Annons:
Etikettmeditation
Läst 1548 ggr
Marrank
11/6/14, 12:42 PM

Hjälp att tolka

Jag mediterade igår, och i min Meditation fick jag se ett varm ljus, i ljuset stod en gestalt som såg ut som en ängel. Jag fick namnet Rakel. Denna gestalt gav mig även två symboler. Ett rött hjärta och en blå blomma. Vad kan detta betyda?

Annons:
kattöga
11/6/14, 12:57 PM
#1
H-lena
11/6/14, 2:02 PM
#2

Intressant! Ingen aning faktiskt. Kan du hitta någon personlig koppling?


[Vandringen Med Wolf]
11/6/14, 5:59 PM
#3

# 0 Vilken vacker Meditation och att du mötte en hjälpare antingen en andlig guide eller ängel råder ingen tvekan om men när det kommer till att tolka symboler så är dom väldigt personliga för oss och svår att tolka för andra.

Jag skulle vilja ställa dessa frågor till dig :

Vad var känslan med ett rött hjärta och en blå blomma? kan det finnas något som på nåt vis leder till en anhörig som numer finns på andra sidan?

Vad får du mer för bilder som symboliskt dyker upp i ditt huvud med röda hjärtat och den blå blomman?

Kunde du känna någon doft under meditationen,smak,känsla,glädje,sorg ? kunde du förnimma någon som står eller stått dig nära i jordelivet som kanske tyckte om just hjärtan och blå blommor?

Det här är ett symbolspråk som vi själva är bäst på att tolka sen kan självklart ett medium ge ledtrådar men just det du beskriver är en symbol för just Dig personligen att känna igen och svår för andra att tyda eftersom symbolerna är just till Dig som person.

Men försök att känna smak,lukt,sinne och vem du själv kan tänkas känna igen med dessa symboler.Fanns nån i din närhet som visade eller gav dig just dessa under sin livstid ?

Många frågor jag vet 😊och det är inte mig och mina frågor du ska besvara utan du har helt enkelt svaren inom dig själv vem och varför man gav dig röda hjärtat och den blå blomman som symbolik 🌺

Marrank
11/6/14, 9:42 PM
#4

Åh tack för svaren! Jag är rätt ny i detta men verkar ha ganska lätt för meditera.. När du skriver om någon gått bort så stämmer det så bra, en vän (vi stod inte varandra jättenära) gick bort igår och Jag tänkte väldigt mycket på honom.. Om han kommit över på andra sidan.. Om han hade det bra osv… Kanske var detta ett Tecken på att han har det bra..

pirri17
11/10/14, 12:21 AM
#5

Ärkeängeln Rakel kan man läsa om på hemsidan!

Brunett

Upp till toppen
Annons: