Annons:
Etikettfoton
Läst 1314 ggr
spokey
11/4/14, 3:58 PM

Vad är vad i bilderna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vi ser ett ansikte i ena bilden och två i det andra fotot. Kring magen på porträttet på mannen. Så vad är vad?

Annons:
Davbjo
11/4/14, 4:14 PM
#1

Pareidoli är det förmodligen, i samtliga fall.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

spokey
11/4/14, 4:28 PM
#2

Det är lite åt det hållet vi oxå har resonerat kring, men vi har kallat det hela matrix effekt. Däremot får vi inte samman skuggor och hur ljuset faller in i rummet. Då blir detta något ologiskt

Magi-cat
11/4/14, 7:13 PM
#3

Vilket vackert rum! Ser så rogivande ut och vad fint det är med bjälkarna i taket! Gammalt?

Jag ser tyvärr inte det du/ni ser…kanske är det effekter av det infallande ljuset från fönstret? Och man är rätt så benägen att se ansikten…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

spokey
11/5/14, 1:21 AM
#4

Ja, det är ett gammalt hus. Har med medvetenhet lämna ut vilket för att det inte tankar och känslor ska ta över och att man ser mer än vad som finns med i bilden. det är ett mycket hemsökt hus. Ja, matrix effekt är det nog säkert och något som jag kan köpa.

Davbjo
11/5/14, 8:32 AM
#5

#2: Intressant, utveckla gärna ditt resonemang. Varför blir det något ologiskt?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

H-lena
11/5/14, 10:09 AM
#6

Jag ser inget ansikte men jag ser hur ljuset faller på tavlan av mannen, vilket kanske kan uppfattas som ett ansikte. Får inte heller några dåliga vibbar av rummet utan det känns som det är en bra atmosfär där! 🙂


Annons:
pirri17
11/6/14, 5:11 AM
#7

Först såg jag inget men nu såg jag de två ansikten på ena tavlan men inget på den andra tavlan!

Brunett

spokey
11/7/14, 1:57 PM
#8

ja, det som slog oss var hur udda skuggan är i tavlan. Den är rund och något emot hur en skugga kan falla. Kan säga att efter dessa två foton som var de första som togs så slutade kameran att fungera och strax efter var batteriet tomt, alltså urladdat. Enligt guiden ett vanligt fenomen. Kan säga att vi inte uppfattade platsen som hotfull eller dyl utan mer att den är i harmoni. Det var inte en känsla utan mer starkt än så. Detta går då emot vad som sägs om platsen.

H-lena
11/7/14, 3:18 PM
#9

#8 Om du vill får du gärna dela med dig av vad som sägs om platsen, vore kul att få veta! 🙂

När jag tittar en gång till så ser jag fortfarande ingen speciellt på tavlan med mannen (jag ser bara ljuset från fönstret i tavlan), men tavlan av kvinnan har som en vit spegling eller vad man ska kalla det, som ser lite underlig ut. Det behöver ju absolut inte betyda något, men jag la märke till det nu.


spokey
11/7/14, 7:15 PM
#10

Det är conferance house, Staten island, New York. Räknas som ett av de mest "hunted houses" i USA. Vår andra kamera la aldrig av utan tog riktigt bra foton. Utan bara min och jag fick vara med precis innan kameran la av helt, så tog den ett foto samtidigt som den stängdes av. Tiden mellan dessa två foton och tills dess är mer lite så där kvalite., för de har inget fokus alls utan mer bara dis eller dubbel exponerade.

Magi-cat
11/7/14, 7:20 PM
#11

#10 Aha! Fick för mig att det var i England, men rätt väderstreck i alla fall. 🙂

Ser då väldigt trevligt ut på bilderna…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

H-lena
11/7/14, 7:22 PM
#12

Aha okej! Googlade lite snabbt, det är ett väldigt gammalt hus! 

Det är ju lite intressant att kameran la av sådär. Jag tvivlar inte på att det kan finnas något i huset, jag själv får bara in bra energi när jag ser på bilderna men det är ju antagligen annorlunda i verkligheten! Sen tror jag det generellt är väldigt svårt att fånga såna här saker på kamera. Om det hade varit lättare hade det antagligen funnits fler bilder på andar, energier osv.


spokey
11/7/14, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag fick oxå känsla av harmoni och glädje. Däremot går det helt emot det som sägs om huset utan det är helt annat som speglas då. I köket och matkällaren är det många som backar och vägra gå in, men för mig var det helt annorlunda utan värme och ett stort välkomnande.  Visst kände jag av "cold spots" samt andra fenomen men sa inget om detta högt utan mer väntade på att de andra två skulle säga något.  Utan fick frågan om jag frös.

Lägger upp en till foto och då ett som är av "de bättre fotona".  Då kan ni få en aning om hur fotona blev.  Jag har sökare i min kamera som söker efter fokus och finner kameran inget fokus går det inte heller ta något foto. Denna ruta mer bara flyttade på sig på ett liknade sätt som när man tar ett gruppfoto där ingen riktigt står stilla. Har inte haft något liknade problem innan med min kamera innan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: