivning. Det är istället en grundtrygghet baserad på rädsla, vilket gör att människor ställs mot människor och värderingar där ständig brist är en egenskap skapar behovet av att det inte finns tillräckligt till alla. Det är därför när denna förståelse infinner sig lätt att förstå orsaken till varför vi skapar murar av hög integritet runt omkring oss. I djupet av värt inre. Vi vill helt enkelt inte bli sårade. När vi en gång i tiden lärde oss hur världen fungerande från personer i vår närhet, kanske var det våra föräldrar. Då visste dom inte att det fungerade såhär. Dom lärde ut det dom en gång själva blev lärda under sin uppväxt. Döm därför inte den som lärde dig. Dom lärde ut det dom själva en gång själva lärt sig. Dom lärde ut det kärleksfullt för dom visste inget annat sätt. Därför är den ingens fel att världen ser ut dom den gör. Vi vet det vi vet. När vi vet mer kan vi ta nya beslut och förfina det vi för vidare till nästa generation. Därför är det för såväl den som lär ut som tar emot kunskap möjligt att göra det på ett för bägge omedvetet plan. Döm därför inte den som under din uppväxt hela tiden var stressad och gjorde så gott hem kunde. Hen lärde ut den hen lärt sig från sina läromästare. Därför gjorde hen i varje ögonblick det bästa hen visste och kunde för din skulle. Det är därför ingens fel att du av hen lärt dig ett mönster som du nu bär inom dig och som i vissa ögonblick får dig att känna en djup inre stress. Kanske på ett för dig omedvetet plan. Lär, förstå och förlåt är en bra plan att följa. När det kommer till hur du över tiden framöver tar dig an dessa faser, steg för steg.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

vinden är min mor
11/10/14, 12:30 PM
#13

Jag blir upprörd över "Healern " du gått till!

Jag har får och när de blir halta står jag mitt i hagen oftast flera meter ifrån medans de haltar omkring och healar dem. de brukar sluta halta medans jag healar dem typ 5 min.

när jag healar min hund så börjar hon vifta på svansen trots att hon inte vet om healingen.

Man healar ingen lång stund och får man hjälp av universum och änglarna ger det verkligen resultat.

Jag healar alltid gratis eftersom inte kraften kommer från mej, Dessutom får man kraft och kärlek själv medans man healar vilket är belöning nog!

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
Dempez
1/9/15, 11:58 PM
#14

Imperialiss      

Lite sent inlägg kanske…..

Jag lider med dig. Jag har för några månader sedan fått veta att jag har förmågan att heala när jag gick till en healerska för första gången. Detta har förändrat mitt liv oerhört mycket. Jag var skeptisk men ändå ville jag tro på det. För mig var det liksom sista utvägen att gå till en healerska. Nog om det.

Jag har sedan dess provat att heala på flera vänner och flertalet känner ingenting. Jag tror inte att det beror på den som förmedlar healingen utan på den som ska ta emot. Min fru känner ingenting men jag är övertygad om att hon kommer att känna så småningom.

När jag provade på min bonus dotter så kände hon ingenting de 2 första gångerna men den tredje gången jag healade henne så började hon känna. Flera av mina närmaste känner direkt.

Vad jag fått höra av min healerska är att jag är väldigt stark i min healing/förmedling.

Även om du tror på healingen så kan det vara så att din kropp inte är redo för det än. Du kan ha varit med om olika saker som gjort att du byggt upp murar runt dig. Psykiska som fysiska. Det är inget fel med det.  Det är så kroppen och själen fungerar.

Jag hoppas att du inte slutar gå till en healare bara för att det inte fungerar nu. Det hjälper även om du inte känner av det för stunden.

Jag tar inte betalt för att heala. Jag gör det för att hjälpa andra och för att utveckla och hjälpa mig själv. Jag mår bra när jag kan hjälpa andra.

Min mamma har fibromyalgi. Hon har haft det i över 25 år nu. Jag har healat henne 2ggr och hon gråter nästan av glädje efteråt då hon helt plötsligt kan använda sina händer till att putsa kristallkronan som hon har hemma. Jag mår bra när jag kan hjälpa henne och andra.

Återigen så hoppas jag att du får den hjälpen du vill ha och behöver.

/Dempez

[Vikning a ängel]
2/9/15, 4:21 PM
#15

Nu hoppar jag in i tråden lite för att beskriva mina egna healing upplevelser. Jag känner oftast ganska mycket under healing och kan få hemska utrensningar, men det betyder inte att jag alltid mår bättre psykiskt efter en healing. Oftast så hjälper det enbart kroppsligt. Deta är för att jag tydligen har väldigt mycket själsförlust och det är inget som vanlig healing kan hjälpa en med. Man måste gå till en shaman eller annan expert i området. Annan orsak till att du kanske inte känner eller upplever lättnad efter healing kan vara att du har kontrakt med en entitet och att dena har tillåtelse av dig att blockera energierna eller att du kan ha någon typ av objekt 'inplanterat' i din kropp som gör att du inte känner av healing energierna. Jag är ingen expert, utan deta var enbart förslag. Om du känner att deta kan vara troligt så bör du söka efter en heealer som jobbar med just själsförlust och implantat borttagning. Annars så önskar jag dig lycka till i dit fortkatta sökande efter svar :)

Mina egna upplevelser är det att allt beror på hur ducktig healern är och vilken typ av energier healern jobbar med. Det känns otroligt olika beroende på metoden. Men den metoden som jag upplever 'käns' mest är ju reiki healing. Där blir det varm på de ställena som man har problem med. Jag har provat alla typer av healing. Och alla jobbar på olika sätt och alla får olika information till sig. Vad deta igentligen betyder vet jag inte. Men om du söker lite bland andra typer av healing en de som du brukar gå till så kanske du finner andra upplevelser. Jag vet enbart 2st personer som värkligen har hjälpt mig mycket. Den ena finns på iFokus och jag fick en otrolig vision under den healingen och energierna var helt fantastiska. Den andra var för något år sedan. Men det som också blir ett problem efter ett tag (vad gäller mig) är det att jag blir lite hög på energierna och vill uppleva det igen hela tiden. Och om nästa healer inte har sama typ av styrka i sin energi (även om den hjälper lika mycket eller mer en de som har mycket energi) så  blir jag missnöjd. För jag fick inte den kiken som jag ville ha..

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2/16/15, 8:31 AM
#18

#0 Healing kanske inte fungerar helt enkelt?

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2/16/15, 6:35 PM
#20

Personligen tror jag att healingen finns s.a.s. inbyggd i oss och har ingenting som helst att göra med implantat och entiteter.

Krångla inte till det naturliga! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
JonasDuregard
2/19/15, 2:34 PM
#21

#0 Jag tycker det är starkt av dig att inse och berätta att du inte kände något.

Upp till toppen
Annons: