Annons:
Etiketterbarnungdomar
Läst 2118 ggr
fridis0425
2014-10-28 22:16

andlighet...vänta lite!

Jag brukar ju oftast skriva om andevärlden! men idag hade jag tänkt berätta om något som kan förändra våran värld!

Cancer har ju drabbats hårt i Sverige, speciellt bröstcancer! Och jag tycker… för att stötta alla som har det, så tycker jag att vi kan skriva mer om det, rita, eller göra loom rosa bandet! det är en grej med gummisnoddar vi barn brukar hålla på med nu för tiden! Men på något sätt kan vi väl hjälpa de drabbade. Det är inte så mycket begärt, skriv, måla, prata vad som helst. Cancern ska bort. Fler får inte drabbas! Om ni såg cancer-galan så såg ni att man kunde ringa in och skänka 15000 kr till cancerfonden! vilket jag ville göra, men inte fick utav mina föräldrar… bli månadsgivare vet ja! ni måste inte men om fler gör det så kanske vi kommer bli ett cancerfritt land om några år!

Annons:
ALPHIRA
2014-10-28 22:37
#1

Vilken fantastisk tjej du  är Fridis! All ära till dig! Vilken människa!

Hoppas jag får leva och se dig bli vuxen!

Har själv drabbats av cancer i hjärnan, ska opereras nästa vecka men man vet inte alls hur det blir. -Men vi kommer att ses här på sidan framöver!

pirri17
2014-10-29 00:32
#2

Jag kände två andra som dog i cancer. En i njurarna och en annan i (kommer inte ihåg just nu)!

Brunett

fridis0425
2014-10-29 08:31
#3

#1 hoppas det går bra för dig, du förtjänar att leva för du bringar så mycket glädje här!

Älvan
2014-10-29 09:54
#4

Roligt och bra att du engagerar dig! Jag ser att du är 12 år och då är det en ålder när man kan bli uppskrämd med tanken på döden. Jag vill ge detta med cancer ett perspektiv. Det är ju fruktansvärt för de som drabbas särskilt i ung ålder. I Sverige har vi en livslängd som är bland de högsta i världen. Dvs cancern gör inte att vi här i Sverige i snitt drabbas mer än andra länder vad det gäller död. Tvärtom. Sverige är ett bra land att leva i. Vi är också bland de friskaste i världen och vi har en sjukvård som enligt mätningar brukar hamna topp 5 i världen. Om all cancer skulle utrotas skulle livslängden enligt vissa beräkningar öka 1 år i snitt för varje person. Jag har flera barn och vet att man som barn måste få diskutera och fundera på döden. Döden är en naturlig del av livet. Jag hoppas att du har någon vuxen som du kan diskutera dessa frågor med. Det är faktiskt inte en 12 åring uppgift att rädda världen från cancer. Vi vuxna tar ansvar för det. Du kan bidra och det är bra, men jag tycker din uppgift att vara barn är mycket viktig. När du blir vuxen hinner du ta mer ansvar för världen. Och jag vet att du säkert kommer göra det för du är en vacker själ.

fridis0425
2014-10-29 14:17
#5

#4 (älvan)

Hej!

" Det är faktiskt inte en 12 åring uppgift att rädda världen från cancer"

Nä du har rätt, det tänker jag inte göra! Men jag visar omtanke, för det kanske inte är alla som gör det! Jag ville visa att jag stöttar de som får det här beskedet! ❤️ tack! kram

----------------------------------------------------------------------------------------------------- #1 Alphira

Hej!

Åh vad glad jag blir!❤️ Men du ville ju se mig växa upp, är du ett medium eller känner jag dig?!

Tack iallafall  och lycka till!

Hallonregn
2014-10-30 10:19
#6

Jag är jätte rädd att få cancer…..
Min faster har/hade bröstcancer.

Annons:
ALPHIRA
2014-10-30 22:46
#7

Jag är inte medium men myckt andlig. <vill se dig här i iFokus. Man ser genom dessa sidor också hur människor växer, och då menar jag förstås växer andligt.

ALPHIRA
2014-10-30 22:49
#8

Är inte medium men mycket andlig. Vill se dig här i iFokus. Man ser genom dessa sidor hur människor lär sig och växer, och då menar jag förstås växer andligt.

Upp till toppen
Annons: