Annons:
Etiketthealing
Läst 1847 ggr
miamedium
11/5/14, 9:52 AM

Gav healing till skeptiker

Hur många tror på healing?

I helgen mötte jag en herre som var en vän till min vän M, denne herre S var skeptiker till allt som inte gick att se med blotta ögat.  Hur vi kom in i detta samtal var för vår gemensamma vän M frågade mig hur det hade gått för mig att heala ett par personer innan på dagen.

Det visade sig att herr S hade värk i axlar och rygg och M sa åt honom- testa healing, hon är duktig. Nä sa S, sånt fungerar inte. Jo, kom igen nu sa M, vad har du att förlora?

Efter det så blev det att jag gav herr S healing, och efter ca 3-4 minuter föll huvudet fram som om han inte orka hålla det uppe, M frågade efter någon minut att "hur är det, känner du någon"?

Va fan tror du vrålade S till- det börja bränna i ryggen redan för 3 minuter sen!

Så- en skeptiker blev "bevisad" på något han inte kan ta på :P

Vill man inte så kan man inte /Miamedium

Annons:
Mia-45
11/5/14, 9:53 AM
#1

😃Jag tror på healing. Lyckades själv hela en som hade värk i armen.

H-lena
11/5/14, 10:06 AM
#2

Härligt att du kunde hjälpa honom! Förhoppningsvis ändrade han uppfattning efter detta.


[Vandringen Med Wolf]
11/5/14, 10:14 AM
#3

 Heja dig,helt underbart att höra 😎

Davbjo
11/5/14, 10:20 AM
#4

Jag tror inte på healing. Dock tror jag på anekdotens kraft när det gäller att övertyga.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Mia-45
11/5/14, 10:28 AM
#5

Min visste inte ens om att jag healade honom. Senare frågade han vad jag hade gjort då värken i armen försvann.

Mysan59
11/5/14, 2:54 PM
#6

Det påminner om en tjej (M) jag jobbade med för många år sen, som absolut inte trodde på healing. Hon såg ju att jag fick healing av en annan jobbarkompis (C) och menade då att det hjälper bara om man tror på det.

Hur som helst, några månader senare fick hon jätteont i ryggen (tror jag det var) och då frågar C om hon ändå inte skulle försöka hjälpa M med värken i ryggen.

M var tveksam men sa till slut att "ok vi testar, men jag tror inte på det". 

Healingen hjälpte henne att få mycket mindre ont och då blev ju hennes reaktion istället "om man inte tror på det hur kan det då hjälpa"?!

#4 Så då frågar jag dig också, hur kan det hjälpa när man inte ens tror på det?

Annons:
Davbjo
11/5/14, 3:15 PM
#7

#4:

Så då frågar jag dig också, hur kan det hjälpa när man inte ens tror på det?

Kul att du frågar! Det kan det självklart inte, så därför har vi några alternativ:

1. Det var inte riktigt så det gick till.
2. M är/var inte så skeptisk till healing som påstått.
3. Den effekt som M upplevde kom inte från healingen.
4. Delar av punkterna 1-3 i samverkan.

När man tror på något så är det mycket lätt att tillskriva det man tror på allt gott som händer. En djupt religiös person hade exempelvis mycket väl kunnat anse att det var Guds helande kraft som låg bakom förbättringen du beskriver.

Tro lever på bristfällig data och dåliga antaganden, vilket är värt att ha i åtanke i de flesta lägen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Lynxx
11/5/14, 5:45 PM
#8

#0 - Härligt! 😃

---

Min f.d. healer blev utskälld av frun till en som hon healat! Va håller ni på med - hade hon gormat. Hennes make hade nämligen blivit bättre efter healingen. Inte mycket till tacksamhet där inte…🤪

Men, men…det finns de som är så korkade - att de inte ens är medvetna om att de är korkade. 😟

---

Undrar hur många läkare som blir utskällda, när de hjälpt ngn./ngns. anhörig, att bli bättre?

//L

Morphogenesis
11/5/14, 5:51 PM
#9

#8. "Undrar hur många läkare som blir utskällda, när de hjälpt ngn./ngns. anhörig, att bli bättre?"

Skulle kunna tänka mig att det händer lite då och då. Kanske en scientolog som motsätter sig allt vad psykiatri heter, eller en vaccinationsmotståndare. Men sen tycker jag inte att man bör jämföra healing med medicin. Det är liksom inte likvärdiga saker.

H-lena
11/5/14, 6:29 PM
#10

#8 Haha!😃 Otacksamhet är världens lön, heter det inte så?


[VampireGirlElvira]1
11/5/14, 9:47 PM
#11

Njae, jag tror kanske inte på healing. Jag skulle nog göra det ifall jag fick uppleva det själv. 😄

tarantass
11/5/14, 10:30 PM
#12

#10: noga räknat "otack är världens lön".

Kanske inte är något att vara tacksam över att man just fick sin världssyn raserad? Undrar om det då skulle gå att sätta tillbaka det personen led av eller om det skulle göra ont värre? 😈 

Men ofta repar sig väl ens världssyn ändå, det är bara att låta det gå litet tid så har man säkert inbillat sig – till och med om man har upplevt det själv och har goda skäl att tro att det inte var doktor Placebo.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Lynxx
11/5/14, 11:36 PM
#13

# 10 - Alldeles precis! En sanning som består. 👍

---

#11 - Jag blev paff när jag fick healing första ggn. Att det var så påtagligt (i mitt fall) - hade jag inte trott. Nu är det aldrig lika för alla - en del känner inget vid själva healingen - men ofta effekten av den, efteråt. En del healers märker inte heller ngt. när de förmedlar healing - men det funkar tydligen ändå :-)

---

Första ggn. jag fick healing - var på distans (35 mil fågelvägen). Det var en kvinna bland de som jag surrade med på en chatt - hon var Reiki Master - framgick det efter ett tag.

Hon: Lägg dig, vila & koppla av - så ska jag skicka healing. Detta var på dagtid.

Jag: OK - inget jag kan förlora på att testa det - det kostar ju inget. Så jag låg en stund & kopplade av - men hade ingen tanke på att jag skulle märka ngt.

Efter en stund så började det kännas som ett lätt luftdrag - alltså som om det drog från ett otätt fönster. Jag kände även en parfymdoft - lite godisaktig - typ gräddkola elr. ngt. sådant.

Nästa gg. jag chattade - så frågade jag om hon hade en parfym som luktade godis - vilket hon hade - typ vaniljaktig.

Hon sade att det hade varit svårt att komma åt runt mitt huvud - vad hon inte visste, var att  jag hade hörselskydd (kåpor) på mig - för att slippa höra grannarna - därav orsaken. Huset var lyhört som ett spjälstaket & som utbränd, tålde jag inte alls ngr. ljud över huvud taget & tål fortfarande inte - har alltid proppar i öronen.

Vissa ljud har samma effekt som när man drar en hel krita på svarta tavlan - de äldre vet vad jag menar :-) - elr när man drar en gaffel på en tom porslinstallrik. I mitt fall snurrar allt, så håller på tappa balansen. Hjärnan klarar inte av att hantera så kraftiga sinnesintryck.

---

Nåväl…ett par dagar senare skickade hon igen. Denna gg. på morgonen & hon hade inte sagt ngt. innan - så jag visste inte om det. Samma sak - ett luftdrag, men…nu kände jag hennes egen kroppsdoft istället.

Efter 3:e ggn. var jag så uppe i varv av all energi jag fått inom bara ngr dagar, att jag klättrade på väggarna - jag fick be henne att inte skicka mera. Jag fick visserligen mycket bättre ork - hade ingen alls innan - men det blev för mycket energi, på för kort tid.

(för, som utbränd - vilket jag var - är man redan uppvarvad p.g.a. att kroppen inte slutar producera för mycket stresshormon - för hjärnan har stresstillståndet blivit normaltillstånd, efter att man har varit uppvarvad under så lång tid. Första året efter kollapsen, sov jag inte - tuppade av ngn. timme på småtimmarna - jag var så trött att det pirrade i hela kroppen - men sova gick inte.

Ångestattacker - den värsta attacken jag hade - satt jag i en halvtimme & skakade - höll mig i ett bord för att hålla fast mig i ngt. Dagarna efter hade jag träningsvärk i magmusklerna).

---

Efter det gick jag hos en mycket duktig healer hemmavid. Man blir ju verkligen nyfiken på vad för krafter som kan ge denna effekt. Hos henne fick jag veta mycket om detta med healing m.m.

Healing är ett väldigt imponerande "verktyg". I många andra länder har de kommet mycket längre (än i trångsynta Sverige) med att ta till sig & använda healing, i bl.a. vården.

---

Så för mig finns ingen tvekan om att det verkligen fungerar - jag har personligen upplevt det  - väldigt påtagligt!

Dock inget som garanterar att ngn. annan gör det på samma sätt som för mig.

//L

Annons:
JonasDuregard
11/6/14, 1:12 PM
#14

#0 Jag känner en skeptiker (A) som fick Reiki-healing. Det fungerade inte alls. Är det också ett bevis? 

Eller kanske så här: Jag vet en troende (B) som fick healing. B är död nu. Bevis?

.

Om jag förstår dig rätt var det du som helade? Om du är intresserad av att bevisa att det fungerar, skulle du ställa upp på ett enkelt blindtest under mer kontrollerade former? Om det verkligen fungerar som du säger borde du enkelt klara ett sådant test, och det vore sensationellt - för ingen i hela världen har någonsin lyckats med något liknande tidigare. 

Så förutom att du skulle få ett riktigt bevis (det du talar om är inte ett bevis, av flera anledningar) så skulle du få evig ära, rikedomar och berömmelse 🙂.

H-lena
11/6/14, 2:01 PM
#15

#12 Ja så hette det ja! 👍 Tyckte det klingade lite konstigt, hehe.


J-Artur-K
11/7/14, 4:55 AM
#16

Kommer mycket frågor hur det kan fungera om det är en skeptiker när den inte tror.

Detta är bara mina åsikter inte att det behöver vara så.

Finns ju olika former av vara skeptiskt

, 1. Visar starkt mottstånd mot det o förklarar bort allt oavsett vad.

2. Man tror inte . Men man säger inte starkt uttåt att man viar sin ställning starkt. Men står för att man inte tror.

3. Man tror inte men säger är möjligt men jag tror inte.

4. Jag tror inte men skulle gärna veta mera.

Finns ju mer. men kortfattat min åsikt om skillnader.

När peronen som är skeptiskt får healing. är det tankesättet just då. Är den öppen i tanken just då. Är det inga problem. Men personen måste öppna upp för att det kan gå vid lögonblicket. 

Sedan om personen tar emot healing för se om det går. Bara för visa att det inte går för se själv. Då är det ju redan kört för anledningen var ju bara för bevisa att det inte går.

Sedan kan ju inte healern påstå det innan om den fattar. Då använder ju skeptikern det som bevis också för dålig ursäkt.

Spelar ingen roll mot en starkt skeptiker. är som man ska ge en present till en person. Han kan ju inte få den om han inte tar emot den med handen.

Inom detta så spelar det ingen roll hur man förklarar för starkt skeptiker för kommer bara vinklas till dåliga bortförklaringar även det jag skriver nu. Högst troligast.

För övrigt håller jag med att detta är möjligt . Har varit med själv om det själv

Har flera bröder men en av mina bröders flickvän. Hennes mor hade problem med ett ben

Jag hittar på namn här för göra det lättare o inte gå ut med riktiga namnen.

Min brors flickvän Lena

Flickvännens mor = Eva

Jag hällsa på min bror och flickvännen Lena. Lenas mor var på besök ifrån södra sverige. Vi samtala om saker och när Eva skulle åka iväg så sade hennes dotter. Mamma det är ju så här. Joakim har en speciell förmåga. Han bruka ge healing åt personer som har olika slag problem. Som jag tycker du ska testa med tanke problem du haft så lång tid utan det åtgärdas under all tid.

Hon var väldigt tveksam. Men dottern fortsatte och prata psykologiskt. Men nu är det så att Joakim är bra på det han gör. Vad kan du förlora på att en kväll testa ? Tänk om det hjälper ?

Hon börja tänka lite man såg det på henne. Hon ville mest inte diskuttera. Men sade jag får fundera på det men jag tror inte riktigt på sådant här måste jag säga.

Någon månad senare så hade hon tagit ett beslut har ingen anning om hur det gick till som. För jag stod ju bara där och sade ingenting för jag gillar inte att folk som vet vem jag är som inte tror på sådant här. Vet om att jag gör det jag gör. Så jag tog aldrig upp det där med dom.

Men jag fick frågan igen om jag kunde ställa upp fast nu av min bror för Eva gick med på det efter en tids fundering.

Lena ringde sin mor och vi bestämde dag och tid och jag förklara vad som behövdes vetas.

Det jag visste om var att ett ben var något problem med men viste inte vad innan.

Efter healigen berätta jag för Lena vad jag fått till mig. 

Nu berättar jag ur minnet så kan inte säga lika detlajerat o utförligt men kortfattat

Vänster ben var största problemet  men även höger , värk bland annat

Höger sida av kroppen ifrån midjan upp till under höger sida om halsen. (följer sidan)

Är det besvär.

Dagen efter healingen ringde Lena och berätta att mor hennes hade ringt och sagt att hon kände inte av några problem längre. Hon berätta hon är ju skeptiskt till detta o säger att det kan ju berot på andra saker. Men hon erkänner, Hon känner inte av något problem någon starns längre.

Något som ska tillägas här.
Problemen hon hade säkte hon vård för flera år. Det blev säkert bättre men sedan blev det inte bättre längre.

Men dagen efter en healing var alla problem borta där flera års vård inte kunnat få bort och det var en skeptiker. Hon intyga vänster ben var största problemet men även höger var det problem med. Höger sida som jag sagt ifrån midjan upp under höger sida om halsen var problem. Men inte nu längre.

Detta gjordes på distans också och var 2 år sedan. Problemen har inte kommit tillbaka och jag vet det för känner ju hennes dotter mycket väl när det är min brors flickvän.

Hon fick ju förtroende för det jag gjorde senare för till slut efter smällt det. Så förstod hon. Går inte förklaras bort.

I sommras. Så träffas vi hos min bror och flickvännen.

Hon sade då. Joakim på grund av att du sist kunde hjälpte mig med problemet jag hade så undra jag om du kunde tänka ge en healing nu kanske ?

Hon hade svåra smärtor i magområdet. Som varit flera veckor.

Jag sade ja visst. V kan göra det nu direkt om du vill. Så hon lade sig på soffan som jag bad henne om och börja ge.

Dagen efter fick jag veta problemet var borta.

Men är ju inte jag som ger healingen jag är bara kanalen.

Jag har åsikten fungera för skeptiker med. Om dom för stunden har tanken att det går att det kommer ärligt att det kan gå för stunden. =)

Bara mina åsikter och tankar =) 🙂

Ny dag nya möjligheter

snigelpiga
11/7/14, 6:48 PM
#17

Jag tror inte på healing som botemedel av något sjukdom.  Men tankekraft tror jag på.  Så att man kan ge (positiv) tanke-energi åt andra, och därefter kan andra få "fart" i sin egen "maskin"/kropp.  

Detta är min åsikt och tanke.

Magi-cat
11/7/14, 6:54 PM
#18

#17 Det är inte vad man kallar det som är det viktiga utan vad det gör. 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
11/7/14, 7:56 PM
#19

#18: onekligen. I varje fall för den som blir hjälpt.

Sedan kan ju förklaringsmodeller vara viktiga för vissa icke-intuitiva sätt att gå vidare på och för den händelse allvarliga biverkningar skulle visa sig. Men det förra ingår inte i boten av den enskilda och det senare är nog värre i många skolmedicinska behandlingar än i healing, som tycks i de flesta misslyckade fall bara bli verkningslöst.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Mysan59
11/7/14, 11:54 PM
#20

Jag var absolut inte helt troende vad gäller healing (och vad annat som gäller "övernaturligt"), när jag fick healing. Trodde alltså varken det ena eller andra.

Men eftersom jag knappt kunde röra högerarmen (Skulle op. några mån. senare) så bad jag min arbetskamrat, som pratat om healing) om hjälp.

Kan bara säga att Wow! vad mycket bättre det blev!

Visst är det så att det bara var mina tankar som gjorde att det kändes bättre, men eftersom jag inte VET om det var det eller själva healingen som hjälpte, så tänker jag inte vaken säga att det funkar, inte funkar, funkar bara på de som tror på det,.., eller nåt annat.

För jag KAN inte bevisa åt något håll.

Annons:
Upp till toppen
Annons: