Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1434 ggr
Loveehoorses
2014-11-02 20:33

Anden i glaset

Hej! För ett tag sedan småspelares jag och mina kompisar Anden i glaset. Vi hade tre lyktor med tända värmeljus i runt spelplanen. Sedan när vimlade spelat färdigt så skulle vi plocka undan. Jag tog upp den största luktan i handen och gick i väg med den. Sen när jag nästan var framme där jag skulle ställa ner lyktan så exploderade den i mina händer, och jahg gjorde ingenting! Vad beror detta på? Tror ni att detta hade något med andarna att göra? Tacksam gör svar

Annons:
Magi-cat
2014-11-02 20:48
#1

Läskigt med lyktan! Skönt ingen blev skadad!

Det hade ingenting med anden-i-glaset att göra att det hände.
Men var försiktig med eld. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Facie
2014-11-02 20:50
#2

Jag skulle då fan aldrig köra Anden i glaset, verkar som att man kan dra till sig mycket skit.

Pretty wise //

pirri17
2014-11-03 06:42
#3

Om du vågar att spela igen! Och skaffa dig en erfarenhet av det!

Brunett

Magi-cat
2014-11-03 08:09
#4

#0 Läs gärna alla de många trådar som redan finns här på ÖN om Anden-i-glaset. Bl.a. finns denna artikel av Tarotlasse:

http://overnaturligt.ifokus.se/articles/527fe82cce12c4313c0021c1-anden-i-glaset


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
tarantass
2014-11-03 13:48
#6

Ideomotorik kan ju räcka som förklaring i vissa fall. Det finns dock ingen anledning att vara så tvärsäker att man struntar i det man får höra som inte rimligen kan förklaras på det viset.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Loveehoorses
2014-11-05 17:03
#7

Såg nu att jag hade skrivit slarvigt och hade massor av stavfel! Förlåt för det! Hoppas ni förstår ändå

[VampireGirlElvira]1
2014-11-05 21:43
#8

Säger som #4.

Hallonregn
2014-11-06 16:40
#9

Du borde inte leka med Anden i glaset..
det är farligt

[Vandringen Med Wolf]
2014-11-06 18:29
#10

Nu skulle jag kunna göra långa inlägget om Anden i glaset men det finns så ofattbart många trådar i det ämnet både redigerade och inte så min fråga blir ju då varför ens leka med nåt som andra varnar för?

Jag menar,vi leker inte med eld,vi leker inte med olyckor,vi leker över huvud taget inte med sånt som kan äventyra vår hälsa så varför leka Anden i glaset när man vet,när man läst om så många varningar?

Anden i glaset är en urgammal kunskap som ska vårdas med största respekt och är en uråldrig kunskap och visdom man inte leker med.

Försök sluta se det här som en lek för en lek är det sista det handlar om och skaffa kunskap inom ämnet innan man ens tänker tanken att utöva är mitt råd.🌺

[VampireGirlElvira]1
2014-11-06 19:37
#11

Bra skrivet Vandringen Med Wolf! Det är just det är så som det är.

Loveehoorses
2014-11-06 21:01
#12

Men hur kan det vara farligt? Man inbillar sig väll bara? Det finns ju en anledning till att man ska värma glaset över ett ljus, för värme stiger ju och därför gör så att glaset flyttar sig, eller? Det är vad jag har hört:)

[Vandringen Med Wolf]
2014-11-07 08:58
#13

# 12 Svar nej man inbillar sig inte och gör man detta på rätt sätt fungerar det och då använder man inte ens fingrarna "på" glaset utan en par centimeter över.Mer tänker jag inte gå in på det så jag lär er nåt otyg 😉

Jag är av den åsikten att oavsett vad det rör sig om leker man aldrig med andarna utan man ska ha största respekten precis som vi förhoppningsvis även har för dom fysiska själarna.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: