Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3157 ggr
[sanna70]
10/12/14, 10:46 AM

Andar - alltid glada?

Jag har hört lite olika teorier om andra sidan  och försöker få lite klarhet i det hela. En del säger att andar kommer till ljuset och allt är bara underbart medans det verkar finnas andar som stannar kvar pga olika orsaker och alla verkar inte lika glada. . ?  

Ps, inlägg från skeptiker undanbedes i denna tråd om det är möjligt.

Annons:
Ghosthunter
10/12/14, 11:08 AM
#1

Dom är väl som oss. Kan både vara glada, arga eller ledsna🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Miiiraas_
10/12/14, 11:19 AM
#2

#1 Jag håller med dig, de är själar som en gång vandrat på denna jord och de kan också känna känslor om jag får säga vad jag tror!

[sanna70]
10/12/14, 12:39 PM
#3

Tack för svaren  🙂 jag var inne på samma spår men har hört så många olika teorier så till slut vet man inte riktigt vad man ska tro på. . 

En annan fråga som jag funderat som också är förvirrande. .  Åker alla raka vägen till ljuset eller kan några stanna kvar? Svårt att hitta rätt formulering på den frågan men jag hoppas att ni förstår. .

Ghosthunter
10/12/14, 3:24 PM
#4

Nej, vissa fastnar mellan dimensionerna av olika anledningar och blir rastlösa spöken. Andar är dom som har tagit sig till ljuset.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

J-Artur-K
10/13/14, 8:04 AM
#5

Dom behöver inte vara glada i så fall. #4 nämner spöken men jag själv använder inte det ordet (jag gör bara inte det kanske är fel av mig) Mitt värsta tillfälle med kontakt med ande är den kontakt jag minns mest av o detaljerna i. Visa saker lika klart som det var igår. Jag kände direkt att detta är en ande som kommer bli mycket jobbig och i min åsikt hade anden något av psykopatiska o schizofren i livet. Oavsett om ett medium med 30 års erfarenhet skulle påstå det inte ger sådan verkan på anden så står jag för min åsikt. Sjuk ande går inte förneka det. Psykopatiskt var han går inte förneka. Direkt när jag fick kontakt med han fick jag känslor jag aldrig fått av en annan ande. Bara otrevliga känslor o psykiskt attack känslor riktat mot mig med. Skrämmande nöjdhet o stolthet av den han / gjort. Inga Tecken på förståelse , medlidande , ödmjukhet Jag formades till hans kropps form (så gått det gick ) Jag hade ett otäckt leende på läpparna ifrån början till slutet som om man var en psykopat. (Leendet i det shining är oerhört likt kanske identiskt ) Jag hade kontakt med han flera gånger för han var så sjuk i huvudet (ursäkta hur jag formulera saker men jag tar det så lugnt jag kan men ändå beskriva bra hur situationen. Man kan inte förstå utan själv upplevt det. Är taget som ifrån en skräckfilm i min åsikt ) Jag hoppar över mycket för visa saker kan jag inte säga o jag blir för mycket att sägs allt ifrån början med. Jag förstod snabbt att han hade psykiska problem. Försökte lirka fram information om han men han vägra o sade på en fråga det kommer du aldrig få veta. O hån log. Men på något sätt börja han ge mer o mer. Fick se han var ifrån Tyskland o var med i andra världskriget men gjorde myteri o flytta till Sverige. (Finns mycket mera som förklarar mera men orka inte skriva så mycket för är den värsta anden jag haft kontakt med) Han flytta hitt för Sverige var neutrala. Kom hit hade fru o styvmor med sig (2barn med om han inte fick dom i Sverige ) Han vissa video av att han styvmor hitta ett papper som han dolt. Vid det ögonblicket förändra hand identitet (min personlighet växla men var han = schizofren el liknande ) Han tog fram en kniv gick rakt fram bakom henne hög ner henne o fanns inga stopp mellan varje hugg. Samtidigt när jag såg filmen kände jag som en kniv var i min högra hand o när han hög gjorde jag exakt samma rörelser som filmen gjorde i huvudet. Han släppa in henne i köket i tog fram en såg o såga henne i delar. Så sjukt o man fick uppleva vara han fast man var ju inte det. Han försökte bryta ner mitt psyke och sade Jens ' Jens , Jens Jens var mitt närmsta syskon (bror) vi gjorde det mesta tillsammans. När jag kom hem ifrån skolan när jag var 11 år gammal och han var 14 år gammal . Hitta jag o mor han hängandes i ladugården. Jag förstod vad han försökte göra. O brydde mig inte alls om det (jag gjorde ju såklart det men inte på sådant sätt när han använde det som attack metod) Jag sade till han. Du kan fortsätta upprepa mitt brors namn du kommer inte bryta ner mig. Du förstår väl att du är psykiskt sjuk. schizofren ? Du måste väl förstå att du inte kan hålla på så här. Du kan försöka bryta ner mig spelar ingen roll inget kommer vara värre än när jag hitta min bror. Nu får du skärpa till dig. Jag tror du är rädd för släppa taget. Till slut blev han som ett litet barn som snyfta. Han verka inte varit med om att inte kunnat bryta sig in i en annans psyke o även få en som inte bryr sig om han attackerande o skrämmande uppträdande o läxar upp han. Han fejka gå över så fick göra igen ( känslan var liknande som när man släpper taget men att det var en fejk) Han är den enda ande jag inte lyckats få . Men jag sade till han. Jag kommer fortsätta ta kontakt o diskutera med dig. Kommer inte ge om du inte lugnar dig. Blev mycket lugnare efter det. Men sjukaste jag varit med om. När jag haft kontakt med en. Jag hoppas detta förklarar en del på det du frågar :)

Ny dag nya möjligheter

[sanna70]
10/13/14, 8:53 AM
#6

#5 Jag trodde att alla som dog  blev "friska"  på andra sidan. Det du säger ändrar en hel del.  Om jag förstår det rätt så verkar vissa andar "gå över" och andra väljer att stanna kvar av olika orsaker tex psykisk sjukdom för det gör dem ambivalenta.  Det låter ju logiskt. Jag har undrat varför det pratas om snälla och onda andar, nu förstår jag bättre. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka synd om dessa för psykiskt sjukdom gör dem förvirrade och dem vet inte att dem kan få det så mycket bättre så det är bra att det finns medium som kan hjälpa dem för tids nog kanske dem tröttnar på alla hyss och vill ha ro även dem. Hoppas det. .  🙂

Annons:
Ghosthunter
10/13/14, 9:31 AM
#7

Det finns dom som inte heller vill gå över till andra sidan. Detta tycker jag bör respekteras och det är viktigt att fråga spöket innan man hjälper dom över. Men vissa är förstås förvirrade och vet t.o.m inte om att dom är döda. Ofta är det dom som har dött snabbt…t.ex genom en bilolycka. Dessa får mediet försöka tala till rätta och hjälpa på bästa sätt, genom att förklara hur det är på andra sidan och att det kommer att bli bättre där…..men gärna först ett medgivande av spöket.

Vissa vill stanna kvar p.g.a att dom trivs på platsen eller kanske vill vara så nära, levande vänner och släktingar, som möjligt. Vissa väljer t.o.m att stanna kvar p.g.a att dom gillar ett visst förmål.

Kort och gott kan man säga att dom har lika många anledningar som vi levande har när det gäller önskningar, humör, beteende…etc..etc.🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[sanna70]
10/13/14, 12:05 PM
#8

#7 Får se nu om jag har förstått det hela rätt. Visa går till andra sidan och andra stannar kvar.  Om jag har förstått det rätt så är "ljuset och andra sidan" den ultimata frigörelsen, harmoni, lycka mm Så då undrar jag lite över dem som väljer att stanna kvar. Kan dem vara lyckliga i sin tillvaro ändå? (om dem är klara över det)

tarantass
10/13/14, 2:24 PM
#9

Jag tror Ghosthunter kommer med en nyckel när han skriver  "Kort och gott kan man säga att dom har lika många anledningar som vi levande har när det gäller önskningar, humör, beteende…etc..etc.🙂" (#7). 

Jag menar, varför göra det så märkvärdigt? Varför anta att folk i en annan livsform måste vara så fundamentalt annorlunda folk i den här livsformen (på fler sätt än dem man faktiskt ser)? Och de flesta märker vi väl efter några år i det här livet att det finns folk till det mesta – snälla och elaka, avslappnade och spända, kloka och körda, väldiga skillnader i vart och hur fort man utvecklas?

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Ghosthunter
10/13/14, 3:29 PM
#10

Tarantass - Ja precis, dom är sig lika även när dom har kastat in handduken😃👻

Sanna - jodå, jag tror vissa kan vara lyckliga även om dom inte har gått över……n dom bör kanske veta att det är bättre på andra sidan😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Mount Everest]
10/13/14, 6:10 PM
#11

Andevärlden är som vi med olika personligheter inget mer eller konstigt än så,se på dig själv,vem var du,vad gjorde du under din livstid ?

Gör inte om oss säger Dom så det ska vi inte göra utan bara finna Frid med att Andra Sidan Existerar ❤️

Vi är alla olika personligheter som ni i Fysisk form 🌺

[sanna70]
10/13/14, 6:10 PM
#12

Min ex har gått bort för snart ett år sedan. Ett medium sa, han är i ljuset ett annat medium sa, han är kvar. .Och skillnaden är???  Svårt att veta vem man ska lyssna på i sådana frågor. . 

En annan sak jag undrar över är hur vet man om det är ens guider eller ens nära och kära som "hälsar på"  Förvisso en härlig känsla men hur veta vem som är vem?

En sista sak, jag är oerhörd tacksam för era svar ❤️

tarantass
10/13/14, 7:10 PM
#13

#12: Ja, hur vet man vem som har rätt. 

Mediumskap är inte ens i bästa fall någon exakt vetenskap eller industriell process. Snarare som artistiskt arbete vad jag har förstått. Det finns aldrig någon garanti för att en konsert eller teaterföreställning ska gå vägen heller. Allt hänger på vad som händer i stunden, och där avgör sådant som övning, erfarenhet, dagsform, publikkontakt, kontakt mellan de medverkande och de medverkandes grad av professionalism.

Samtidigt som det inte alls är en så organiserad värld som den konstnärliga. Stigmatiserat område sedan gammalt, inga stora pengar att hämta, gott om både amatörism (som dock inte enbart är av ondo) och fusk, och samhället kan ju inte sätta upp någon "medial socialstyrelse" eftersom det gäller saker som inte anses finnas.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
[sanna70]
10/14/14, 9:02 AM
#14

#13 Jo jag har förstått att det finns alla slags medium och många gånger så förväxlar man ett medium men någon som är synsk. Att säga personliga saker eller händelser om mig och mitt liv är INTE samma sak som att faktiskt göra en kanalisering . Där är det vanligt (tyvärr) att dem två begreppen blandas ihop och eftersom man hör något som stämmer ( som bara jag kan veta) då tror man ju på det hela - till att börja med. .  Dessvärre så brukar det visa sig ganska snabbt att det inte var någon riktig kanalisering vilket är en förmåga som är väldigt få människor förunnat.

J-Artur-K
10/14/14, 7:20 PM
#15

#7 Ja exakt. Om du syfta på anden jag nämner så har du nog uppfattat hela bilden av det.(men jag tror du bara nämner det allmänt men nämner det bara ) 🙂

Jag gjorde allt du nämner o det jag tar upp som jag sade till han var ju sista jag gjorde. Jag var lugnt o ödmjuk i början o det jag nämner är et sista jag gjorde

Man kan väl säga så här. Jag i alla fall anser inte att en ande som inte kan uppföra sig mot dom som bor där som ex skrämmer dom och visar blodig kniv o pratar om på nytt födelse o saker. Som inte kan ändra sitt uppförande har rätt vara kvar. Men är min åsikt.

Är väldigt svårt att förklara denna händelse för är mycket olika saker.

Men jag har haft kontakt med många frustrerade andar o kan utan tvekan säga denna ande var inte frustrerad på ett sätt så man kände frustration.

Han var iskall. man kan inte förstå om man inte själv hade kontakt med han eller varit med om liknande. 

Iskall o ingen ingen inre visning av frustration eller vanlig ilska eller liknande

Om du gör sådant där och inte känner frustration eller hat o är stolt över att u dödat o kommit undan o skrämmer folk o gör det av inre njutning bara. Då har du ju stora psykiska problem.

Jag kan inte göra annan benämning än psykopat för har aldrig känt av något liknande och när han såg styvmodern swisha han om som till en annan person / identitet precis som han skulle vara schizofren eller i alla fall något psykiskt. 

Jag kommer inte ändra min åsikt om detta är jag rätt övertygad om för han kände jag av oerhört starkt  o trans var inblandat så det var som jag var han (jag var inte det såklart o kan avbryta när jag vill))

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
10/14/14, 10:18 PM
#16

Har spöket (anden) psykiska problem, så är det mest humant att låta denne gå över till andra sidan…..så att han blir "botad".

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[sanna70]
10/14/14, 11:19 PM
#17

#15 Vilken obehaglig upplevelse du har varit med om.  Jag förstår nu att dem är precis som när dem var i livet (och det förklarar en hel del) Men vad händer i ljuset då? Förändras deras karaktär efter att dem går ?

J-Artur-K
10/15/14, 5:17 PM
#18

#17 Ren harmoni kommer igenom dom o sköljer bort det negativa på 1 sekund kan man säga. Men sedan finns det olika platser terapi om man behöver det o annat.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/15/14, 5:17 PM
#19

#17 Ren harmoni kommer igenom dom o sköljer bort det negativa på 1 sekund kan man säga. Men sedan finns det olika platser terapi om man behöver det o annat.

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
10/16/14, 3:46 PM
#20

Instämmer med JAK🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
pirri17
10/17/14, 9:47 AM
#21

Vad gäller folks olika, klok och e.t.c. Jag kände en bekant, en snäll tant som berättar för mig att hon var en elak drottning på Kalmars slott i tidigare liv!

Brunett

[sanna70]
10/17/14, 2:35 PM
#22

#21 Jag vet inte så mycket om dem tidigare liv men jag ville veta vad som hände på andra sidan och det har kommit en hel del bra och logiska förklaringar på det här.

J-Artur-K
10/17/14, 10:36 PM
#23

Som Ghosthunter nämnt så är andarna som dom var i livet. Håller med i allt han sagt kan man nog säga.

Ny dag nya möjligheter

[sanna70]
10/18/14, 9:46 AM
#24

Funderar lite. .  Låt oss säga att en ande väljer att stanna kvar och den ande har kanske inte begrepp om tiden. Kanske har den anden valt att stanna kvar pga någon som den håller kär och den personen går vidare med sitt liv.  Det måste vara jobbigt för anden att se detta ske?  Kan dem ta sig till ljuset själva när dem vill eller blir dem fast i ett mellanläge. .  ?

[Tigerbeer55]
10/19/14, 3:22 PM
#25

#23 jag tycker också det var väldigt bra det Ghosthunter beskrev och jag håller med.

[Anatis]
10/21/14, 5:24 PM
#26

Hej !

Många gånger så lägger vi våra fysiska värderingar på andevärlden men vi glömmer bort att där finns bara ljus och ingen smärta eller sorg. Naturligtvis har dom känslor som oss men med den distansen att dom har en gång lämnat det jordiska.

Visst har dom som vi personligheter, jag använder mig av orden vi och dom vilket klingar väldigt fel med tanke på att vi är alla ett, endast åtskilda av dimension mellan jord och andra sida.

Dom är glada när det går bra för oss,dom kan känna sorg om livet blir för tungt för oss men dom äger en distans som vi inte har och det är förmågan att kunna sålla ut svåra fysiska tankar samt känslor mot andliga medan vi lätt fastnar i orden glada eller ledsna så går dom vidare med sitt samtidigt som kärlekens omtanke om oss alltid finns och är för evig.

Kom ihåg att  i andevärlden finns bara ljus, ingen rädsla, ingen sorg inget som helst ont och just därför skiljer vi oss för vi kan inte separera våra jordiska känslor och tankar så vi för över dom på andra sidan.

En ren felfri värld !

[sanna70]
10/21/14, 7:54 PM
#27

#26 Tack så mycket 🌺

Annons:
J-Artur-K
10/22/14, 5:32 PM
#28

#26 Ja om dom kommit in i ljuset. Är flera faktorer som spelar in här. 🙂

Ny dag nya möjligheter

yamher
10/23/14, 10:37 AM
#29

mycket bra har redan skrivits.

Och mycket spelar in. Hur medveten är den som har dött om att den är på andra sidan?

En person som fastnar i tanken att denne lever så blir X väldigt "mänsklig" i sitt agerande och mående. Till o med smärtor kan finnas kvar (men inte nödvändigtvis - psykologiskt då). Ofta många jobbiga känslor som ilska, oro, ångest osv.

En person kanske inte vill släppa taget om sitt liv eller identitet av olika anledningar. Då kan andra eller liknande känslor visa sig som begär, beskyddande instinkt, hat osv.

Om att vara medveten och återgå till sitt egentliga jag (våra liv är som roller och bara en roll vi tar oss just här o nu)?
De allra flesta av dem som dör tar sig direkt till himlen. Där så bearbetar man sina upplevelser/sitt liv. Och så hittar man tillbaka till sig själv (om man skulle kunna uttrycka det lite klumpigt). Dessa är oftast dem som kommer och hälsar på oss med avsikten att de vill hälsa, värna om oss och visa sin kärlek(eller vilken annan anledning det kan finnas för att komma o titta till oss). Dessa andarna förlikar sig med att vara på andra sidan. För sin egen skull kanske de vill ta farväl för att de inte hann, vill säga något de inte fick innan de gick över eller be om ursäkt för något de har gjort fel. De vill sällan hämnas eller jävlas. De har ofta en större förståelse för det som har skett på jorden och får möjligheten att se helheten på ett helt annat sätt än vi som lever kan.

Sen finns det många andra faktorer som spelar in. Som nämnts så är vi inte känslokalla varelser på andra sidan. Vi har tillgång till alla känslor där med. De allra flesta respekterar oss levande men det finns naturligtvis undantag. Och ibland en viss "blindhet" för hur deras  egna försök att kontakta oss faktiskt kan påverka oss.

Och den gruppen av själar som faktiskt inte vill till himlen, drar sig för att möta vår skapare (eller gud vet vilken anledning de inte har tagit sig dit utan förblir här med oss, eller tagit sig från himlen av denna samma anledningen ) så är dessa mer instabila humörsmässigt, en större risk för ett farligt beteende, negativt agerande eller bemötande.

Så det finns många olika förklaringar till varför som vi handlar och gör som vi gör där som här på jorden. Lite slarvigt förklarat så kanske det ändå ger en viss förståelse osv.

#12 Du har fått bra svar på din fråga, men jag vill bara poängtera att medium (oavsett deras egenskaper) har inte lika stor "insyn" på andra sidan. Vissa anar bara lite, andra har en betydligt mycket klarar kontakt. Sen handlar det om att tolka rätt. Vem pratar man egentligen med på andra sidan? Vilken agenda har denne som förmedlar information med mig (vill de säga sanningen)? Är det kanske tredje-fjärde personen som jag pratar med? (jag har hört av någon som har hört av någon att denne har gjort si eller så). Vissa medium är lärda att sila och bara se vad de förväntas se osv.

Så att olika personer uppfattar olika kan bero på många orsaker. Vanligast är att de på andra sidan förmedlar information som antingen inte är korrekt, försvinner på vägen mellan dig och denne eller att du som medium missuppfattar/tolkar/har ett önsketänkande/blivit lärd att se (vill man bara se gröna bilar så ser man bara gröna bilar).

Så att ditt ex mycket väl kan vara över men kommer och hälsar på dig kan tolkas av ett medium att han är fast hos dig, av ett annat att han är i himlen eller kanske till o med av något medium som är naiv eller bara i vanföreställning; fast med ondare makter eller vilken annan tro som helst.

Tyvärr förbättrar det inte trovärdigheten för medium generellt.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: