Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 6993 ggr
cinaa
2014-10-12 21:59

Drömtydning fjärilar

Inatt drömde jag en dröm som jag skulle vilja veta mer om. Jag blir jagad av en person som är ganska lång. Han jagar mig bland trädtopparna och är strax bakom mig hela tiden när jag svingar mig fram på grenarna. Helt plötsligt är jag i ett hus och tillfångatagen av en annan man. För att försöka ta mig därifrån vilseleder jag honom och när han inte har fokus på mig försöker jag ta mig ut genom en lucka i taket men det går inte. Han låter mig gå ut i trädgården och där sitter det tusentals fjärilar (blå tror jag) i gräset. Jag ber dem hjälpa mig och de flyger då och sätter sig på mig allihop. Mannen går ut mot mig men försvinner sen bara. Fjärilarna flyger iväg. Jag tittar ner mot marken och tycker jag ser fjärilarna sitta där men när jag böjer mig ner mot marken för att klappa dem så är det bara skal kvar. Vad kan denna dröm betyda för mig?

Annons:
Magi-cat
2014-10-12 22:15
#1

En positiv dröm! Fjärilar symboliserar nydaning och pånyttfödelse, transformation. De ger hopp om att nya möjligheter växer fram eller redan finns framför ögonen. Det som hindrat (mannen i drömmen) förlorar kraft och försvinner.
Fjärilarnas vingar lyfter och kvar är bara skal, det som varit.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cinaa
2014-10-12 22:28
#2

Tack så jättemycket för ditt svar :). Kan nya möjligheter innebära barn? Eller det handlar om andra saker i mitt liv som karriär?

Magi-cat
2014-10-13 07:54
#3

#2 Drömmar ger symboler och symboler kan man tolka utifrån vad de brukar betyda. Men vad de betyder för just dig mer konkret i drömmen, är det bara du som kan tolka. :-)
Symbolerna visar mer vad som rör sig i det undermedvetna än vad som konkret kommer att inträffa, tror jag.
Skriv ner dina drömmar och drömsymboler en tid framåt, så kanske du ser ett mönster.
Lycka till med allt! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cinaa
2014-10-13 19:44
#4

Då ska jag göra så så kanske jag kan förstå det hela lite bättre. Tack fina du för att du tog dig tid att svara :)

Magi-cat
2014-10-13 22:06
#5

#4 Kram till dig! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NiklasTyreso
2014-10-16 20:51
#6

Dessutom är fjärilar ömtåliga. Räddas du av din känslighet? Blå är himmelens och havets färg. Vad betyder blått för dig?

Annons:
NiklasTyreso
2014-10-16 20:54
#7

Hoppas du har bättre erfarenheter irl av män.

cinaa
2014-10-16 21:10
#8

#6 jag är inte riktigt säker på va du menar men i drömmen gör jag det. Blått är en fin färg men inte min favoritfärg eller så. Ja lyckligtvis har jag bättre erfarenheter av män i verkligheten ;)

Upp till toppen
Annons: