Annons:
Etikettandlighet
Läst 1366 ggr
fridis0425
2014-10-29 22:00

vad hände?!

Hej!

Idag var jag på backabrands lokalen, där det för 16 år sedan började brinna! Man började nästan gråta för det var ca 63 ungdomar som dog! När jag var i lokalen så kände jag liksom ett slags tryck, luften blev tyngre och det kändes som om jag skulle svimma! jag fick bilder i huvudet hur det hela såg ut när de försökte fly! Kan biverkningarna ha någonting med andarna att göra, ifall ungdomarna var där!

Annons:
JonasDuregard
2014-10-29 22:34
#1

Det kan vara så att du upplever det du förväntar dig att du ska uppleva. Alltså att du gick dit och förväntade dig att du skulle känna något liknande, och då känner du också så när du kommer dit. Det går att medvetet eller omedvetet påverka vad man känner.

Maria
2014-10-30 07:50
#2

Jag bor i Göteborg och det räcker med att man åker förbi stället så tänker man på den händelsen och får en massa bilder i huvudet.

Det är helt naturligt för det var en fruktansvärd händelse.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hallonregn
2014-10-30 10:13
#3

Jag tror det är mycket möjligt att det du kände var andar..
Det är en sak att besöka ett ställe något tragiskt skett och känna sig ledsen över det, men att se bilder och tryck i bröstet känns inte vanligt alls!

Kommer ihåg att min mamma sa att någon hon kände dog där inne
men minns inte vem :(

Maria
2014-10-30 10:18
#4

#3 Bilder kan man ju se inom sig utan att det skulle vara andligt. Det handlar för mig om "fantasi"

Att man känner ett tryck över bröstet när man vistas på ett ställe där man vet att 63 ungdomar dött en fruktansvärd död är väl snarare naturligt än att inte känna något alls. Jag kallar det för inlevelse.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: