Annons:
Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 2748 ggr
julcur
11/2/14, 6:40 PM

Pendel

Hallå nån som spår med pendel? nämligen så har jag börjat och dom flesta saker stämmer. Själv så använder jag ring och mitt hårstrå, vad använder ni er av? (:

Annons:
H-lena
11/2/14, 7:17 PM
#1

Jag använder pendel! har en ametistkristall i en kedja. Ja det är häftigt när det stämmer! Jag har testat flera olika föremål och alla säger samma sak när jag ställer samma fråga. Men man ska se upp för framtidsfrågor, pendeln brukar inte kunna svara på dem!


julcur
11/2/14, 8:06 PM
#2

Åh så roligt att någon annan också gör det! :D Aa har märkt det… Haha (: 

Men vad jag har hört så är det ens undermedvetna som svarar på frågan, :o

H-lena
11/2/14, 9:34 PM
#3

Ja jag har också hört det. Vet faktiskt inte vad jag tror, men det låter mest logiskt antar jag! :) huvudsaken är ju att man får hjälp och svar på sina frågor!


pirri17
11/3/14, 6:21 AM
#4

Jag har också en pendel hemma med en ametistkristall med silverkedja. Vad det gäller ens undermedvetna som svarar, det märkte jag att det var mitt undermedvetna som svarar!

Brunett

julcur
11/3/14, 5:20 PM
#5

Var och köpte en pendel idag vet dock inte vad det är för kristall, haha! (: Jasså? hur märkte du det? :D

H-lena
11/3/14, 6:18 PM
#6

#5 Vad roligt! Du kan säkert googla på det, vad är den för färg? Tycker det är superintressant med kristaller för de sägs ha olika egenskaper. Min ametist ex. är lila med båda mörka och mer "mjölkiga" partier. Ametisten sägs ha en lugnande inverkan om man håller den i vänster hand, hjälpa mot huvudvärk och sömnsvårigheter.


Annons:
pirri17
11/3/14, 11:35 PM
#7

Om man är öppen vad som svarar med pendeln, medialt känsla talar om att det är undermedvetna som svarar. Ungefär som det undermedvetna när man sover när man drömmer! Det undermedvetna finns i våra drömmar på natten om vad vi drömmer som vi kanske vill tolka vad den drömmen betyder för tillfället!

Brunett

julcur
11/4/14, 4:04 PM
#8

Googlade igår kväll och kom fram till att det var bergkristall! :D Kommer dock inte ihåg just nu vad den speciella egenskapen den hade, hehe. (x

Jaha! Då jag pendlar är jag rädd att mitt medvetna ska styra över mitt undermedvetna… Lättare då man drömmer. (:

Erna
8/15/15, 8:48 PM
#9

Du kan säga att de ska bortse från dina egna energier så att du inte påverkar svaren. Glöm inte att be om beskydd mot ovälkomna energier.

Man kalibrerar pendeln innan man börjar fråga, genom att kolla vad som är JA och NEJ. Jag brukar fråga vilka som som ger mig svaren och det varierar mellan anhöriga, min guide och andra högre makter. Det är svårt att få tid preciserat eftersom tid inte existerar på andra sidan.

För mig har det stämt till 90 %.  Ha inte för bråttom att ställa nya frågor utan invänta tålmodigt svaren. Tacka alltid för deras svar efteråt.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[NeferNefer]
8/15/15, 8:49 PM
#10

#9: Kloka råd 👍

[Liam88]
4/6/22, 6:54 PM
#11

Jag äger en pendel men jag har aldrig använt den då jag faktiskt inte vet hur man ska göra.
Är det någon som skulle vilja ge en enkel förklaring på hur man går till väga?

Upp till toppen
Annons: