Annons:
Etikettövrigt
Läst 907 ggr
Mysan_
2014-11-05 07:21

Svarte Madam?

Hej, är det lungt att leka Svarte Madam eller är det riskfullt? Kan något farligt hända?

Annons:
[Nampheet]
2014-11-05 07:24
#1

mina klass kamrater och jag körde det typ hela tiden när vi gick i 3:an så det är nog lugnt

Mysan_
2014-11-05 07:31
#2

#1 Okej, så det är inte alls lika riskfullt som t.ex Anden i glaset då? :)

[VampireGirlElvira]1
2014-11-05 08:20
#3

Det här med att spela olika spel när det gäller andar och sånt, så ska man vara försiktig. Det har vi tagit upp i många andra liknande trådar. Det är bara att läsa där.

[Nampheet]
2014-11-05 15:18
#4

Anden i glaset ska du nog inte! Dom har tagit upp det ganska mycket här på övernaturlig iFokus.

pirri17
2014-11-10 04:32
#5

Ett farligt spel med respekt och hålla undan sig från det! Sen kommer du att ångra dig om du spelar! Akta dig!

Brunett

Mysan_
2014-11-10 07:45
#6

#5 Okej, då struntar jag i det. ;)

Annons:
Ghosthunter
2014-11-10 09:06
#7

Jag tycker att ord som Leka och Spela inte passar in på Svarta Madam, Ouijabrädor och Anden i glaset. Man dealar med andevärlden, andar, andra dimensioner och väsen och det är inga leksaker. Det bör tas med respekt. Allt i vår värld är långt ifrån någon lek, likadant är det i andra dimensioner.

Men varför inte ta bort detta med Svarta Madam och istället bara använda spegeln till att blicka in i andra dimensioner och se andar? Speglar kan vara en port till andra dimensioner och man kan se mycket genom att bara stirra in i en spegel utan att åkalla nåt speciellt väsen. Det kan fungera som en kristallkula, så du kan även se och spå framtida händelser🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Vandringen Med Wolf]
2014-11-10 18:05
#8

Hannibal99 !

Det här är en fråga som väcker stor nyfikenhet hos både ungdomar och även vuxna och jag får instämma med Spöket i att ord som LEKA är nåt man bör vara vaksam på för vet man inte konsekvenser eller kan hantera om det skulle bli jobbigt ser jag en enda enkel utväg att låta bli .

Jag vet jag är en trist gammal tant som säger så och med respekt för sajten ÖN-s regler ska jag försöka göra det enkelt och skriver som jag skrev i en annan tråd om Anden i glaset.

Man leker inte med elden,man leker inte med olyckor så varför leka med det här när man vet att många varnar för ?

Visst jag vet att många söker andlighet och det är ju inget fel med det tvärtom man ska undersöka men vi får komma ihåg att andevärlden är ingen lek,ingen spänning  och nu tänker jag ställa en fråga till alla er som känner att ni vill leka med och söker spänning och dramatik.

Föreställ er att ni har anhöriga på andra sidan,vi kan ta som exempel en mormor eller morfar.Minns hur dom var i livet på jorden och inte lekte ni med spänningssökande med dom då.Likaså på andra sidan sök dom med respekt inte med lek och nu kommer den svåra biten jag vet sajtens moderatorer inte vill ha med så radera om ni vill 😊

Men var rädda om er för har man otur kan man bjuda in andar man sen kan få problem med och då är det ju inte längre kul,eller hur ?så min fråga blir varför denna hysteri i att leka med ?

Vördnad och respekt precis som när dom var i fysiska livet för inte drev vi med dom då genom svarta madam eller Anden i glaset,tvärtom vi älskade och hade respekt för dom 🌺

Var rädda om er och lek inte med andlighet utan ta reda på,läs er till,fråga och få förståelse för.Det öppnar många broar kan jag lova men just lek och spänning glöm det och sök kunskap om hur andevärlden är och fungerar istället för att leka med dom för dom som oss har känslor och det ska vi ta full hänsyn till.❤️

Shamall
2014-11-17 02:25
#9

Nä gör inga sånna "dumheter" vips så har du/ni råkat gör något ni ångrar. Har gjort allt möjligt och nu kan jag knappt uttala orden utan att skiten ska hinna upp mig:)

Shamall

Upp till toppen
Annons: