Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1398 ggr
Sanningssökaren
11/2/14, 2:04 PM

Ang reinkarnation

Hej!

Jag har två frågor:

Jag undrar om det går att ta kontakt med en död anhörig som har reinkarnerat i en ny kropp? Sker det i så fall också via medium?

Jag undrar också:  När jag känner starkt att jag har levt med i ett tidigare liv men han tror inte alls på sådana saker, det är en arbetskamrat. Kan han möjligen också ha samma känsla som jag, att vi känt varandra hela livet, el förtränger man sådana känslor om man inte är "troende"?

Annons:
tarantass
11/2/14, 4:44 PM
#1

På den andra frågan: det händer ju att folk som inte alls är "troende" (eller öppna för paranormala möjligheter, det är inte riktigt samma sak som troende) säger "det känns som om vi har känt varandra hela livet" eller "det kändes som om vi redan kände varandra".

Sedan är det förstås svårare att belägga om sådana känslor härrör från eventuella tidigare liv.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Aldebaran
11/2/14, 8:50 PM
#2

Att  få tillbaka en död anhörig är ju i de flesta fall möjligt. Men man bör betänka att i nästan alla fall så är det "tomma skal" samt tankeformer man får tillbaka. Om inte det är väldigt nyss den döde gått över till den andra sidan. 

Om han reinkarnerat är det ju givetvis inte sin döde anhörig man för tillbaka utan "egna tankeformer" eller kanske tom "tomma skal" från din anhörigs tidigare astrala vistelse.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

pirri17
11/3/14, 6:47 AM
#3

Jag och min man tror på reinkarnation!

Brunett

Upp till toppen
Annons: