Annons:
Etikettandlighet
Läst 1315 ggr
fridis0425
10/29/14, 2:43 PM

kan någon veta om man är medial genom internet?!

HEJ!

Om man är ett medium… kan man då veta att någon person är medial genom datorn?! För t.ex. det var någon som sa att jag skulle bli medial när jag var äldre, hur kan de veta det?!❤️

Annons:
Aleya
10/29/14, 3:40 PM
#1

Det kan inte vara så att personen menade att du skulle vänta tills du blev äldre med att utforska din mediala sida. Att du ska njuta av att vara ung/barn medan du kan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fridis0425
10/29/14, 3:44 PM
#2

#1 det kan nog stämma!

tarotlasse
10/31/14, 1:16 AM
#3

Ja visst inga konstigheter alls. 

För alla mäniskor är mediala mer eller mindre. 

Det är ett av våra sinnen precis som syn, hörsel. tal mm

Jag brukar säga som så att alla kan sjunga men alla blir inte opera sångare för det. 

En del har en  gudomlig röst som kan  underhålla personer från en scen. 

Andra som jag själv skulle skrämma bort publiken  om jag ställde mig upp  på en scen och började sjunga. 

Även om det är falskt och låter illa så kan jag sjunga. 

Men jag kan gå hos en pedagog och lära mig att använda rösten och få det att låta mycket bättre om jag lär mig tekniken och tränar mycket men opera sångare blir jag aldrig. 

Precis det samma med medialiteten alla kan och alla kan lära sig och träna upp sin medialitet så den blir betydligt bättre. 

Men alla blir inte ett  professionellt medium men alla kan och är mediala.

Jag har aldrig träffat någon som inte varit medial, kunnat ha kontakt med en ande eller läsa av någon intuitivt. 

Det krävs enormt mycket jobb och träning för att bli ett bra medium och man blir aldrig  någonsin fullärd som medium.

Så visst kan man säga att någon är medial över nätet för alla är det. 

Att du ska vänta med att utveckla din mediala sida tills du blir äldre tycker jag var ett klokt råd. 

Det finns så mycket i andevärlden som kan vara svårt att förstå även för oss vuxna. 

Men för ett barn eller en ung person kan det vara fruktansvärt obehagligt och skrämmande och snarare hämna en framtida utveckling på grund av att man skapar rädslor. 

Så skynda långsamt för det finns absolut inget som är farligt men det kan vara väldigt obehagligt att få en kontakt en ande som visar att den blivit torterad till döds.

Många blir rädda och tror att anden försöker göra mediumet illa eftersom anden använder sig av våra sinnen när den beskriver sig själv och att man då som medium kan känna  dessa slag och hur någon bränner en på kroppen och hur rädd anden var när den råkade ut för detta. 

Men så fort man beskrivit dessa hemskheter och klienten känner igen anden  så försvinner både smärtor och  dessa brännmärken även hos mediumet. 

Det är så andevärlden pratar med oss  medium för att vi ska kunna beskriva hur anden avled  och då bli igenkänd. 

Jag upplevde ju spontant andevärlden redan som barn och jag såg andevärlden rent fysiskt precis som jag kan se vem som helst och var svårt i bland att avgöra vilket som vilket och det var fruktansvärt skrämmande och jag var helt enkelt skiträdd för detta för jag hade inte kunskapen om hur det fungerade när jag var barn. 

Samma sak när jag på kvällen  kunde få bilder på min scoutledare i en krachad Ford Cortina. 

Dagen efter på scoutlägret fick vi höra sirenerna och fick senare reda på att denna scoutledare och en av  de andra barnen  i våra scout grupp båda avled i denna trafik olycka och detta såg jag redan kvällen innan det hände. 

Det var fruktansvärt och jag hade  en enorm ångest och varför jag inte kunnat stoppa denna olycka.

Eller man i skolan talar om att  vårt skollag i fotboll  får stryck med 13- 2 ett totalt oväntat resultat eftersom vi var riktigt bra. 

Är man så dum och tala om för de andra och när sådan saker hela tiden blir även dina kompisar rädda för dig för de förstår ännu mindre en dig. 

Eller när jag kunde se en väldigt vacker kvinnas ansikte  på kvällen. 

Dagen därpå står denna vackra kvinna vid katetern o presentera sig som vår nya vikarie.

Men speciellt när man upplevde dessa hemska saker och dödsfall så blev jag skiträdd och jag såg absolut inte detta som en gåva utan var livrädd. 

Samma sak så är jag uppväxt i en spirituell familj båda min föräldrar är aktiva i Sveriges Spirituapistiska sällskap. 

Min farmor var ofta på deras kursgård Ramsbergs gården på somrarna. 

Min gammel mormor och gammel morfar var den kloka gumman och gubben i byn uppe i Bohuslän. 

jag visste allt detta men när jag frågade om allt detta jag upplevde så förklarade man att jag skulle inte vara rädd för detta var inte farligt att en del människor kunde se sådant här och var helt normalt och absolut inte farligt. 

Men jag fick absolut inte berätta om detta för grannar i skolan mm. 

Min föräldrar hade medialacirklar hemma o var u jätte spännande men vi fick absolut inte komma in i rummet när det hade sin övningar och dessa skedde när vi barn skulle sova men vilket barn låg o sov när det skedde spännande saker innan för dörren man både tittade i nyckelhålet och lyssnade utanför dörren. 

Vi hade ofta den tidens stora och kända  medium och healer som gäster hemma i vårt hus. 

Jag fick ofta höra vid frukostarna och samtalen att jag skulle bli ett medium och healer utöver det vanliga och resa runt i hela landet och även utomlands med mitt mediumskap. 

Ett Medium sa  jag kan se denna lilla pojk lägga tarotkort stå på scen och hålla storseanser men kunde även sitta mig sovande fastbunden i en stol o i röd belysning och inget hon kunde förklara vad det rörde sig om.

Men allt detta stämde ju jag har åkte runt både i Sverige, Norge, Danmark och England och hållt storseanser  och gett healing jag har varit med i TV. 

Bilderna med mig sovande fastbunden i en stol visade sig vara under den period jag satt som trance medium och i en privat fysisk cirkel så det medieumen sa när jag var barn det stämde. 

Men det var inte en självklarhet att resultatet skulle bli detta. 

Som barn var alla dessa upplevelser fruktansvärt obehagliga  jag var livrädd för det jag upplevde och mina föräldrars hemlighetsmakeri och inte förklara för mig och allt hych hych fick mig att se detta som något inte var ok och något man inte fick visa utåt för andra människor. 

Min pappa och en vän till honom satt med rullbandspelare och bad om andekontakt och spelade in röster som inte fanns i rummet men som fanns med på banden där pappa och hans vän intervuade andarna. 

Helt otroligt material det gjordes varje helg Anden i glaset hemma och aldrig några konstigheter eller hemska saker som skedde för man visste hur man hanterade  detta och hade kunskapen om ande världen. 

Jag var som sagt vad uppväxt i detta och det var spännande många gånger men jag var rädd. 

När jag upplevde dödsfall olyckor fick jag fruktansvärd  ångest för att jag inte kunnat förhindra dem. 

Ingen sa ju heller rakt ut var det rörde sig om men jag misstänkte ju det var andar inblandade i detta. 

Första gången jag fick förklaring på vad jag såg var när jag 1971 besökte farmor på Ramsbergsgården  och där jag ser en kvinnoskepnad i trappan jag står bara helt fastfrusen i hallen och tittar på denna skepnad då en av kvinnorna i köket kom fram till mig och  sa att jasså du kan också se henne och frågade om jag visste vad det var jag såg visst visste jag men förnekade det och skakade på huvudet. 

När damen förklarade ett då bekräftade att det var en avliden ande jag såg så nu blev jag vettskrämd och skapade världens monster av de jag  upplevde.

Många år senare när jag själv höll  en kurs på Ramsbergsgården kom detta fantasi monster  jag skapade som barn och stoppade om mig i sängen och klappade mig på kinden och hälsade mig välkommen tillbaka det var en fantastisk upplevelse.    

Det  då som barn  och var i samma veva jag började stänga mer min medialitet med alkohol 11 år gammal. Jag hade vid några tillfällen i 8  - 10 års års åldern sniffat lim för att fly från dessa andar.  12 år gammal drack jag  vin och sprit  flera gånger i veckan 13 år  började jag rökta cannabis för första gången 10 år senare vaknade jag upp i ett häkte med fruktansvärda abstinens besvär av heroin.

I dag vet jag att det är ett flertal medium som har samma erfarenhet och flydde från andevärlden med alkohol och droger i väldigt tidig ålder från 6 års åldern och uppåt. 

Som sagt vad har inte för bråttom med din mediala utveckling för den är tuff och rädslorna tar lätt över i dessa unga år  

Mina rädslor för andevärlden och den okunskapen ledde mig in i ett missbruk för att jag skulle slippa detta elände med andar. 

Jag var 22-23 när jag lämnade mitt narkotika missbruk bakom  mig. 

Nu började jag märka av andevärlden i gen inte så jag såg andevärlden men det hände rent fysiska fenomen som dörrar och skåps dörrar som öppnade sig. 

Min sambo såg och upplevde också dessa fysiska fenomen och katten kunde följa anden med blicken. 

Min föräldrar när de kom på besök bara skrattade och sa att vi hade ju inneboende i lägenheten. 

Men gud vad hjälp och mycket stöd jag fick av den anden under den perioden vi bodde där.  Men jag tyckte det var obehagligt och rädslan fanns kvar. 

Sedan träffade min sambo en bekants bekant som arbetade som medium och blev hembjuden till henne för en seans. 

Jag blev vansinne och menade på att detta var inget man skulle syssla med och de döda skulle man inte störa och lämna i fred och inget man skulle  blanda in dom  i våra röriga liv. 

När min sambo kom hem och satte på kassetbandet och där detta medium det första hon säger är att varför är din man emot att du går hit han har själv gåvan och kommer att hjälpa andra och jobba som medium på heltid  i framtiden. 

Hon berättade om konkreta andeupplevelser jag hade som barn som skrämt mig  och som jag aldrig berättat för någon om. 

Detta medium beskrev avlidna släktingar och gav oss otroligt bra vägledning som vi behövde i familjen vid den perioden. 

Jag blev otroligt imponerad av den klockrena informationen och den vägledning anden gav genom medium och såg vilken enorm hjälp andevärlden kan vara för oss.

Något senare så var det en väninna  som hade beställt en tid till ett riktigt duktigt medium här i stan Rosita Karlsson och hon hade en kö på ca 2 år för att få en sittning  hos henne. Väninnan var tvungen att åka på en affärsresa och hade inte möjlighet att gå på sittningen när det var dags och frågade då min sambo om hon ville gå i stället.

Samma här började hon prata om min medialitet och om mina rädslor för andevärlden  från barndomen och sa att det var en synd och skam att jag kastade bort denna gåva när jag i stället kunde hjälpa så många och bad min sambo att jag skulle kontakta henne så kunde hon hjälpa mig att komma över mina rädslor.

Även Rosita gav min sambo väldigt bra vägledning. 

Så jag funderade och tänkte väldigt mycket på detta hon sagt och om att hjälpa mig med mina rädslor. 

Hon hade ju så långa vänte tider så jag ringde upp henne o boka en tid och till min förvåning så fick jag en tid redan veckan därpå. 

När jag kom dit så kom hon fram och  gav mig en rejäl kram och sa att alltid trevligt att få besök av en manlig kollega och medium. 

Hon beskrev min farmor berättade att hon var ett medium när hon levde och att hon var konstnär vilken stil hon målade i och beskrev tavlor vi hade hemma av henne. 

Sedan  beskrev hon min  avlidne morfar  och var inga problem att känna igen detta och sedan satt vi och pratade med varandra i nästan 3 timmar om detta om andligheten medialitet och om hur andekontakt fungerar.  

Eftersom klockan sprang i väg så frågade hon om vi kunde fortsätta vårt samtal till helgen och när jag skulle betala för besöket  för hon var inte billig så skakade hon på huvudet och ville inte ha betalt av mig. 

För detta var en tjänst hon gjorde för andevärlden att hjälpa mig att bearbeta min rädslor och få mig att arbeta som medium. 

Hon hjälpte mig verkligen att släppa mina rädslor och inse att det inte finns något i andevärlden som vill oss något illa och jag började  våga mer och mer  när det gällde andekontakt.

Jag gick  sedan på hennes meditationsträffar och lärde mig ännu mer  

Något år senare  läste jag i en dags tidning om en skicklig tarotläggare som hade en spalt i vårt annonsblad i staden och skulle hålla en föreläsning om att sia i tarotkort. 

Jag hade ju redan fuskat lite med korten så jag åkte och lyssna på denna tarotläggare och en helt underbar och läcker tjej med massor av humor och glädje. 

När föreläsningen var slut samlades en massa folk runt henne med frågor och tidsbokningar så jag orkade inte stå där i kö utan gick därifrån. 

Men  jag kom inte många meter från lokalen då  någon ropade att jag skulle stanna och lade handen på  min axel. 

Det var denna härliga tjej som lämnade sitt visitkort och sa snälla du ring mig i morgon. 

Vem tusan kunde säga nej till en sådan tjej he he så  jag  ringde henne dagen därpå och då hon frågade om jag vill gå ut och äta middag med henne för hon ville prata lite med mig. 

Vi träffades hade jätte trevligt i hop och det var många skratt under denna middag vi hittade varandra direkt och så frågade hon om jag var intresserad att gå i lära hos henne och lära mig tolka korten intuitivt och på mitt eget personliga sätt i stället för att tolka grundbetydelserna som var skrivna i en bok.

Det dröjde inte många veckor så började folk ringa och boka tider för både tarotläggningar och sittningar med andevärlden. 

Var denna tjej  som hänvisade  sina kunder till mig när hon inte han med och helt plötsligt ringde folk från hela norden och ville boka tider.  Inom ett år ringde folk från hela Europa, Japan,  Auatralien och USA. Jag blev inbjuden att åka till Saudi Arabien och göra 10 tarotläggningar där med resa hotell och vistelse betald där nere i 3 veckor men var tvungen och tacka nej eftersom jag hade  ett jobb och ett företag att sköta också.  

Det blev på tok för mycket och jag gick in i väggen så när jag återhämtade mig så var det en väninna som berättade att Anders Åkesson skulle hålla en kurs här i staden och o jag ville följa med henne på denna kurs och det gjorde jag. 

Efter kursen frågade  han mig om jag ville fortsätta utbilda mig till medium hos hans egen lärare det Engelska mediumet Iris Hall. 

Jag tackade nej  jag hade bränt ut mig en gång det räckte. 

Men Anders gav sig inte han ringde och tjatade och han mailade och sedan så frågade han vid ett tillfälle när han var i Skåne om jag ville åka med upp till Lindesberg  för en kurshelg med Iris. 

Det blev en 5 års riktigt tuff utbildning med stenhård diciplin och höga krav för att klara proven under utbildningen till en av världens bästa mediala lärare får jag säga. 

Iris var oerhörd sträng som lärare men som privat person var hon helt underbar och är utan tvekan den  viktigaste person i min mediala utveckling men hon var även ett enormt stöd i min egna personliga utveckling som kan vara väldigt tuff när man utvecklar sina mediala sidor. 

Att utveckla sin medialitet är lika mycket om inte ännu mer en personlig utveckling och den kan vara oerhörd tuff. 

Att hjälpa andra människor innebär ofta att man under perioder själv fått en tuff livserfarenhet för att kunna hjälpa andra och det är många tragiska livsöden man stött på men  det är alltid lika givande när man kan hjälpa personer att bryta gamla mönster och hitta rätt väg i livet igen.

När en klient ringer kvinnojouren och sedan får skyddad identitet och kan lämna ett helvete för att börja ett nytt liv. 

Att följa med en missbrukare som stöd för att ta tag i sitt missbruk. 

Eller då personer inom den organiserade brottsligheten lämnat detta och startat upp ett nytt liv  i en annan världsdel genom hjälp från ideella hjälp organisationer. 

Då är det en höjdare att arbeta som medium.    

För att arbeta som medium och utan legitimationskrav och att man kan vara helt anonym gör att man får klienter från alla samhälles klasser från  Direktörer politiker i regeringen till mördare våldtäckts män, pedofiler. Mc killar, kriminella   och det vanligaste personerna med kärleksproblem och problemen om de  valt rätt partner.

Så att arbeta som medium är många gånger ett tufft slitsamt och ett dygnet runt jobb men otroligt givande när man ser hur man kan hjälpa folk till ett bättre liv. 

Men har inte för bråttom i denna utveckling för den är tuff och bli inte rädd  för alla andar hade inte ett liv i kärleksfullhet  eller var snälla och måste beskriva sig så för att  kunna bli igenkända men det är inte de minsta farliga och alla kärleksfullhet kommer när det väl blir igenkända. 

Mina rädslor och tidiga  andekontakter från barndomen fördröjde min mediala utveckling i över 15 år på grund av att jag var aldeles för ung och tidig med medialiteten. 

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.
NiklasTyreso
11/2/14, 12:44 PM
#5

Frågan var om  någon kan veta om man är medial genom internet?

Vetenskapen har inte lyckats bevisa att det finns människor med väldigt tydliga mediala förmågor. 

I parapsykologin har man ibland statistiskt signifikanta resultat, men det är ända inga starka tydliga effekter. Vissa personer är aningen, statistiskt signifikant, bättre än slumpen. 

Medialitet är ett religiöst fenomen. Trots att det inte finns vetenskapliga bevist tycker sig många som tror på spiritism och medialaitet att det fungerar, så de tror på det.

Om någon på nätet tyckte att du verkade veta eller förstå något som du rimligen inte hade kännedom om kanske den tyckte du var medial och trodde att du skulle utveckla mer sådana förmågor.

Kanske ville personen vara uppmuntrande? Det behöver inte betyda mer än så. Eller så tror du att personen hade en övernaturlig insikt om din framtid.

Du väljer själv hur du ska tolka, tro och förstå det personen sa till dig.

Upp till toppen
Annons: