Annons:
Etikettövrigt
Läst 1443 ggr
allhealing
10/21/14, 12:55 AM

Kärnfokusering ger kärnbalansering

Allt är ett.

Det existerar ingen separation när allt är ett.

Därför finns det bara ett fokus och det är kärnfokuset.

Om du fokuserar bort från alltet försvinner fokuset.

Detta är grunden till hur allting fungerar.

Det är inte svårare än så.

Dualitet ger oss möjligheten att uppleva polaritet.

Spektrumet mellan kärlek och rädsla rymmer alla dualistiska känslor som existerar.

Om du fokuserar bort från kärlek tappar du fokuset.

Fokuset återkommer när du fokuserar på kärleken.

Om ditt liv inte är i det fokus du önskar.

Ändra ditt fokus.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Davbjo
10/24/14, 9:06 AM
#1

Hur kan man fokusera bort från alltet när allt är ett?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

kattfesk
10/24/14, 1:22 PM
#2

#0 din text får mig att tänka på en stor tavla som på håll är en harmonisk bild med en blandning färger och ju närmare man ställer sig ser man penseldrag, vågade, raka en färgglad röra som tillsammans blir ett!

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

allhealing
10/24/14, 9:48 PM
#3

#1,

det var en bra observation, tack. Jag tar bort den tredje meningen. Då framträder budskapet i texten som jag tänkte mig från början. 👍

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Davbjo
10/27/14, 7:33 AM
#4

#3: OK, så hur kan man ändra sitt fokus om det bara finns ett fokus?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

allhealing
10/27/14, 9:05 PM
#5

#4,

Det handlar om vilket perspektiv observationen görs från. Ett sätt att observera vad det är som sker är att utgå från en verklighet definierade utifrån det dina fem sinnen klarar av att ta in. Dvs vad du inom perspektivet tid och rymd klarar av att observera. Observationen blir då begränsad till den verklighet fyra dimensioner klarar av att definiera. Detta är den miljö atomer använder sig av. En verklighet som går att definiera med såväl linjär matematik, fysik, kemi, biologi. Dvs en fysisk verklighetsplattform.

När man ser verkligheten genom det här perspektivet blir följande möjligt att uppleva. Det beskriver hur en person upplever som inom den fyrdimensionella verkligheten. Denna beskrivning beskriver en person som ännu inte funnit den inre grundtryggheten. Istället litar personen på det omgivningen förmedlar som sin sanning.

Vem är du? Jag är illusionen av projektionen reflekterad inom mig. Jag är spegelbilden av min omgivning återspeglad i det jag sedan gör. Därför är jag inte mig själv utan det min omgivning återspeglat i det jag sedan utför. Jag är därför inte den jag är, jag är det jag ser i min omgivning. Jag är den som kopierar. Om jag önskar förändra detta tillstånd behöver jag sluta spegla omgivningen. Detta uppnår jag genom att inte längre spegla mig i omgivningen. Om jag även önskar hitta en djupare balans inom mig behöver jag ta reda på vad balans är. Jag behöver även förstå vad det är som skapar obalans.

Spegeln är det som reflekterar. För att reflektera behövs någonting att reflektera sig emot. Det behövs avstånd. Tid och rymd gör denna spegling möjlig. Dualitet är möjlig att uppleva i en speglad miljö. Ett landskap där någonting förhåller sig till någonting annat.

Personen upplever sig genom det man gör. Därför definierar personen som med det som är möjligt att uppleva när man speglar sin omgivning. Personens identitet blir därför det som är i förhållande till det som reflekteras. Dvs det som är av fysisk härkomst.

Ett batteri fungerar på det här sättet. Ett batteri har två poler. En plus och en minuspol. Det är när polerna samverkar som spänningsskillnad uppstår.

På samma sätt som batteriet fungerar, fungerar det med känslor. Vi kan uppleva känslor inom spannet rädsla-kärlek. Samtliga fysiska känslor ryms inom det spannet. En känsla är neutral. Det är först när friktion tillkommer som en känsla får en värdeladdning. Kommunikation inom spannet spannet kärlek-rädsla uppstår först när det ställs mot sin egen individs uppfattning eller omgivningens uppfattning.

Det är när begrepp som att min sanning är mer sann än din sanning som meningsskiljaktigheter uppstår. Där bevisningen för att ett sätt är mer sant än ett annat sätt tillämpas. När verkligheten definieras på det här sättet sker definitionen inom perspektivet fyra dimensioner.

Fyra dimensioner är endast ett av många perspektiv som finns att tillgå när vad det är som och vad det är som inte är verkligt ska definieras. Verklighet är därför en subjektiv upplevelse baserad inifrån vilket perspektiv observationen görs.

Ett kvantfysiskt perspektiv fungerar inte inom ramarna för en fysisk förklaringsmodell av hur verkligheten fungerar. Därför är en kvantfysisk  förklaring aldrig 100 % kompatibel med en fysisk förklaring.

Svaret på din fråga är alltså att det bara finns ett fokus när alltet är perspektivet man använder sig av som definition. Svaret på din fråga är att alltet inte är perspektivet vi som människor använder oss av när vi definierar vad verklighet är. Många använd sina fem sinnen som modell för hur verkligheten fungerar. Det är en del av alltet. Därför finns det bara ett fokus och inom det fokuset finns många mindre kluster av förståelse av vad helheten är. Därför blir det när man ställer olika perspektivsmodeller mot varandra en omöjlig ekvation att lösa eftersom varje modell fungerar efter sina respektive regler. Och där reglerna inom är kompatibla med varandra.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Davbjo
10/28/14, 7:43 AM
#6

#5:

Det handlar om vilket perspektiv observationen görs från. 

Då borde du nog ha varit tydligare, för du yttrade dig i absoluta termer. Om du blandar in subjektiva perspektiv i det hela så blir ju ditt påstående inte applicerbart på många andra än dig själv, eller hur ska någon annan ta detta till sig är det tänkt, vad är planen?

Ett sätt att observera vad det är som sker är att utgå från en verklighet definierade utifrån det dina fem sinnen klarar av att ta in.

Vi har betydligt fler sinnen än fem.

Om jag önskar förändra detta tillstånd behöver jag sluta spegla omgivningen. Detta uppnår jag genom att inte längre spegla mig i omgivningen.

Hur vet du att du slutat med detta och inte bara inbillar dig att du slutat med detta? Hur vet du att din insiktsfullhet speglar verkligheten snarare än ett inre behov?

En känsla är neutral. Det är först när friktion tillkommer som en känsla får en värdeladdning.

Är det inte friktionen i sig som ger upphov till känslan snarare än att ge den värde?

Det är när begrepp som att min sanning är mer sann än din sanning som meningsskiljaktigheter uppstår. Där bevisningen för att ett sätt är mer sant än ett annat sätt tillämpas. När verkligheten definieras på det här sättet sker definitionen inom perspektivet fyra dimensioner.

Just därför bör verkligheten definieras av det bevisliga, testbara och falsifierbara, snarare än påståenden som saknar lite värde utanför påståendemakarens huvud, inte sant?

Ett kvantfysiskt perspektiv fungerar inte inom ramarna för en fysisk förklaringsmodell av hur verkligheten fungerar. Därför är en kvantfysisk  förklaring aldrig 100 % kompatibel med en fysisk förklaring.

Kvantmekaniken är en grundläggande den av den fysiska verkligheten, kvantmekaniken är inte mystik. Mycket av kvantmekaniken återstår att upptäcka, men den är en förutsättning för det fysiska.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
Upp till toppen
Annons: