Annons:
Etikettmeditation
Läst 9508 ggr
Coralines Ghost
2014-10-03 08:00

Brännande känsla på huvudet

Hej! Jag brukar meditera en del, inte varje dag, och ofta när jag gör det brukar jag ofta känna en kittlande känsla mitt uppe på huvudet, dvs kronchakrat. Första gången jag kände av kronchakrat var när jag ofta befann mig på en plats där det spökade, men då var känslan annorlunda och mer som om någon berörde mitt huvud på en enda punkt. Men som sagt, under Meditation har jag bara känt av den där fladdrande, lätt elektriska känslan på huvudet, eller kanske som en lätt vind. Jag tror att många av er vet vad jag menar. Sedan någon dag tillbaka känner jag dock en brännande känsla på högst uppe på huvudet. Det började med att jag började känna ett tryck på huvudet när jag befann mig på ett kafé som jag sedan fick veta är hemsökt. Sedan har känslan utvecklats till en brännande känsla, och jag är lite orolig, Jag är inte insatt på djupet vad gäller chakran och kundalini och sådant, och jag oroar mig lite för en oönskad kundaliniresning eller något i den stilen. Jag har även börjat noja över att symptomet inte ens är chakrabundet utan början på en sjukdom. Jag har haft en brännande känsla på huvudet förut, efter en distanshealing som jag kände av genom ett kraftigt tryck på huvudet, men känslan gick över efter ett tag. Eftersom jag frågar på den här sajten så struntar vi i eventuella sjukdomar som kan ge dessa symptom och koncentrerar oss på Meditation och chakran. Har ni upplevt en brännande känsla på huvudet, och vad kan det innebära, rent konkret? Vågar jag meditera nu när jag känner detta?

Annons:
Magi-cat
2014-10-03 12:17
#1

#0 Hej!

Det finns ganska många trådar här sedan förut om Meditation och liknande upplevelser. Bläddra gärna i dem så kanske du känner igen dig och får lite tips och råd.

Meditation är bra, det ökar kroppsmedvetenheten, sänker blodtrycket och har en mängd rent fysiska fördelar förutom att man blir lugn och inte lika lätt får ett stresspåslag. Helt fantastiskt för hälsa och välbefinnande i denna stressade värld, alltså! Däremot har det ingenting med spöken att göra. (tycker jag :-))

Under och efter Meditation när hjärnvågornas rytm förändras och blir långsammare, kan man få en massa olika förnimmelser, värme, kyla, fladder etc. Det är inte farligt, utan det är bäst att bara konstatera vad man känner, "nu fladdrar det igen", eller vad det nu kan vara. 

Meditation är alltså inte farligt och ju mindre du tänker "oro" desto bättre och lugnare blir det.

Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Coralines Ghost
2014-10-03 13:48
#2

Tack, jag vill helst fortsätta meditera men blev lite orolig. Säkert kommer den brännande känslan och trycket jag känner minska. Jag har inget emot den fladdrande känslan, men när det bränner så känns det inte helt sunt.

skullcandy
2014-10-03 15:43
#3

Detta har hänt mig också när jag har mediterat! För några dagar sedan kände jag någonting liknande fast i "vaket" tillstånd. Då var det en kall känsla i mitten på huvudet?! Funderar över vad det kan ha varit?

[Mount Everest]
2014-10-03 16:45
#4

# 0 Först av allt för att lugna dig själv gör ett besök hos en läkare som får undersöka det du känner bara för att få bort din egen oro och noja så att ditt eget lugn kan infinna sig under meditationen och du släpper all oro och  på vis kan du andas ut att det inte är nåt fysiskt.

Kundalini resning krävs det ganska mycket för och som # 2 skriver är Meditation sunt och bra för hela vår kropp och själ på många många plan.

Att Kronchakrat öppnas är inget konstigt alls och ofta  kan man känna det väldigt starkt som en brännande känsla, kittlande eller som du skriver en vind men även som om händer jobbar för fullt med chakrat rent fysiskt vilket brukar vara våra guider.Det kan bli en enorm aktivitet just vid våra Kronchakran och vissa kan finna det rent obehagligt eftersom det blir så pass påtagligt.

Du är helt enkelt öppen för och känner in det på hemsökta platser men skulle det bli för jobbigt för dig be dina guider  och hjälpare att ta det lite lugnt för du ska hinna med själv också i utvecklingen att öppna upp och att även lära dig stänga ner när det behövs.

Meditation är bra för så mycket men samtidigt om man är öppen för det andliga kan man behöva lära sig vissa tekniker som att bestämma själv när man vill vara öppen eller när man vill vara stängd.

Att du känner det tydligt på platser som har andlig aktivitet är inte alls konstigt för kronchakrat är den kanal som går direkt till andra sidan och olika dimensioner.

Tycker inte du ska känna rädsla för Meditation eller Kronchakrat men för att lugna dig själv gör ett besök hos en läkare som får bedöma men jag har väldigt svårt att tro en läkare skulle finna fel och det är nog så enkelt att du helt enkelt öppnar ditt Kronchakra.

Du kan googla en del på chakra balansering,kronchakra mm samt läsa på den här sajten som # 2 föreslog.

Lycka Till 🙂

Coralines Ghost
2014-10-03 18:48
#5

Ett jättestort tack för ett långt och intressant svär. Egentligen tror jag väl att den här känslan har med,kronchakrat att görs, men blev ändå lite nojig när jag började googla och börja tänka på,att det kanske hade med annat att göra. Men det är nog ingen fara. Jag visste inte att det även kan upplevas som en brännande känsla när kronchakrat öppnas faktiskt. Har du själv känt så någon gång? Och till sist: Vad exakt händer när kronchakrat öppnas egentligen? Jag har inte en helt tydlig bild av vad det innebär egentligen, bara att det har med andlig utveckling att göra. Men har du lust att klargöra vad det betyder? Detta är verkligen intressant. :)

Upp till toppen
Annons: