Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1587 ggr
FannyCardegard
10/30/14, 6:22 PM

Märklig upplevelse när jag var 13 år.

När jag var runt 13 år hade jag en märklig upplevelse som jag nog aldrig kommer glömma. Jag skulle till brukshundsklubben och väntade på att bli upphämtat av min kompis och hennes mamma. Då bodde jag på landet med egen uppfart så jag hörde att en bil körde upp till huset. Jag tittade ut genom fönstret på ytterdörren och ser deras blå kombi stå på uppfarten. Jag tar min hund och min väska och går ut, men det är ingen där uppfarten är tom. Ett par minuter senare rullar deras bil upp på uppfarten och jag åker på min agilityträning. 

Jag har börjat tänka mer och mer på det här på sistone, vilket nog beror på andra konstiga drömmar och sådant jag inte riktigt kan förklara. Kanske är jag bara en väldigt känslig person med intuition. Någon som vet vad det jag nyss berättade kan röra sig om?

http://fannycardegard.wordpress.com

Annons:
Lynxx
10/30/14, 7:21 PM
#1

Vad jag förstår - så kan du "varsla" - känna på dig det som strax kommer att hända.

Mina föräldrars grannfru var bra på det - hon kunde börja prata om ngn - en stund senare ringde elr. dök denne upp irl. 🙂

//L

tarantass
10/30/14, 7:54 PM
#2

Ja, varsel av folk som ska komma lär vara rätt vanligt och ha varit länge. Här finns fler trådar om det och det nämns redan i isländska sagor, ibland på så vis att personens följeväsen eller fylgia (ofta ett djur) visade sig innan personen själv kom.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

pirri17
11/1/14, 8:14 AM
#3

Detta har jag hört talas om tidigare som en väninna till mig hade, det känner jag igen!

Brunett

Lynxx
11/1/14, 8:48 AM
#4

Det finns ett gammalt uttryck: "När man talar om trollen - så står de i farstu'n".

Även om det ursprungligen betydde att man frammanade dåliga saker genom att prata om dem. Motsvarande detta - finns även i flera andra språk.

//L

FannyCardegard
11/5/14, 6:25 PM
#5

Jag känner ofta på mig saker. Reagerar ofta före hunden om någon kommer. Känner ibland på mig vem det är som kommer/ringer innan jag öppnar/svarar. Min mamma har alltid sagt att det är intuition och att jag alltid ska lyssna den.

http://fannycardegard.wordpress.com

pirri17
11/6/14, 4:32 AM
#6

Jag minns att när telefonen ringde sprang jag ner för trappan och sa för mig själv att det är den personen som ringer och jag lyfter upp luren och sa "Hej, Sigrid!" Då vart hon chockad och undrar hur jag visste att det var hon! Utan nummerpestation! Det går att öva upp det!

Brunett

Annons:
Tildali13
11/16/14, 12:30 AM
#7

nästan samma sak hände mig en gång,

jag låg och sov (det var mitt på dagen men jag var trött, hehe) jag hör hur någon öppnar ytterdörren, kommer in och stänger den, sen är det helt tyst. jag går dit och kollar men det är ingen där. så jag kollar igenom hela huset men det var bara jag hemma. men sen efter ca 30 min hör jag hur någon kommer in igen så jag går och kollar och då var det min lillasyster som hade kommit hem. Jag var lite chockad resten av dagen men sen har jag inte tänkt så mycket mer på det.

J-Artur-K
11/16/14, 8:08 AM
#8

Handlar om starkare förmågor om man läser vad han skriver i min åsikt.

Är ju inte vanlig varsel vi pratar om här 😃

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
11/16/14, 8:36 AM
J-Artur-K
11/16/14, 8:44 AM
#11

Hon skrev = "Jag hörde att en bil körde upp till huset. Jag tittade ut genom fönstret på ytterdörren och ser deras blå kombi stå på uppfarten. Jag tar min hund och min väska och går ut, men det är ingen där uppfarten är tom. Ett par minuter senare rullar deras bil upp på uppfarten och jag åker på min agilityträning"

Är därför jag tar upp denna film för roligt. Han ser in 5 min i framtiden o kan uppleva lika dant är 5 min in  i framtiden ,🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
11/16/14, 8:46 AM
#12

Fast är bara ina åsikter jag skriver. Inget annat 🙂

Ny dag nya möjligheter

vinden är min mor
11/17/14, 8:05 AM
#13

Jag tror att du har en stark intuiton och är bra på att känna varsel.

ett varsel kan  bero på att den som är på väg tänker på att snart kör jag upp på uppfarten hemma. har du en stark koppling till den som ska ringa/ komma kan du plocka upp tanken från personen i fråga. Jag är själv lika dan.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
J-Artur-K
11/18/14, 6:28 AM
#14

#13 Är intuition inbladat men inte bara det i min åsikt tror jag.

"Jag tittade ut genom fönstret på ytterdörren och ser deras blå kombi stå på uppfarten. Jag tar min hund och min väska och går ut, men det är ingen där uppfarten är tom. Ett par minuter senare rullar deras bil upp på uppfarten och jag åker på min agilityträning. "

Det där ser man inte genom intuition i min åsikt. Intuition handlar om inre känslor.

Förklarar inte slutet o man måste se hela bilden av händelsen o det som berättas.

Men är endast min åsikt. Men himla stark intuition om känslor blir fysisk syn också visste inte att det gick om det går. Men man lär sig något nytt varje dag  🙂

(mena inte var nedlåtande eller så . Skriver det som ironi / skämt inte riktat mot dig personligt)  , antar du missa den delen är därför jag upprepar ) 🙂

Det börja ju troligast med intuition men sedan tror jag annat slogs på så hon såg bilen innan den kom. Är ju så det kan fungera när man har olika sätt få information.

Jag själv kan få ¨på flera sätt samtidigt så det blir mer tydligt. Att se framför sig vad som ska komma o sedan det händer. Är inte bara intuition inblandat i min åsikt. Men kan självklart ha fel. 🙂

Men är endast mina åsikter o ber om ursäkt om du tar illa vid mig av det jag skrivit för jag kan ha fel såklart o står för att jag kan ha fel men är min åsikt 🙂

Med vänlig hälsning / Joakim 🙂

Ny dag nya möjligheter

FannyCardegard
12/2/14, 10:24 PM
#15

Har bara haft den enda upplevelsen som varit så stark. Men det händer nästan dagligen att jag får ett sms av den person jag precis har tänkte att meddela mig till, eller att jag ringer upp någon och får till svar att denna precis hade tänkt ringa till mig.

http://fannycardegard.wordpress.com

n00bArtWork
12/3/14, 12:32 PM
#16

Jag va rätt duktig på varsel när jag var yngre (har inga talanger för något medialt idag) med allt från vem som ringer, exakta samtal (jag kunde delar av samtalet innan det ägt rum) och dödsvarsel.

Idag händer det ofta att jag pratar om något, kan vara allt från ekorrar till ord till personer osv så dyker dem upp ganska straxt efteråt men tror det mer är tillfälligheter i dagens läge.

Upp till toppen
Annons: