Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Meditation

Hjälp att tolka

2014-11-06 12:42 #0 av: Marrank

Jag mediterade igår, och i min meditation fick jag se ett varm ljus, i ljuset stod en gestalt som såg ut som en ängel. Jag fick namnet Rakel. Denna gestalt gav mig även två symboler. Ett rött hjärta och en blå blomma. Vad kan detta betyda?

Anmäl
2014-11-06 12:57 #1 av: kattöga

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2014-11-06 14:02 #2 av: H-lena

Intressant! Ingen aning faktiskt. Kan du hitta någon personlig koppling? 

Anmäl
2014-11-06 17:59 #3 av: [Vandringen Med Wolf]

# 0 Vilken vacker meditation och att du mötte en hjälpare antingen en andlig guide eller ängel råder ingen tvekan om men när det kommer till att tolka symboler så är dom väldigt personliga för oss och svår att tolka för andra.

Jag skulle vilja ställa dessa frågor till dig :

Vad var känslan med ett rött hjärta och en blå blomma? kan det finnas något som på nåt vis leder till en anhörig som numer finns på andra sidan?

Vad får du mer för bilder som symboliskt dyker upp i ditt huvud med röda hjärtat och den blå blomman?

Kunde du känna någon doft under meditationen,smak,känsla,glädje,sorg ? kunde du förnimma någon som står eller stått dig nära i jordelivet som kanske tyckte om just hjärtan och blå blommor?

Det här är ett symbolspråk som vi själva är bäst på att tolka sen kan självklart ett medium ge ledtrådar men just det du beskriver är en symbol för just Dig personligen att känna igen och svår för andra att tyda eftersom symbolerna är just till Dig som person.

Men försök att känna smak,lukt,sinne och vem du själv kan tänkas känna igen med dessa symboler.Fanns nån i din närhet som visade eller gav dig just dessa under sin livstid ?

Många frågor jag vet Förlägenoch det är inte mig och mina frågor du ska besvara utan du har helt enkelt svaren inom dig själv vem och varför man gav dig röda hjärtat och den blå blomman som symbolik Blomma

Anmäl
2014-11-06 21:42 #4 av: Marrank

Åh tack för svaren! Jag är rätt ny i detta men verkar ha ganska lätt för meditera.. När du skriver om någon gått bort så stämmer det så bra, en vän (vi stod inte varandra jättenära) gick bort igår och Jag tänkte väldigt mycket på honom.. Om han kommit över på andra sidan.. Om han hade det bra osv... Kanske var detta ett tecken på att han har det bra..

Anmäl
2014-11-10 00:21 #5 av: pirri17

Ärkeängeln Rakel kan man läsa om på hemsidan!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.