Annons:
Etikettandlighet
Läst 2732 ggr
ennos
2014-11-02 17:37

Den som väntar på kärlek..

Jag vill dela med mig av min fantastiska historia. Läs, för jag hoppas det kan inspirera er till att vilja vänta på den rätte, för jag är mer övertygad nu än någonsin att vi alla har någon som är menad för oss.

För två år sedan var jag på en fest när jag plötsligt ser en kille stiga in i lokalen där vi var. Jag hade aldrig sett honom förut men det var som om blixten hade träffat mig. Det sög till i magen och jag kände en omedelbar dragning. Jag kunde inte förklara varför. Han var inte det vackraste jag hade sett och hade inte heller någon vidare utstrålning, men jag fick bara en helt obeskrivlig känsla av tillhörighet i hela kroppen. Det dröjde inte länge innan jag förstod att han kände nånting liknande. Vi drogs till varandra under hela kvällen och vi hade bara så naturligt kul ihop. Jag var tvungen att åka och var för blyg för be om att få träffa honom igen, och han tog inget initiativ heller. Det var något som spärrade honom.

Månaderna gick och hur jag än betedde mig kunde jag inte få denna människa ur mitt huvud. Vem jag än träffade och vad jag än gjorde fanns han där, hela tiden. Varje gång jag bestämde mig för att det fick va slut på tramset så kom det Tecken. Och då menar jag Tecken som inte gick att misstolka. Hans namn skulle liksom kunna komma flygande på en servett och fastna mitt på min vindruta - så tydligt var det. Nästan så pass att jag skrattade högt för mig själv ibland.

Ett helt år senare hör jag ifrån honom. Ett sms från ingenstans. Vi hade inte pratat någonting eller setts mer efter den gången och plötsligt hör han av sig.
Fram till den dagen hade de Tecken jag fått eskalerat och blivit både tydligare och mer frekventa. Jag tänkte för mig själv att "snälla, om det inte är meningen att jag ska glömma honom så måste det hända något snart. Annars måste jag få gå vidare utan att bli påmind hela tiden". Sen den dagen har vi inte varit separerade en enda dag.

Att någon kan göra så starkt intryck på en och att man kan känna enda in i benen hur rätt det är. Jag har varit kär innan och tidigare haft ett långt förhållande men aldrig känt den typen av samhörighet som jag gör med honom.

Man vet aldrig när det kommer, men när det kommer, då vet man!
Hoppas ni kan bli inspirerade av min solskenshistoria.
Tro mig, det är värt väntan, det var det längsta året i mitt liv - men jag visste innerst inne hela tiden! :)

Annons:
pirri17
2014-11-03 06:34
#1

Inte alla men många. Några kan inte på grund av sina egna stora problem som påverkar deras liv t.e.x alkohol, otrohet e.t.c, och alla har inte så stor tur! Väldigt många har tur! Jag och min man hittat varandra!

Brunett

J-Artur-K
2014-11-05 03:52
#2

Låter som det kanske var din twillingflamma :) Vad roligt :) 1# Bero på hur man ser på det. En person med stora alcohol problem kanske en dag är med om samma sak o det gjorde att han ändra sin livs situation . En person med stora personliga problem kanske är med om samma sak en dag och det gav ljuset personen behövde för släppa det som orsaka det o börja gå framåt i livet o ta hand om sig Inget är omöjlig är vi själva som skapar möjligheterna genom våra val. Deprimerade / personliga problem . Alkoholister , drogmissbrukare o liknande Händer rätt sak kan allt ändras på en dag. Om något väldigt stark händer den dagen. Av egen erfarenhet kan jag intyga det inom drogmissbruk. O stora personliga problem . (Jag var i princip levande död för jag brydde mig inte om jag skulle dö bad om det många gånger såg inget ljus i livet ) Missbruka amfetamin flera dar i veckan , o andra Droger var inblandade men amfetaminet var det man tog mest. En dag hände något där jag tvär sluta o tog hand om mina problem. Prata med min familj sedan hade jag helt nytt liv. Inom loppet av 3 mån Så hade jag tagit alla möjliga Droger o hade tyngre kriminella nära vänner , Där hot var var mycket vanligt. Jag hade god o nära kontakt med äldre tungt kriminella med goda kontakter i Bandidos o Hells Angels Jag ställde upp om någon var hotat att jag sovde över . (Har varit med om vi blev på hälsad o i den där världen är det inte för prata o vapen är högst troligast inblandat) Jag hade tillit så han som hade kontakter i Hells Angels (4 barndoms vänner) Han bjöd med mig till en Halloween fest i ett högkvarter för Red dewills som är under grupp till Hells Angels så personer ifrån Hells Angels skulle vara där med. En vanlig vardag för en var se polis span bilar ' civil poliser , Vi hade den bevakningen men var ju inte mig dom var efter utan dom jag var god vän med. Den världen vet vi människor oerhört lite om. Den du minst anar kan använda Droger . Lärrare , väktare i fängelse , poliser Men vi tänker inte så . För dom ska ju inte göra fel. Lärrare o väktare har jag själv tagit linor med mer än 1 gång . I den där världen om du börjar tidigt i inte slutar o går uppåt i hierarkin att det är ditt liv Lever du inte till din 40 års dag troligast . En av dom goda vännerna som har vänner i HA han sade något till mig. Jag trodde aldrig jag skulle leva till min 35 års dag jag är förvånad . (30 eller 35 sade han tror det var 35) Dom erfarna vet om det själv för dom har sett verkligheten i det. Jag förstod med . For aldrig på Halloween festen med Reddewills o En del ifrån Hells Angels Den andre var största kranen i den mindre staden jag bodde i och hade vän i Bandidos. Han sade en dag till mig när det bara var vi två tillsamman. Joakim . Du ska veta att jag gör allt för dig . Du har ställt upp för mig. I denna värld är det sällsynt med personer som du. Om du vill tar jag hand om dom som mobba din bror. ( jag hitta min bror Jens 14 år när jag var 11 år hängandes i ladugården han var mobbad av 3 perdoner o lede till han tog sitt liv samma dag vi börja skolan efter sommarlov. Jag hade lagt mitt mående till har mot dom o detta var som en dröm under flera år som erbjöds . När han sagt det. Befriades jag ifrån mitt hat. Och sade Nej , Det gör inte saken bättre det kan bara bli värre (Jag kan gå rakryggad på gatan i vetskapen av jag gjord rätt val hämnd är inte lösningen. Mitt personliga problem o mående lade jag på dom utan förstå att jag lade det på dom fast det inte var problemet ) Senare hände det en sak någon vecka senare som ändra mitt liv o fatta mitt viktigaste beslut i mitt liv. Jag tror att om rätt sak händer för en person med alla möjliga problem inom det jag nämnt längst upp . Så kan det leda till det försvinner genom man ändrar sin syn på värdering av sitt liv o gör nya val. Man bryter gamla mönster o skapar nya. Men är bara mina åsikter ur mitt liv med stora problem av olika slag :) Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

H-lena
2014-11-05 10:58
#3

Vad härligt att läsa! Jag har upplevt liknande men har inte fått mitt lyckliga slut än. Du gav mig lite hopp, så tack så hemskt mycket för det! ❤️


pirri17
2014-11-05 13:00
#4

Det finns hopp! Även när hoppet inte syns! Ibland finns det någon som dog i alkoholism om man har otur. Alla kan må bättre förr eller senare! :-D

Brunett

Upp till toppen
Annons: