Annons:
Etiketterbarnungdomar
Läst 1612 ggr
Lamina
11/4/14, 12:16 AM

Dethär med reinkarnation...

Har ni någon erfarenhet av det? Jag tror på det, och jag tror att många barn har minnen från sitt tidigare liv som vuxna bara skrattar bort som fantasier. Barn lär sig att inte tala om det helt enkelt, för ingen tror på dom. Jag har inte många barn omkring mig. Det är min systerson som börjar närma sig tonåren. Honom träffade jag inte mycket alls när han var liten. Och min andra systerson som ännu inte lärt sig tala. Mina vänner har inga barn. Så jag har inte haft någon möjlighet att sätta mig ner och faktiskt lyssna på vad ett barn har att säga. Men en gång för några månader sen så var jag och en en nära vän som också tror på reinkarnation på besök hos en familj med lite yngre barn. Den yngsta pojken måste väl vart runt 4 eller nått. Och det var en sak han sa, klämde in mitt i ett samtal, som jag snappade upp men som ingen annan tycktes reagera på. Det var det som fick mig att på riktigt börja tro på dethär. Han sa "förut när jag också var stor så brukade jag…" (Minns inte resten av meningen.) Det handlade inte om lek, utan pojken sa det på fullt allvar i ett samtal när det pratades om hur stor hans pappa var. Jag frågade min vän på vägen hem om hon också hade reagerat på det. Hon sa att hon faktiskt inte hade gjort det, men minns att han sagt det. Det var då vi började diskutera just dethär med vad barn minns och hur dom blir bemötta. Det skulle vara spännande att träffa ett barn med minnen och faktiskt få mina teorier bekräftade en vacker dag. Vad tror ni själva? Har ni varit med om något tillfälle som fått er att undra? Vet ni kanske om något barn som har minnen? Skulle vara intressant att få lära mer om detta.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
pirri17
11/4/14, 6:37 AM
#1

Jag känner inga barn. Men jag läste på en hemsida om en pojke i våra dagar att pojken blev rädd och sprang för att gömma sig när han hörde ett stridsplan flyga över och lät från flyget i luften från andra världskriget och han sa "nu måste vi alla gömma oss fort! " En annan är en tjej som mår dåligt av samma tankar och känslor som hon får nu som då också när hon var en man och soldat från andra världskriget och hade då samma tankar och känslor att må dåligt som soldat! Ingen mår bra av att vara med i kriget! Men det fanns också andra som var psykiskt sjuka och tycker om att kriga! Alla var olika!

Brunett

tarantass
11/4/14, 3:34 PM
#2

Det finns rätt många rapporter samlade om sådant här av en del vetenskapare. "När jag var stor förr" är en replik jag har sett i dem. Själv vill jag inte skriva mer, eftersom det så lätt leder till improduktivt tjafs med "skeptiker", men det går väl att t.ex. googla på reincarnation memories och liknande.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: