Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2803 ggr
fridis0425
10/27/14, 2:52 PM

Anden i glaset?

hej allihopa!

Har ni gjort Anden i glaset förut? Gör INTE det!!! jag har fått höra att det kan öppna dörrar till onda andar! jag vet inte om det är såhär, men jag har själv prövat 1-2 gånger innan fast inte hemma hos mig då!  Stämmer det här?

Annons:
[VampireGirlElvira]1
10/27/14, 2:56 PM
#1

Det stämmer 100%. Man SKA INTE spela detta spel. Det kommer att hända något ondskefullt om ni spelar det.

tlover
10/27/14, 2:59 PM
#2

Jag har inte gjort det, eller svarte madam eller liknande. Mamma förklarade att man öppnar upp sig/platsen eller vad man ska kalla det för det andliga och att det inte alltid är snälla andar innan jag testad första gången så jag har sluppit.

Sen har jag fått det berättat av andra som gjort det som fått obehagliga följder så jag är glad att mamma varnade mig i tid.

Jag tänker att om det är sant så vinner man på att inte göra Anden i glaset är det inte sant så förlorar man ingen av att göra det så det bästa hursom är att inte göra det.

l'm back

fridis0425
10/27/14, 3:02 PM
#3

jag har gjort svarta madam, men det var när jag var yngre!

tlover
10/27/14, 3:05 PM
#4

#3 gjort är gjort man kan ju inte veta att man ska vara aktsam innan man vet det, det var poppis på min skola när jag gick i 4:an el 5:an att både göra svarte madam och Anden i glaset och det var i den vändan min mamma varnade mig.

l'm back

fridis0425
10/27/14, 3:12 PM
#5

ja precis! men hur gammal är du?!

tlover
10/27/14, 3:13 PM
#6

#5 27 år så lite äldre än du men även på min tid höll man på med sånt i skolan, vad jag förstår gjorde man det även på mammas tid i skolan.

l'm back

Annons:
starhawk
10/27/14, 3:17 PM
#7

#1: Intressant, hur är det om man inte är andetroende då ? är man immun mot andarna då?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

rudyC
10/27/14, 3:24 PM
#8

jag själv tror på folk som kan prata eller få kontakt men den andra världen och jag tror inta att Anden i glaset är "farligt" för oss andra dödliga men om du vet att du har en om än väldigt liten kontakt till den andra världen så ska man inte hålla på med sånt jag har spelat det när jag var yngre och det hände inte mer än att om inte jag flyttade på glaset så var det en annan som gjorde det men det va kul

ni får rätta mig om jag har fel i min teori

[Ily143]
10/27/14, 5:41 PM
#9

Jag tror att det beror mycket på om man verkligen tror på andar och spöken eller inte. Själv så tror jag på sådant och det gör min mamma också, jag har spelat Anden i glaset innan och pratade med min mamma om det innan jag spelade det. Så länge man frågar anden rätt frågor och tackar anden för tiden så ska det inte vara någon fara och att man inte leker med den andra sidan, man måste visa respekt. Men om det är en person med och spelar som inte tror på det så kommer det inte komma någon ande och "prata" med er. Det är i alla fall det min mamma har sagt. Men sedan kan ju vissa personer leva sig in i det ganska mycket också.

[[Troll Måne]]
10/27/14, 6:29 PM
#10

Sagt och sagt,lek inte med elden utan kunskap om är mitt råd !

Var rädda om er istället och sök efter ljuset för där har ni svaren på allt  ❤️

[VampireGirlElvira]1
10/27/14, 6:54 PM
#11

Det beror ju på hur "öppen" man är för andevärlden. Vissa känner inte av någonting med att det finns andar runtomkring oss hela tiden, medans vissa av oss andra känner av andar hela tiden. #7, jag skulle inte kalla det för "immun", men det är som jag skrev att det beror ju på hur öppen man är för andevärlden och sånt.

ALPHIRA
10/28/14, 1:53 AM
#12

Man kan inte vara eller bli "immun"! Andarna kommer när det passar för dom, punkt slut. Vissa andar kommer aldrig. Eller vissa andar kommer aldrig just till dig medans andra andar kanske gör det stup i kvarten.

Dessutom har vi andar runtomkring oss hela tiden men vi förnimmer dom ytterst sällan.

starhawk
10/28/14, 9:59 AM
#13

#11: Det är ju också ett sätt att uttrycka det, jag skulle snarare uttrycka det som så att vissa är mer öppna för inbillning, Själv har jag inte upplevt något som tyder på andars existens och då har jag ändå varit med i 61 år så antingen är jag immun mot dom eller också så existerar dom inte, själv är jag övertygad om det sistnämnda.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[VampireGirlElvira]1
10/28/14, 6:46 PM
#14

Det är ju det jag skrev #13. :D

pirri17
10/29/14, 4:12 AM
#15

13# Du är inte öppen för andevärlden och alla kan inte vara öppen bara för att det finns andra som är det. Du kan vara så uppfyllt med dina andra saker i livet, att man kan vara upptagen själv med andra saker i livet, då är det svårt att vara öppen för andevärlden!

Brunett

pirri17
10/29/14, 4:18 AM
#16

Men du kan gå till en medium och fråga om något så får du svar på hur det stämmer med ditt liv och om hur du har det just nu och då får man svaret på det och undrar hur kan det stämma "han/hon hade rätt" men då måste du vara ärlig mot dig själv och medium, för att få rätt svar!

Brunett

Denna kommentar har tagits bort.
[VampireGirlElvira]1
10/29/14, 7:52 AM
#18

Okej, det är vad du tycker starhawk. :) Alla tycker vi olika.

Aleya
10/29/14, 12:17 PM
#19

#16 fast tror inte att ett medium som är seriös skulle ta sig an en som är 12

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ghosthunter
10/29/14, 4:51 PM
#20

Andlighet i glaset😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Wellcraft
10/29/14, 7:56 PM
#21

Måste man ha ett ouija bräde? Eller kan man göra efter av typ papper? :P

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[VampireGirlElvira]1
10/29/14, 9:43 PM
#22

Man ska definitivt inte spela med Ouija heller. Ett stort nej på det.

Wellcraft
10/29/14, 10:06 PM
#23

#21 Svarade du mig, eller?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[VampireGirlElvira]1
10/29/14, 10:08 PM
#24

Japp, men jag kan ha läst fel. Ganska trött av mig just nu.

[VampireGirlElvira]1
10/29/14, 10:10 PM
#25

Jag har just fått reda på att en av mina släktingar har gått bort, så jag är lite trött just nu. Jag uppfattar inte vad andra skriver just nu så jag misstolkar det väldigt lätt.

Wellcraft
10/29/14, 10:43 PM
#26

#24 Ok. Men min fråga handlade inte om hurvida man ska spela eller inte, utan snarare om man kan använda papper eller dyl. istället för riktigt ouijabräde.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

JonasDuregard
10/29/14, 10:49 PM
#27

#26 Man kan använda vad som helst, det är deltagarnas omedvetna armrörelser som rör glaset - inte andar. Det vanligaste är nog att man använder ett papper eller något annat som finns lättillgängligt. 

Vad som däremot inte fungerar (misstänker jag, det är ingen utövare som gått med på att prova) är att lägga ett tunt lager såpa ovanpå glaset så att det blir för halt för att flytta runt med fingertopparna…

Annons:
Wellcraft
10/29/14, 10:53 PM
#28

#27 Är inte spec intresserad av skepticism just nu.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

JonasDuregard
10/29/14, 11:16 PM
#29

#28 Där ser man 🙂. Hoppas det går över, eller att någon annan är mer intresserad.

Som svar på din fråga kan jag i alla fall säga att folk åtminstone använder papper som de skriver bokstäver och siffror på, och de verkar så vitt jag kunnat avgöra lika nöjda med resultatet som de som köper specialutrustning.

Hallonregn
10/30/14, 10:15 AM
#30

Jag gjorde Anden i glaset med min mamma då jag var mindre, och det var bara en gång. Ingenting hände!
Skulle aldrig göra Anden i glaset nu när jag är större
för nu är jag mer öppnare för det och har lite mer "djupare tankar"
än då man var liten. Men nej, varken Ouija eller Anden i glaset ska man göra…!

NordicSunset
10/31/14, 1:54 PM
#31

Jag vet personer som gjort Anden i glaset men det har inte hänt någonting. Är det någon här som verkligen har testat och det har hänt något? Eller är det bara "fakta" att det kommer hända något dåligt?

Be the best version of you.

  • Zoella
[VampireGirlElvira]1
10/31/14, 2:21 PM
#32

Jag har testat att spela Anden i glaset. Jag får tyvärr inte berätta någonting här på övernaturligt.ifokus, för att det strider mot deras lagar. Men om ni är intresserade av att veta vad som hände, så PM:a mig så kan jag förklara vad som hände mig och hur det har påverkat mig i vardagen.

fridis0425
10/31/14, 2:23 PM
#33

#31

Jag har i alla fall inga bevis för att något dåligt kommer att hända om man spelar just det här spelet! Det är säkert någon som hittat på det, eller så är det på riktigt! men jag har inte märkt att något hemskt händer efter jag har spelat spelet.

Wellcraft
10/31/14, 2:38 PM
#34

#29 Är skeptiker själv, men just i detta fall ville jag ha svar på frågan, då jag ska testa detta och det ska vara så rätt det bara går, nyfiken på om något kommer hända isf.
Så tyckte att det är onödigt att köra med papper om man nu behöver "riktiga" grejer, söker bevis helt enkelt typ :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Ghosthunter
10/31/14, 5:58 PM
#36

Andas i glaset…hahaha…låter som en trött kväll i baren😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

mmillann
11/2/14, 10:02 AM
#37

Jag och några kompisar spelade Anden i glaset när jag gick i 4/5/6 kommer inte ihåg då jag försökt att förtränga min skoltid. Hursomhelst, det flyttade sig och så, kommer inte ihåg vad som skrevs, men efter vi var klara gick jag ut från huset. Då på gården blev jag fälld. Det va inte så att jag ramlade utan någon fällde verkligen ner mig. De va väldigt obehagligt och efter det fick jag en känsla att någon följde efter mig hela tiden. Det pågick i flera år….

När jag skulle sova om nätterna kunde jag höra saker, säkert bara vinden osv MEN jag kände däremot en närvaro, som inte va trevlig. Jag har inte sett någon/något eller så men jag kunde inte sova om jag inte höll mig under täcket. Jag somnade alltså rädd i flera års tid efter det. Jag visste inget om Anden i glaset egentligen, vi spelade det bara och någon otrevlig ande valde helt enkelt att förfölja mig och göra mig rädd i flera års tid. Jag bytte rum för nåt år sen, då testade någon mig genom att sätta på tvn om kvällarna några gånger, de va ingen big deal så jag stängde av den. Jag sover nu helt lugnt och orädd, förföljelsekänslan försvann tidigare, kanske i 8/9. SPELA ALDRIG Anden i glaset. Vad som helst kan hända för vem som helst.

H-lena
11/2/14, 10:25 AM
#38

Min mamma gjorde Anden i glaset som liten tillsammans med några vänner. De var inte äldre än 15 vad jag vet. Hon frågade "vad kommer jag bli när jag blir stor?" och fick svaret arkeolog. Min mamma är skeptiker och har alltid varit. Hon glömde strax därefter bort vad Anden i glaset hade sagt och fortsatte med sitt liv. Mamma är nu 55 år och kom på för några år sedan att "just det! anden sa ju att jag skulle bli arkeolog, och det blev jag också!" vilket hon själv upplevde som väldigt kusligt. Så Anden i glaset hade rätt. Det kan ha varit undermedvetet att hon blev arkeolog, men ändå lite lustigt! 

Min egna erfarenhet av Anden i glaset var då jag var också ca 14-16 år och gjorde det hemma hos en kompis (där det förövrigt pågick en del aktiviteter) och vi körde bara med ja och nej frågor. Det var bara jag och en till tjej som ställde frågorna, men vi  var totalt fem stycken tjejer. Jag ställde frågorna "kommer jag någon gång ha en hund?" och "kommer jag att någon gång ha en häst?". Jag fick svaret ja på första frågan, och nej på andra. Vilket stämmer. Jag har nu en egen hund men har aldrig haft en egen häst, utan endast foderhästar. Vi tänkte förövrigt frågorna i huvudet men alla höll fingrarna ovanför glaset. Jag känner mina vänner så pass väl att jag vet att ingen av oss fejkade. Vi var alla genuint intresserade av vad som skulle hända. De andra var för rädda för att ens ställa frågor vilket också är ett Tecken på att de inte skulle fejka enligt mig. Vi använde ett stort papper med Ja i ena hörnet och Nej i andra. Glaset rörde sig mycket fortare än vad jag trodde det skulle göra och också lite ryckigt, inte som att någon tryckte på glaset med en kraft liksom. Plus att vi som sagt höll fingrarna precis ovanför. Det kan dock ha varit våra egna energier som fick glaset att röra sig men INGEN rörde glaset. Vi blev så chockade att det funkade att vi höll fingrarna längre och längre ifrån för varje gång för att se om det fortfarande rörde sig. Och det gjorde det.

Vi var lyckligt lottade som inte fick några konsekvenser efteråt. Men jag tror att nyckeln är att alla måste vara ÖPPNA för möjligheten om att den andra sidan finns för att det ska fungera. Men jag har inte testat den teorin annat än när jag gjorde Anden i glaset med mina kusiner. Då fungerade det inte, Vissa av dem trodde nog inte på andar över huvud taget. Jag tror dock att om jag skulle göra Anden i glaset idag skulle jag nog få svar, men jag vill inte ta några onödiga risker.


Skorpion76
11/2/14, 7:55 PM
#39

Precis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

pirri17
11/3/14, 7:12 AM
#40

32# Jag förstår det! Vad hemskt! Jag förstår när något hänt! Sånt har jag sett på tv nu förra veckan och nån period för några år sen! Jag spelar aldrig och har aldrig gjort det heller! Jag vet vad man har att göra med sen! Har aldrig spelat det. Jag aktar mig för såna spel och new age!

Brunett

tarantass
11/3/14, 1:48 PM
#41

#35: Ideomotorik kan ju räcka som förklaring i vissa fall. Det finns dock ingen anledning att vara så tvärsäker att man struntar i det man får höra som inte rimligen kan förklaras på det viset.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Skorpion76
11/3/14, 4:03 PM
#42

#37 Just precis
#38 Det tål att tänka på.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

tarantass
11/3/14, 5:23 PM
#43

Nej, precis. Man vet aldrig i förväg. Det är det som är det lömska med sådant här. Precis som med vissa Droger. Folk som inte "tror" kan råka ut för något och folk som "tror" kan komma undan.

Och de som inget hände för kommer aldrig att tro på dem som något hände för. Precis som alltid. "Det hände inte mig, därför finns det inte".

Och när skadan är skedd, för den den skedde för, kan man diskutera hur mycket man vill om orsaken låg i hens eget undermedvetna eller någon annanstans.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

julcur
11/3/14, 5:35 PM
#44

Undrar om man kan bli drabbad av spelet om man tittar på några andra som spelar? Eller är det bara om man själv deltar? (:

NordicSunset
11/3/14, 6:45 PM
#45

#44 Jag har för mig att man inte får vara med och titta, Utan det är endast dom som är med i spelet som får vara där. :) Jags jälv tror inte på det, men man vet ju aldrig

Be the best version of you.

  • Zoella
Farwuq
11/3/14, 7:40 PM
#46

Vad jag förstått så räcker det med att vara bisittare.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

julcur
11/3/14, 9:34 PM
#47

Usch! ):  

Att hålla på med sånt verkar ju hel galet ):

tarantass
11/3/14, 10:43 PM
#48

För den som har lärt sig hantera det ordentligt kanske det kan vara till nytta ibland. Köra bil eller hantera andra farliga maskiner är ju också sådant man inte bör göra utan ordentlig utbildning och gott omdöme. 

Eller hantera farliga djur, ifall det nu är så att det är andar det är fråga om. Levande varelser (eller motsvarande) är inget man leker med.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
JonasDuregard
11/3/14, 11:32 PM
#49

#48 Fast de flesta levande varelser uppskattar ju att leka ibland 🙂.

Om man kör bil riskerar man trafikolyckor, om man använder farliga maskiner riskerar man att förlora kroppsdelar på otäcka sätt, farliga djur kan bitas.

Vad är det (konkret) man riskerar att råka ut för om man leker Anden i glaset?

tarantass
11/3/14, 11:57 PM
#50

Inget du skulle godta som vetenskapligt bevisat, så i dina ögon troligen ingenting. (Nej, därmed inget sagt om vad jag skulle godta som vetenskapligt bevisat.) Annars kan du ju läsa här.

anden i glaset site:overnaturligt.ifokus.se

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

JonasDuregard
11/4/14, 12:41 AM
#51

#50 Jag bad dig inte om något vetenskapligt bevis, jag undrade bara vad du trodde kunde hända. Eftersom du var den som liknade det vid hantering av farliga maskiner, så hoppades jag du att du kunde erbjuda något mer än en google-länk.

Skorpion76
11/4/14, 7:39 AM
#52

#47 Håller helt och hållet med! Det finns regler som att man till exempel inte bör fråga om när man själv eller någon närstående ska dö och man får heller inte fråga om hur djävulen ser ut, men ändå är detta ett spel som innebär att man kallar på en kraft som man inte själv riktigt har kontroll över och det är farligt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

JonasDuregard
11/4/14, 9:35 AM
#53

#52 Vet du vem som bestämt reglerna?

Är alla som intresserar sig för sådant här överens om reglerna? Är de/ni överens om att djävulen finns?

[VampireGirlElvira]1
11/4/14, 9:37 AM
#54

Det är strängt förbjudet i denna iFokus sida att ta upp något om djävulen och sånt JonasDuregard.

JonasDuregard
11/4/14, 9:44 AM
#55

#54 Nu var det väl inte direkt jag som tog upp det, men tack för påminnelsen. Det händer väl titt som tätt att de här anden-i-glaset trådarna bär av åt just det hållet. 

Med det sagt så tror jag att en fråga i stil med "tror ni på djävulen" är OK, så länge man inte går in på detaljer om dennes natur. Har jag fel i det så litar jag på att någon Medarbetare säger ifrån. 

Skulle man vara sträng med regeln skulle hela tråden behöva tas bort, eftersom #0 talar om "onda andar" som uttryckligen förbjuds i reglerna (det står "Inget prat om onda andar, demoner eller liknande").

Annons:
[VampireGirlElvira]1
11/4/14, 2:05 PM
#56

Jaja, men sånt ska man egentligen inte ta i detta forum ialla fall även om TS "tog upp om det ämnet".

Skorpion76
11/4/14, 2:54 PM
#57

#53 och #54 Jag har absolut inte för avsikt att ta upp någonting alls om djävulen, men nu tänker jag i alla fall besvara Jonas Duregårds fråga. Det här berättade min första ledsagare en gång när vi träffades. Om hon har rätt eller fel vet inte jag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: