Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3719 ggr
Sivliv
10/2/14, 8:31 PM

Liemannen

Jag och min bästa vän såg, när vi var ca 10 år, ett "spöke" gå tvärs över golvet. 

Jag sov över hemma hos henne i hennes rum i källaren i deras villa. Vi låg i en våningssäng och skulle sova och båda tittade ut mot rummet åt samma håll. Då såg vi båda en skepnad gå förbi snabbt som liknade liemannen. En svart skugga en bit över marken, med en rock och en huva som en lieman. Vi tittade på varandra och båda såg skräckslagna ut och undrade om den andra hade sett samma sak. 

Vad kan detta ha varit och varför gick en lieman förbi oss om det nu var en sådan? (Nu är vi 24 år och har båda varit med om andra övernaturliga upplevelser, men det här var något speciellt eftersom vi båda såg exakt samma sak samtidigt. )

Annons:
Ghosthunter
10/2/14, 9:20 PM
#1

Jag hade också en sån figur hemma hos mig ett tag. Den var så stor att den räckte från golvet upp till taket. Jag såg den dock bara med min mediala syn och den liksom dansade runt i lägenheten och det gick inte att kommunicera med den.

Den kom ur en portal som jag öppnade, men jag tröttnade på den, för att den blåste så kall luft omkring sig så att jag frös så jag skakade. Så jag stängde portalen och skepnaden försvann.👻🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sivliv
10/2/14, 9:36 PM
#2

Hur vet du att du ser den med din mediala syn? Vad menar du med portal? Vi såg skepnaden mellan en spricka i ena väggen och en 3D tavla på väggen mittemot som liknade en ingång. En gång fick vi även med en vit skepnad på foto som också såg ut att vandra mellan sprickan och tavlan. 

Senare byggdes en vägg upp mitt i rummet för att avskärma från stället där vi såg skepnaden och då vaknade min vän av ett skrik utanför väggen en natt. I samband med dessa händelser så var det väldigt kallt och vi fick en känsla av obehag.

Vi är väldigt nyfikna på vad detta kan vara!

Whippet
10/3/14, 1:24 PM
#3

Visa gärna fotot

I'm out Vilar huvudet i handen

H-lena
10/3/14, 7:00 PM
#4

Jag har läst om flera som sett "liemannen", dvs. en mörk skepnad med en rock och luva över huvudet och om jag inte minns fel även en lie. Lustigt är det att flera sett så liknande varelse! Man undrar om det finns något samband. Spännande hur som helst! Eftersom ni båda såg skepnaden så ökar ju det trovärdigheten eller hur man ska säga, att det faktiskt var något/någon. 🙂


Ghosthunter
10/3/14, 7:21 PM
#5

Att se med sin mediala syn vet man om, när man har den förmågan och portalen var en port till andra dimensioner, som jag själv öppnade.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

H-lena
10/3/14, 7:28 PM
#6

#5 Jag vet precis vad du menar på skillnaden mellan att se med sin vanliga syn mot att se med sin mediala syn. När jag ser med min mediala syn är det som att jag ser men ändå inte, väldigt svårt att förklara. Det är väldigt diffust. Medan då jag har sett saker med mina "vanliga" ögon, så har jag sett skuggor och skepnader mycket tydligare. 

Och jag håller med, man vet när man har sett med båda sina seenden.


Annons:
Ghosthunter
10/3/14, 8:50 PM
#7

Fast jag kan se väldigt tydligt ibland med tredje ögat också. Det är lite svårt att beskriva för dom som inte har upplevt det….men det är nästan som ett hologram.

På tal om gestalten som var hos mig. Den hade ingen lie och man kunde inte se nåt ansikte eller händer……men man såg att kåpan var uppfylld med en kropp.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sivliv
10/4/14, 5:03 PM
#8

Samma här, vi såg inget ansikte och inga händer och inga fötter heller. Om den hade en lie kommer vi inte ihåg då det var så länge sen vi såg den nu. Jag tror jag nästan fattar vad ni menar med er mediala syn. Det här var så extremt verkligt! Så jag tror vi såg den med vår riktiga syn. vi båda har upplevt andra övernaturliga syner ljud och känslor, men inte på det här extremt övertygande sättet. Det var som att eftersom vi båda såg det så kunde det inte vara inbillning.

Ghosthunter
10/4/14, 5:58 PM
#9

Ja, alla har ju förmåga att se med de fysiska ögonen och faktiskt även medialt, med den inre synen. Men medial syn får man oftast öva upp och samt vara medveten om den.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

J-Artur-K
10/5/14, 6:34 AM
#10

Jag har träffat Lieman/Liemän mer än en gång . Skriver träffat för har diskuterat med en också . ( kan missuppfattat som vi bruka ha kontakt som om jag gillar dom. Men är dom som ordnat kontakt när vi träffats ) Samma här. Svart munk kappa med ett lätt tyg till skillnad mot vad munk kappor bruka ha för tyg. Mer mot kroppen o inte samma stelhet. Huvan har dom alltid över huvudet vad jag sett. Om man inte klara av att se något som man aldrig kommer glömma för man aldrig sett något liknande. Ska man vara glad över att man inte sett ansiktet i sitt ursprungliga utseende. Vi satt vid ett bord jag på ena sidan i en Lieman på andra sidan. Han börja visa saker på bordet för kombinera sättet att uttrycka sig på. Han använde bordet o visa saker som verktyg för lättare få fram vad han ville säga. Men är ingen/inga jag söker kontakt med. Tar en bitt av hjärtat som måste repareras på grund av den starka energi skillnaden. O dess ursprung .

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/5/14, 6:37 AM
#11

Inget vara rädd för i alla fall. Men ha respekt. rädsla skapar bara mer rädsla. O i onödan.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/5/14, 6:38 AM
#12

Inget vara rädd för i alla fall. Men ha respekt. rädsla skapar bara mer rädsla. O i onödan.

Ny dag nya möjligheter

pirri17
10/5/14, 6:45 AM
#13

Vad ville den liemannen? Nyfiken!

Brunett

Annons:
J-Artur-K
10/5/14, 11:14 AM
#14

#3 Det tar vi osagt . Detta är bara en liten del. O går inte förklara här utan skapa världens krig här. ( är så det fungerar här . Helt plötsligt blir det världens tjafs o man själv vill ha lugnhet. Man själv förklarar lugnt så den/dom andra ska förstå. Men sedan kommer det någon o höjer temperamentet medans man själv vill ligga i lugnare toner o diskutera som vuxna människor som har olika åsikter bara. När en diskussion inte möts på båda hållen är det ingen diskussion. Man kan ha olika åsikter men när man förklarar o den andra inte har något att säga som säger emot det man sagt. Men skapar tjafs o aldrig tänkt att få förståelse utan det har varit att se det man själv tro som sanning. Man kan se det i flera olika samman hang. Behöver inte ens vara skeptiker. Något som jag vill tipsa om när ni läser inlägg här. Spelar ingen till vilka det är. När man ser tjafs om något på grund av olika åsikter o sådant inom andligt . Bruka i min åsikt vara den som hela tiden varit lugn i tonnen o blivit provocerad som haft rätt. Medans den andre haft oartigt uppträdande i någon form. Psykologiskt om du känner du har rätt. Behöver du inte tjafsa. För varför ska du göra det om du har rätt. För ingen kommer ge sig. Men det räker om du själv bara vet att du har rätt. Den dagen man har det seende o förstår vad jag menar med detta. Är bra Tecken kan jag lova. Det jag vill komma med. Är Personer som måste höja rösten för få fram sitt ord. Fast man ger svar tillbaks på lugnt sätt. Men får svar igen o blir mer obekväm situation. Personen verka inte veta vad lugna diskussioner är. Jag har uppfattat att du är helt emot min åsikt / tro . Blir mer obekvämt man tar det lugnt . Inte sjunka ner till deras nivå. Men sluta aldrig positivt är uppgjort ifrån början när sådant händer. Men samma sak. Den andre har redan bestämt sig . Är aldrig någon idé att säga ett ord . Men sådant beteende bruka inte personer ha som vet vad dom pratar om i ämnet om man ser att den ena är lugn o andra mer attackerande o provocerar utan lyssna på det som sägs o försöka förstå . Logiskt tänkande är det troligast den som är lugn o kan skrivs utförligt förklaring. . Som finns en del sanning i kanske . Medans den attackerande personen o höjer upp stämningen mot den andre personen. Och kan inte förklara sin tro i det hela. Är bara riktar mot en åsikt o den andre förklarar inte sin åsikt. Då bör man fundera på att det finns kanske anledning för det. Attack är bästa försvar o försvara sig kan man göra utan attack om man har kunskapen i det som talas om. Vill inte gå in i detta område för vet redan hur det kommer sluta för eller senare. Jag såg denna artikel när den skrevs o fundera på om jag skulle säga något. ( jag fatta hur det skulle sluta om man inte är oerhört försiktig med det man tar upp spelar ingen roll om det är samt o det är som du nämner ) ( menar allmänt inte bara för jag själv . Man har sett personer med mycket stor erfarenhet o kunskap bli påhoppade för delar med sig av den större kunskapen. ) Det händer hela tiden. Men är ingen som ser något verka det som. Ingen försvarar när dom försöker hjälps andra här o dela sin kunskap. Det är väldigt naturligt att man inte ändrar uppfattning snabbt. Men om man själv inte kan förklara sin åsikt och inte kan säga varför den andras åsikt inte kan stämma . Kan man ju lugna ner sig o ta en kopp kaffe istället o fundera om det kan finnas sanning i det andra sade. Jag kan inte komma ihåg någon gång där det blivit tjafs o den andre kunnat förklara sin åsikt o man själv har kunnat förklarat den Är för den andre har tunnelseende oftast men ser inte att den får förklarat o förklarat men kan inte förklara sin åsikt själv. Nu skrev jag långt. Men ville när jag ändå höll på säga viktiga ord i min åsikt man bör tänka på. Men är bara mina åsikter inte att det ordagrant är så där. Men det jag inte vill ta upp här står i himlen. ( jag är värd i ha strängare regler hur man uppför sig mot andra ) Man ska kunna ha dialog med varandra där vi respektera varandra Som jag alltid skriver om jag skriver något längre eller kortare med bryter ut i det jag nämner på något sätt. ( Tror ni oftast ser det) är att det är bara min åsikt för på peka eran åsikt kan lika gärna stämma. ) När man ser hur personer formulerar sig som. Uppför sig mot den andre. O vilka som startat tjafs Men en person kan varit med om tjafs flera gånger men aldrig startat något ( blir attackerad för sin åsikt Kan vara något tänka på ) Jag har inte varit så aktivt senaste året som jag var förut . (Beror på saker jag nämnt men sedan att man hjälpt många men det var en händelse man såg hur illa det ser ut . (Men just detta var inte här på ön men var droppen ) Det var prat om Gud. (Som jag haft kontakt med sedan jag var 10 år gammal men nämnde inte det i diskussionen.) Men kom en annan som nämnde en sak jag reagera starkt på ( hon tyckte det var konstigt att man bad hjälp av andra o inte direkt ifrån Gud ) Jag reagera starkt på det. För tråden handla om något som det var ganska olämpligt att säga. Men även att det kan vara bättre gå till en som man vet är oerhört bra redan. (Gud kan alltid hjälpa men om man fått mycket kontakter kan det leda till andra saker ) Gud är störst men skikar chefen i ett företag alltid den bästa ? Eller är det viktigaste att man får hjälp i alla fall men att man kanske inte får den bästa inom området man behöver hjälp med. Fast det är andra sidan får man tänka på Gud har mycket tänka på,o vi hör det vi vill höra om vi anser att vi inte behöver någon annan än han att det inte är till hjälp. Var det jag sade i tråden att Gud är störst men med hjälp av änglar ,Ärkeänglar . Gudar ,gudinnor o andliga väsen / healing vägledare o sådant . Kan man uppnå mera än bara Guds hjälp. Jag förklara grundligt. O påpeka noga att det räker gott o väl med Guds hjälp. Men personen fortsatte o lyssna inte på ett ord som jag skrev. Hon kunde inte förstå vad jag menar för hon hade bara kontakt med Gud i princip o kunde inte se det jag nämnde för allt var bara Gud för henne ( jag vet för jag visste mycket väl om henne förmåga o mycket mera förklarar senare ) Hon fortsatte o jag förklarade att hon inte förstår vad jag menar. Allt du har sagt . Säger jag med. Men jag lägger till annat som är av stor betydelse men du ser inte att jag skriver samma sak. Jag håller med dig tull o med. Men jag lägger till information av stor betydelse i min åsikt . Jag tog för givet att hon skulle se att hon missuppfattat. Men hon fortsatte . Jag tänkte men nu får du ge dig. Är du blind. Står klart o tydligt att jag håller med dig o bara lägger in extra information av betydelse som man inte kan förneka. Jag börja bli irriterad att hon inte fatta vad jag syfta på med det som jag nämnt ovan. Jag ska inte gå in mer i det blev inte alls roligt för mig när jag bara sade min åsikt o var artig. Men sedan bara för jag inte hade samma åsikt att det är onödigt att ta hjälp ifrån andra än Gud Men allt annat höll jag med om. Så var jag den evil one men jag upprepa flera gånger jag tänker exakt samma som du men lägger till information Hon fick mig framstå som jag tänkte längre tankar om Gud men hon fatta mig fel. Men ingen såg det fast jag sade det rätt ut flera gånger. Enda som gjorde att det jag sade låter som jag tar ner Gud. Var att hon upprepa samma sak hela tiden det vanliga o inte fatta vad jag sade ( jag förklara vidare o vidare finns inget stop . Jag förklarar till personen fatta vad jag menar eller ger sig. ( just detta var något av stor betydelse för mig. För Gud står mig varmt om hjärtat o vill inte saker ska missuppfattas ) Det hon sade i tråden lägger fram Gud som en diktator o andra Ärkeänglar . Änglar o annat är slavar Så är inte Gud. Men hon har inte sett större bilden o det visste jag. O hon visste jag har sett mera o mina ord fanns mycket sanning i. Men var bara en sak som hon inte kunde tänka om på. Det var typiskt egna känslor talar o man såg ju inte det bara på henne. Det hagla in gilla knappar på det hon skrev o vinkla det jag skrev. Ignorera när jag skriver jag håller med dig men lägger in extra information. Var säkert 50 pers som gilla det hon skrev o ingen har läst ordentligt det jag skrev för om man gjort det så skulle msn ju se att jag direkt på andra inlägget nämner hon missuppfattat mig o upprepar igen senare. Men ingen såg det. Jag blev totalt missuppfattat Det som gjorde mest ont. Var att 50 personer tryckt på hennes gilla var kanske 6 på mig . Men dom har inte fattat vad budskapet är. I så fall tycker man det inte är konstigt bogar lite förståelse när jag skriver i mer än ett inlägg att vi säger samma sak . Att hon missuppfattat. Men till slut kom det 2 andra som också har kontakt med Gud. Den förste gjorde en liknelse hur det ser ut. Var lika dant jag förklarat men jag djupare. O jag upprepar du har missuppfattat mig. Jag svara är just det där jag pratar om. Den 3 e som har kontakt med Gud som var på min sida tyckte exemplet var mycket bra. Att jag nämner detta är att man kanske inte ska trycka på gilla knappar om man inte har förståelse för det som sägs. Av dom 50 som tryckte på hennes gilla kan det inte varit många som hade kontakt med Gud o kanske ingen ? Kom 2 som hade det o höll med mig. Den personen kände jag sedan tidigare. Jag hade kontaktar henne innan hon gjort sig ett namn här o uttåt. Jag tog upp hennes förmågor o hjälpte henne gratis. Kanske lade ner 100 timmar. Vi bilda bra relation. Men efter ett tag (man märkte mer o mer ) Hon var väldigt falsk o blandar in hur hon vill själv det ska vara. ( vi har pratat oerhört mycket o allt jag sagt gjorde hon o hjälpte henne utveckla o andra saker ) ingen visste vem hon hon visste inte riktig vad hon hade för förmågor men kontakt med Gud. ) Jag hjälpte henne o svars alltid på frågor . (Hon hade min Skype o tel nr) Jag blev mer o mer irriterad på en sak. Hon prata hela tiden om Gud. Inget annat bara Gud. Om man tänker sig vi har haft skrivit med varandra på chat eller liknade i 100 Tim . Men jag har inget mine av hon nämnt ängel eller något annat. Dyrkade Gud blir det som. ( inget fel med det) Men om man inte ha kontakt med annat. O sådant intryck utan ha kontakt med annat . Hur kan man vara söker på det hon påstod då o blunda för det jag sade. Man kan inte missbruka sin åsikt Men våran vänskap var inte den samma för jag dela inte alls hennes uppfattning om Gud inom det där området o annat. Hon sade något som gjorde att jag bunts hjälpte henne inte något mer o sade jag vill att vi går skilda vägar för jag har påpekat att du inte ska gå in i snack i det där o Gud för vi har helt olika åsikter. O jag vill inte ha några tjafs. Jag kommer aldrig gå ifrån min uppfattning fören något ändrar den . Det var när hon uttryckte sig som det var konstigt att jag tacka änglar eller annat som hjälpt mig o inte går direkt till Gud. Jag svara han tackar jag mest av alla o ofta. Men det är väl i första hand du tackar den som personligt gav dig hjälpen om du vet vem det är? Hon svara . Gud är den enda man ska tacka . Då blev jag helt paff . Är det Gud hon har kontakt med egentligen o har den uppfattningen. Jag skrev . Det där låter som Gud är en diktator o alla andra är hans slavar ( jag var tvungen att säga det för är ju sant i min åsikt ) Hon spåra ur totalt där o mer dyrkan (det som är sjukt är som Taget ur en film där man dyrkar satan men nu är det Gud o man har uppfattat så fel ( i min åsikt ) Där bröt jag kontakta rätt av. För det var inte min Gud hon prata om. O att hon gick in på det ofta orka jag inte ha kontakt längre . Men det jag hade gjort för henne . O ingen såg vad jag egentligen skrivit . O försvara en person som jag lyfta fram min hand o hjälpte när ingen visste vem det var. (Hon har eget andlig företag sedan ett år tillbaks o jag tipsa henne även om det o när hon läste av personer o var osäker vände hon sig till mig för kolla lite gran med mig ) var allt möjligt . Men det som tog mest var inte att hon gick emot mig för all hjälp jag get henne. Det var att ingen såg hennes falskhet o hennes skiklighet på låta himelskt o på få ord få något låta självklart o men allt ligger i att hon är väldigt falsk o manipulerande på drag. När jag såg 50 pers trycka på hennes kommentar gilla var kanske 6 på mig. ( kan varit mindre med ) Tänkte jag bara . För allt jag har gjort så vänder hon dom emot mig också o dom har inte läst det jag skrivit ordentligt utan tar ditt sätt att vara som person som sanning . För om dom bara läst det jag skrivit finns det ingen anledning att ogilla det jag skrivit o gilla det hon skrivits i första hand. (Det har jag förklarat ) Jag tyckte det var orättvist för det jag hade gjort för henne o jag fattade . Men ingen annan . Jag hade ju hjälpt henne privat o inte går jag runt o säger vilja jag hjälpt. Jag var irriterad för i den situationen var det inte många glada miner åt mig. Men ingen fatta att det var missuppfattat. Jag tänkte så här då. Ja hennes beteende är ju inte så likt Guds beteende . Om man jämförde med att jag sände pm till henne o erbjöd min hjälp. Sedan ville jag bara förklara åsikten men ingen verka ha läst det jag skrivit ordentligt. Men jag tog skitten utan fråga en fråga som nog fått folk vakna till. Har du problem med att jag sluta hjälpa dig för 2 veckor sedan ? Hon ignorera det jag svara o jag fick aldrig ärlig chans utsn alls var bskomm hennes rygg. Men jag nämnde inte det. För vill ändå hennes bästa o det ser inte bra ut om jag nämner det. Då hävdar jag fram mig själv med. Jag var så irriterad att så många kunde Banka henne om ryggen o inte fatta situationen riktigt. Ha mage att kunna hänga ut mig så där utan förstått det som. Skrivits. Det jag verkligen hoppas är när dom 2 andra kom som har kontakt med Gud o besvara det jag sagt att det är som jag säger ( men med andra ord ) Jag hoppas dom som tryckte på gilla på henne tänkte till då. Man kan tänka i min situation det jag nämnt om att jag hade hjälpt henne . O sedan händer det där . Man kan inte tro det. Är overkligt , Finns ingen anledning hjälpa folk här. När personer inte läser det man skriver o hör det dom vill höra o blundar för det som är av stor betydelse . Som ex när jag upprepande gånger skrev att hon missuppfattat mig. Men av någon anledning verka väldigt många ha så stora kunskaper om Gud o himlen o andra sidan att 50 st höll med henne o tryckte på gilla medans 6 st hade jag . Det jag försöker få fram . Man måste vara ganska säker på att det är som hon säger om man trycket på gilla speciellt om jag har 6 o är redan över 20 på henne . Då är man ganska kall för man vill verkligen förödmjuka en att man fortsätter mata o mata. Det folk inte verka förstå är att man aldrig ska blanda in egna känslor i kontakt o uppfattning inom det andliga. Det är något jag på pekar ofta. O när det där hände försvann ju ganska mycket sv lusten. Du har hjälpt o hjälpt sedan förödmjukad inte av henne för jag visste ju vad allt handla om allt sådant. Men att så många andra anser dom har så stora kunskaper att dom anser att jag hade helt fel och hon hade helt rätt i det lila hon sade . hon sade inte ett ord när dom andra kom o bekräfta på sitt sätt det jag sagt . Något som jag aldrig gör . Är trycka på gilla om jag inte anser jag har kunskap o insikt nog aft anse den personen har rätt i det den säger. Annars blandar man in egna känslor o detta kan hända som inte var roligt alls. Jag ber om ursäkt för det oerhört långa inlägget. Har varit borta härifrån en längre tid men skrivit lite oftare nu. Detta är orsaker till varför . O min åsikt vad man kan tänka på :) Men skrev onödigt långt :) Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/5/14, 11:36 AM
#15

Men därför säger jag inget mer om detta i så fall får ni gå in på himlen för där står det allt möjligt . O helt andra förhållande regler . Jag säger inte så mycket djupare saker efter insidenten där jag kunde se klart o tydligt vart jag hade folk . Men jag blev utan ljuga eller överdriva . Utnyttjad av henne o hon hade inte en anning om vad hon prata om. O blev som en flock hos henne o jag fatta inte vad som hände jag tänkte bara hur kan man lägga fram Gud dom en diktator som. Har dom inte hört ett ljud av det hon sagt o jag har sagt o förklarat . Allt gick så snabbt. Men det var en riktig väkar klocka. Fanns ingen anledning att yttra sig. Allt blev helt fel av vad jag egentligen skrev o förklara. Om jag ska yttra mig mer här. Så lär samma sak kunna hända igen. För här så klickar man bara på något som ser bra ut men tänker dig inte in. ( det kan inte förnekas i den situationen ) o har sett liknande ) Man får mer smällar än uppskattningar så finns inte anledning att gå in i något där du kan få anklagelse eller liknande :)

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/5/14, 11:51 AM
#16

Hon finns självklart inte kvar här . ( i så fall skulle jag inte nämna det )

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
10/5/14, 3:37 PM
#17

Jösses Artur…..du får ge ut en bok😛

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

J-Artur-K
10/5/14, 9:07 PM
#18

#17 Jag har faktiskt blibit spådd av en som jag varit fler gånger hos tidigare (V7-5 år sedan men var en gång i våras med ) 

Hon sade det du skojar om. att jag skulle skriva böcker genom kanalisering ifrån högre makter o annat mellan 40-53 års åldern. Som skulle nli mycket uppmärksammat på grund av dom jag har till mig hjälp . 

(men betyder inte att det kommer hända) 🙂

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
10/5/14, 9:40 PM
#19

Jag har ju läst en del böcker med kanaliseringar och det är väldigt intressant. Kanske är du utvald att skriva, JAK?? 🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

J-Artur-K
10/5/14, 10:43 PM
#20

#19 Jag tror jag redan använder det till ibland undan tänker på det.

Som du ser jag skriver har jag skrivit utan stanna upp eller kolla vad jag skrivit. 

Ofta när jag skriver vet jag inte vad det kommer ifrån men passar in.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
10/5/14, 10:51 PM
#21

Jag fasnar i en anna tid då io kan skriva o skriva men är i medvetande men tidsuppfattning försvinner . Jag kan skriva i 4 timmar i sträck för är informaton ifrån andra sidan som kommer o är viktigt att det kommer annars skulle dom inte sända den. 

Är fört när man är med om det som man kan förstå. Är kraftfullt för du är bara penen o du vidarebeofodrar information som är bra att tänka på. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/6/14, 1:38 AM
#22

#17 Jag tror du känner igen en hel del i det jag tar upp personer som är lugna o personer som attackerar. Är ganska psykologiskt hur det ligger till. Man får gå in i andras tänke sätt o se pusselbittar hur alt hänger ihop. 

Men pm man bra ser ur sin synvinkel är et väldigt svårt att se det. Men tror du förstår vad jag menar med det jag skrev om det finns enlening för visa är lugna o andra attackerar i stället för fråga lugnt , sedan höjer dom nivån fast man sälv är lugn, är ju dom blir frustrerade men man själv är lugn för man vet ju att man har rätt så jag bryr mig inte om han, jag tar det lugn o försöker förklara vidare

(Var det jag menade med, kan han inte ta en kopp kaffe io fundera lite på om jag kan ha sanning i det jag skriver istället för vli mer i mer otrevlig)

För det är något som märkligt beteende i min åsikt om den personer har rätt o inte kan vara lugn  o diskutera då är det ju troligast att den personen inte vill försvara sin åsikt för kan inte det. o attack blir försvar på samma gång, o alltid skrivr dom mycket mindre för dom kan inte förklara sig är mest strunt prat o personliga angrepp mot en o saker om inte har med ämnet att göra egentligen. Dom kan fram häva som dom vet bättre men kan inte uttala sig om saker som ger intryck som dom vet något. 

Klassiskt är når  blandar in egen tro o det är sanning, Häver upp sin tro som den högre sanningen o bind för vad någon annan har för åsikt. 

Man ser ju det hela tiden tycker jag själv. men samma här . alt jag skrivit är endast mina åsikter .Men detta är någiot jag tänkt på länge 😃

Ny dag nya möjligheter

tarantass
10/6/14, 1:25 PM
#23

J-Artur-K: mycket klokhet i det där med diskussioner och tjafs, men jag tror det finns fler sidor också. Det kan vara en temperamentsfråga, ett troll kan vara kolugnt och en seriös person som aldrig känner sig seriöst besvarad kan tappa tålamodet till slut, man kan ha en ryggsäck i ämnet sedan tidigare.

I trådämnet undrar jag när sådana här saker kommer upp (om man nu utgår från att de är verkliga, och det kan man nog anta att åtminstone en del av dem är) vad för drag hos det man ser som tillhör det man ser, vad som är ens egna tolkningar, och vad som kanske är människors kollektiva tolkningar som har "skapat" attribut eller kanske en hel varelse eller bild.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

J-Artur-K
10/6/14, 3:40 PM
#24

#23 Om man inte kan vara lugn och inte delar en åsikt så ska man nog inte få in i den åsikten. Om man spårar ur och inte lyssnar på vad som sägs. Far in i ett öra och ut i det andra. Är ju så det är. Har aldrig sett någon som börja tjafsa o get sig o ansett att den andra personen kan ha rätt. 

Då är ju inte största problemet att man själv skapat attribut eller varlese eller bild

För det fatta jag med . Det jag pratar om är dom har ju redan bestämt sig så spelar ingen roll. Man är ju tvingen att ta fram en ande som står framför dom för dom ska anse det kan stämma. 

Sedan är det inte bara detta , är mellan olika andliga personer med. 

Att man inte kan ge ihop o dela att man har olika åsikter.

Forumet är väl inte skapat för vara en tävling för vem som har rätt.. 

Är ofta det är cirkus o tjafs för ingenting. 

För personer som inte tror på andligt nu hittar jag bara på något men är i princip samma sak. 

Jag såg en ande hos mig igår (men tår mycket mera men spelar ingen roll vad det andra står)

Då kommer en som inte riktigt tror det finns andar. (kallar det för den andre)

Hur vet du att det var en ande. ? 

Ja jag såg han klart o tydligt med mina ögon . 

den andre = Var det ingen hemma som gick förbi som du uppfatta som ande då? 

Nej jag var ensam , han stog flera minuter o titta på mig lika klart som en människa. 

Den andre= Har du funderat på söka psykologiskt hjälp ? 

Är ju så det ser ut. Detta var starkt för visa. men exakt lika dant är det. Ser det hur ofta som helst. O visa fall är det skrivet där man ser klart o tydligt hur det är just när det handlar om andar. Sedan kommer andra o leker psykologer. Men är sättet dom lägger fram det på. 

För oavsett vad du skriver o förklarar har dom redan bestämt sig. Andar kan inte finnas , om det inte går förklara bort är det psykologiska problem

Om vi gör en liknelse andar finns o är ingen tvekan om det.

Men sedan möter jag en starkt skeptiker o vi vet ju att andar finns. är inget konstigt med det. 

Vi diskutter om det o sedan säger jag bara helt plötsligt. 

Har du funderat på söka psykologiskt hjälp ?

Är exakt samma sak. Går inte förneka. 

Är andra människor tro. Som låter sin tro  överstiga till att det är sanning för dom. 

Vi som är medium vi kan inte säga till en person vi aldrig träffat o specielt på distans om man har kontakt, o inte har en anning om vem det är. 

Säga att jag har en ande Som heter eller kallades för Bitte och gick bort o magcancer (sedan mera detlajer men kortfattat) Du förstår vem det är , är jag övertygad om , hon tycker det är konstigt annars. 

Hon förstod mycket väl vem det var, Birgitta men kallades för Bitte. gick bort i magcancer

Jag har en äldre man som gick bort i  cancer  (jag sade något mer men kommer inte ihåg vad) men jag sade att mannen tog mediciner för detta som påverka hans hjärta o till slut klara han inte med.  Det känns som en morfar men är inte just din morfar men något åt det hållet. Jag kan inte hitta rätt på person här , men kommer morfar men är inte morfar och namnet Erik.

Mannen var hennes mans Morfar , var därför jag bara fick fram morfar men inte är morfar för var inte hennes morfar. Han gick bort i cancer o åt mediciner som påverkade hans hjärta och han hete Erik

Om man kan sådant så kanske andra människor kan förklara bort det. Men om man kan göra det hela tiden. Så kan man inte förklara bort det. För då lever man i sin egna sanning om man fortsätter med argumentera emot o inte lyssna på ett ord på det som sägs. 

Är det som är problemet. Om den andra inte kan förstå det. 

Så är det nog inte jag som ska ha psykologiskt hjälp utan den andre som måste ha något slag av personligt problem som skriver i trådar som inte har med hans tro att göra. Men inte är öppen för att det han tro kan vara fel. 

Då har man ju inte personligt problem. Men är väldigt konstigt vi som är lugna förklarar o förklarar , personen lyssnar inte, blir hårdare i tonnen händer  ofta , händer ofta om den inte kan säga en anledning för det som det handlar om , Att personen frågar om den andre personen funderat på söka psykologiskt vård. 

.i Visa fall så är det inget fel om man tar upp det på rätt sätt. Men man ser ofta att det inte har med något sådant att göra. Personen säger det för den tror ju inte på andar. 

Så varför kan det inte vara tvärt om. Visa personer håller på så här väldigt mycket. och jag själv vet ju att andar finns o allt möjligt.

Har fått psykologiskt vård tidigare o pratat om detta med. Men ingen av dom hade någon på pekan  att jag skapar det själv. Utan ansåg det inte var något fel på min verklighets uppfattning.

Så för mig, Alla som hoppar på dom som tror på det andliga o skriver i en massa trådar o ofta säger har du funderat på söka psykologiskt vård.

Jag har tänkt exakt samma sak som du som gör det. Fast att det är du som gör så som borde söka psykologiskt vård. För sådant där beteende är inte normalt att hoppa på andra o kräva svar o bevis o allt sådant i trådar som inte är skapade för sådana diskussioner. o inte kan lugna ner sig i tråden. 

Jag ber om ursäkt om någon tar illa upp, men för mig är detta så sant o tror många håller med. Är inte normalt beteende o då ligger det något som skapar sådant beteende. 

Något som är väldigt normalt om det är psykologiskt problem (behöver inte vara stort att man måste ha hjälp, kan räka man vet om det själv att tänka på det) 

Men det är när man lever i sin egna värld att det man själv tror är sant men inte går bevisa. Men jag tror ju det så då är det sant. 

Samma sak är det med oss men vi trpr det för vi har sett det o varit med om det, Vi kan göra saker som är omöjligt att veta om ge information som vi aldrig ska kunna veta.  o ingen slump kan användas för förklara det.

Min för 1 sedan eller kanske längre tillbaka gjorde allt gratis då.

En skeptiker tjafsa med mig hur mycket som helst, 

Jag fråga vad vinner jag på att göra det jag gör att hjälpa andra människor med det jag kan. 

Han svara ja du tjänar ju pengar på det. 

Jag svara o tala sanning. Jag har hjälpt över 200 människor (kanske var 300 vet inte exakt) 

Men jag har aldrig tagit betalt för något jag har gjort. 

Han svara : Då gör du det för glädjen över att lura andra människor. 

En annan gång förklara jag en händelse där vi gjorde dansande bord och att en person där utan röra vid bordet som var 1,4-1.5 m lång 4-5dm brett att bordet följde med han varje rörelse öka farten o bordet öka o harmoni samtidigt

En gång stod han stilla o bara tog upp händerna högre ovanför bordet i snurra runt halvt varv. Bordet snurra runt ett halvt varv samtidigt.

Personen ifråga satte direkt att det är ett trick, 

o jag förklara att jag var där o vet att det inte var ett trick (förklara mera hur det var)

han gav sig inte o fortsatte . 

Jag sade så här jag är 100% säker på att det inte är ett trick för jag var där o bara vet om det

Han svara alla säger så jag bara vet om det .(något liknande)

Att jag bara vet om det är för att personen som gjorde det, Var jag själv, Men det sade jag inte för vad spelar det för roll om det har hänt vem som gjorde det.

Han fortsatte o till slut sade han något med att JA frågan är om du säger hela sanningen

Så är en del som inte tror på andar. 

Dom som inte tror på andar tycker det är konstigt att jag tycker dom är  otrevliga ofta. 

Men är inte så konstigt om man bli tillsagd gå till psykolog , om du inte gör det för pengar så gör du det för glädjen av att lura folk, när dom inte kan förklara något som hände o inte kan förklaras psykologiskt då ljuger man.

Det är ju väldigt normalt o artigt beteende av människor som inte känner mig,

Även roligt att få otrevliga mail av personer som spyr ut ord till en. 

JA så jag har tänkt mycket på vilka som behöver psykologiskt hjälpt egentligen. 

Jag bruka ta det lugnt o softa . o skratta faktiskt åt alla som tror dom vet något. men dom kastar bort all tid att spy åt andra människor när dom inte vet ett dugg egentligen. o är dom som bord kolla om allt sitter rätt 

(nu menar jag dom som jag nämnt som ex sådana saker) Att vara skeptiskt är inget fel men gå för långt är ju helt fel. Sedan att jag tar upp detta med psykolog är inte riktat till någon speciell här. Är liknelse för andra synvinklar. 

Är ju vi som får ta skiten. Kan ju lika gärna jag ta upp mina tankar hur jag anser era tankar är.)

Jag riktar inte mot någon speciell eller så. är hur det har uppträds 

o många gånger har folk sagt, Varför tog det borts o det bort o varför kan vi inte fortsätta prata här o varför stängdes den tråden .

Ja men om man snackar, så här o man kan inte förstå varför man tycker det snackas oartigt o inte visar respekt. Då är det ju inte vi det är fel på om man inte ser det om man kan säga sådana här saker till en oskyldig person.Som talar sanning o är frisk

Om du inte gör det för pengarna så gör du det för glädjen av lura andra människor

(han som sade det till mig han skulle nog behöva någon form av hjälp i min åsikt o han bruka ofta säga just , har du tänkt på söka psykologiskt hjälp) 

Frågan är om du talar hela sanningen ? 

(När jag klart o tydligt detaljerat förklarat en händelse som inte han kan förklara på annat sätt för det går inte. O han kan inte säga något mer så sista attack. Då måste jag ljuga)

Och det klassiska. Har du funderat på söka psykologiskt vård? 

Om man inte kan förstå varför man tycker det är otrevligt kanske man ska fundera på hur man ser saker i livet som trevligt. För i så fall måste man ju säga det där rätt så ofta för det ska vara vanligt sätt att prata med andra människor.🙂

Ny dag nya möjligheter

Lynxx
10/6/14, 3:46 PM
#25

"Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting och de kloka så fulla av tvivel." - Bertrand Russel

"Tron på att det bara finns en enda sanning och att man själv skulle vara i besittning av den, är roten till allt ont i världen."

"Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något."

"Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad." - Kinesiskt ordspråk

//L

tarantass
10/6/14, 5:07 PM
#26

Artur, jag förstår vad du menar. Jag har själv försökt försvara  samtalsklimatet mot "skeptiker". 

Om du läser mitt andra stycke en gång till så kanske du kan se att det inte handlar om det alls. Jag försökte återgå till trådämnet. Där undrar jag vad detta man kan se (liemän, tomtar och annat) egentligen är (om man kan säga så), och jag sa inget om att man inbillar sig och inget om att det måste vara man själv som tolkar "fel" varje gång även om det skulle vara det en gång.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

J-Artur-K
10/7/14, 4:26 PM
#27

#26 Nej hade inte med dig att göra. Jag prata om när en person vinklar allt man säger för att den inte tror på andligt. När jag sagt er o ni o sådant har jag pratat om dom som vinklar o vänder allt man säger på grund av deras tro att andar o sådant inte finns. Har inte med vad du sagt här eller så. Allmänt bara

Jag lägger upp detta ex som jag tala om i sista inlägget. (Jag skrev något fel där tror jag men är samma helhets betydelse o innebörd) 

 . I min åsikt försöker jag vara lugn för hålla nere ljud nivån men skrattar för jag vet ju att påstående är falskt som sägs till mig.. (bättre skratta än attackera som han gjorde )

Är detta jag menar går inte diskutera lugnt. För nivån ökar o ökar o ökar sedan blir det en tävling helt plötsligt vem som har rätt 

Jag lägger detta är OF sedan kan vi gå tillbaka till trådens ämne. Är bara för visa ur ett samman hang vad jag menar så inte det blir missuppfattningar. (inga regler bryts vad jag vet om. är ur en tråd o inget Pm. annars ber jag om ursäkt) 

Det kan uppfattas som provocerande av mig där. Men då ska ni se alla andra inlägg innan. O ni kan säkert förstå svaret jag får att har kommit liknande innan. O är därför jag svarar som jag gör. 

2013-02-09 13:50 #128 av: J-Artur-K

#119  Jag ville bara skratta för mig själv ett tag innan jag skriver något för tycker ni är så underbart roliga

Om ni lever erat egna liv och inte lägger i andras liv vad dom tror på så hade man inte behövt vara oartig mot er heller om ni tycker vi har varit det. Är ju ni själva som skapat det i min åsikt. Ni har i min åsikt provocera fram det med eran attityd. Ni har inte visat någon respekt i andras tro. Ni vill vända allt i min åsikt som vi säger till något negativt. När ni gör så går det ju inte samtala med er. I min åsikt är det att kasta bort energie att förklara för en person som redan bestämt sin ställning i en diskussion. Jag tror att ni gör detta för att ni inte har något bättre för er än att leta fram saker för att smuts kasta något ni inte tro på. Istället för att vara mogna människor och acceptera att alla inte tro lika dant och acceptera det. Ni kör hård still för det är enda sättet för er att få ett överläge för att ni inte kan acceptera att ni kan ha fel. Det kommer inte spela någon roll vad vi skulle vissa er eller säga till er så skulle ni hitta på något att det är fejk eller vända på det på något sätt. Innerst inne vet ni att det skulle ni göra på grund av att ni kan inte acceptera att ni kan ha fel. Ni har ju i min åsikt redan bestämt er för att ni har rätt. (Inte alla men ni förstår vad jag menar om ni inte vill vända på allt jag säger till något jag inte menar)

Jag själv har hjälpt över 100 människor och jag har aldrig i hela mitt liv tagit betalt för något jag har gjort (NU kommer ni säkert säga jaha vart har du bevisen för det , du kan ju bara ljuga för oss). Ni säger att vi lurar folk på pengar. Men hur menar du att jag lurar folk på pengar om jag gör det gratis på grund av att jag tycker glädjen är nog betalt för mig att bara kunna hjälpa till ? Men detta är något jag gör på min fritid. Men om man gör det inom jobbet måste man ju ta betalt för att kunna leva ? Det ni säger är vilseledande från sanningen i min åsikt. Ni har bestämt er i min åsikt att vad vi än säger och liknande så tror ni att vi ljuger eller att det är fejkat. PÅ grund av att ni har fått tunnelseende 

Du/Ni behöver ju inte anklaga folk om saker ni inte förstår er på och tror på. Detta är lite kortfattat men ni kommer ändå vända på allt så är ju bara dumt att sända länken när ni ändå har bestämt er ställning. Och kommer fortsätta skriva er ner låtande ton mot oss.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andlighet

Ha en härlig dag

Mvh / Joakim

Jag hete Milky88 på den tiden o är därför han svarar med det namnet åt mig. (ni se på tråd nr att det är samma tråd men mitt användar namn har bytts automatiskt efteråt)  Jag önska ha en trevlig dag till o med =)

 2013-02-09 14:46 #132 av: JoHo                                                

#128

Milky88, nu ska vi se vad du skriver så ska vi ta allt i små portioner:

> Om ni lever erat egna liv och inte lägger i andras liv vad dom tror på så hade man inte behövt vara oartig mot er heller om ni tycker vi har varit det. 

DU får gärna tro på precis vad du vill men när ANDRA, oskyldiga drabbas och utnyttjas så är det varje människas plikt att slå näven i bordet

> Är ju ni själva som skapat det i min åsikt. Ni har i min åsikt provocera fram det med eran attityd. Ni har inte visat någon respekt i andras tro. 

Att "tro" på osynliga spöken av anhöriga som är döda och som talar tillbaka är, och kommer förhoppningsvis, aldrig kunna jämföras med en religiös tro som bygger på historia och traditioner.

Nu är du tillbaka till den där "öga-för-öga-retoriken" där ni anser att ni ska få hålla på med att lura folk i sorg med ert hittepå och sedan försöka skydda er bakom någon villfarelse att ni har någon religiös tro? Befängt. 

Problemet vi har i Sverige är att svenskan är så fåordig. I engelska språket finns två olika ord för tro och det är "faith" och "belief", vilket klassas som två skilda sätt att se på det.

Att tro på heliga andar och osynliga andar är alltså två olika saker. Den ena en religion och den andra en villfarelse (även om båda rent generellt bör klassas som villfarelse).

> Ni vill vända allt i min åsikt som vi säger till något negativt. När ni gör så går det ju inte samtala med er. 

Då missuppfattar du. Du får tro på precis vad 17 du vill, så länge ingen annan skadas av det, utnyttjas eller liknande eller det kostar skattepengar som t ex vård pga psykisk ohälsa eller om du skadar dig på något sätt när du för glas eller får ett paper cut av dina tarotkort. Troligen känner du så för att du är själv så medveten om att det du gör är bedrägeri och känner dig hotad av att bli avslöjad. Så beter sig alla som är i den sitsen.

Vad skeptiker frågar om är ju bara belägg för era påståenden: Visa att man kan prata med döda (och de döda pratar tillbaka). Det borde ju vara hur enkelt som helst. Visa det så ändrar sig alla skeptiker. 

Det krävs faktiskt bara ETT fenomen som klassas som paranormalt för att detta ska ske.

> I min åsikt är det att kasta bort energie att förklara för en person som redan bestämt sin ställning i en diskussion. 

Det är ju det du inte förstår att skeptiker inte HAR bestämt sig. Däremot avslöjas påstått medium om och om igen som bedragare och som för en ljusskygg verksamhet. 

Hade jag varit dig hade jag bara överbevisat skeptikerna så hade det varit klart. Men DU GÖR JU INTE DET! Varför? Jo, för att du är medveten om att det du gör är bedrägeri eller självbedrägeri och vet att man inte kan testa det.

> Jag tror att ni gör detta för att ni inte har något bättre för er än att leta fram saker för att smuts kasta något ni inte tro på. 

Tvärt om. Vi VILL ju bli överbevisade. Men när vi ser att påstådda medium gör mediokra seanser som kan förklaras med tekniker som redan finns och INTE är paranormalt så är det väl självklart att skeptiker ser på det…skeptiskt.

> Istället för att vara mogna människor och acceptera att alla inte tro lika dant och acceptera det. 

Tror oerhört få skeptiker som inte accepterar att folk får tro vad de vill. Däremot finns det många skeptiker som anser att bedrägeri ska stoppas, vilket t om ni kan tycka i vissa fall (Anders Åkesson t ex).

> Ni kör hård still för det är enda sättet för er att få ett överläge för att ni inte kan acceptera att ni kan ha fel. 

Men snälla människa. Det är ju falsifierning som vetenskap går ut på. Vetenskapen går framåt så fort man ser fel och kan ändra på den. LÄS vad vetenskap är så att du förstår att vetenskap är inte er fiende utan er vän

> Det kommer inte spela någon roll vad vi skulle vissa er eller säga till er så skulle ni hitta på något att det är fejk eller vända på det på något sätt. 

Nej, så är det faktiskt INTE. Tvärt om. Däremot svider det givetvis för er när ni testas och hela tiden fallerar. KANSKE det beror på att det inte finns några paranormala fenomen

> Innerst inne vet ni att det skulle ni göra på grund av att ni kan inte acceptera att ni kan ha fel. Ni har ju i min åsikt redan bestämt er för att ni har rätt. (Inte alla men ni förstår vad jag menar om ni inte vill vända på allt jag säger till något jag inte menar)

Det där är en halmgubbe av stora mått och en oerhört ful retorik. Dessutom stämmer det inte en sekund. DÄREMOT så kanske det inte är så konstigt att man misstror er då ni går runt med skygglappar, sopar allt under mattan, håller fingrarna i öronen och ropar "Wowowowowowo" så att ni inte ska höra verkligheten.

> Jag själv har hjälpt över 100 människor och jag har aldrig i hela mitt liv tagit betalt för något jag har gjort 

..//..

Ni säger att vi lurar folk på pengar. Men hur menar du att jag lurar folk på pengar om jag gör det gratis på grund av att jag tycker glädjen är nog betalt för mig att bara kunna hjälpa till ? 

Vad spelar det för roll? Du blir inte mindre bedräglig för det. Om du är påstått medium har du "hjälpt" människor att inte släppa taget över de döda och gå vidare. Dina "pengar" är inte sedlar utan förmodligen ett sätt för dig att synas, att vara speciell och få beundrare. ELLER, som du skriver, att DU får glädjen. Givetvis tar du inte emot "gåvor" heller, eller hur? 

Det pris de betalar är att du bedrar dem eller hjälper dem att bedra sig själva och kan i många fall förlänga sorg.

> (NU kommer ni säkert säga jaha vart har du bevisen för det , du kan ju bara ljuga för oss). 

Klart du ljuger. Annars hade du visat upp det du kan och fått alla skeptiker att byta åsikt.

> Men detta är något jag gör på min fritid. Men om man gör det inom jobbet måste man ju ta betalt för att kunna leva ?

Så dina moraliska regler skulle sättas på ända om du nte hade ett jobb? Då skulle du utan tvivel ta betalt, eller?

> Det ni säger är vilseledande från sanningen i min åsikt. Ni har bestämt er i min åsikt att vad vi än säger och liknande så tror ni att vi ljuger eller att det är fejkat. PÅ grund av att ni har fått tunnelseende 

Men om du tror det så överbevisa oss. Förstår du vad du skulle kunna hjälpa till i världen med alla de priser (Nobelspriser och liknande) du skulle få? Tänk om DU var den som skulle skriva om vetenskapen från grunden i vissa fall. Det skulle f´vara fantastiskt. Och du skulle kunna hjälpa så många fler än någon som kommer till dig och får höra att deras dölda man hade svårt att andas när han dog?

> Du/Ni behöver ju inte anklaga folk om saker ni inte förstår er på och tror på. 

Ingen anklagas. Visa vad du påstår bara. Däremot är bedrägeri bedrägeri i lagboken. Tänk på det.

> Detta är lite kortfattat men ni kommer ändå vända på allt så är ju bara dumt att sända länken när ni ändå har bestämt er ställning. Och kommer fortsätta skriva er ner låtande ton mot oss.

Fin brasklapp du kommer med: "Jag säger vad jag tycker och om ni ifrågasätter är ni elaka. Lyd mig och tro på mig BLINT så blir allt så bra så".

Har du förresten läst länken till Wikipedia om andlighet du la ut? Om du hade gjort det så står det klart och tydligt:

"Religion kan innehålla andlighet men andlighet är inte religion."

Och:

"Vissa former av sådan nyandlighet betraktas inom kristenheten som irrläror."

Nuff said

Är ju bra uppträdande inte attackerande alls för visa. Men i min åsikt är det attackerande. Man blandar in sin åsikt som sanning o bryr sig inte om att man kan ha fel o kör över den andra med falska anklagelser som är rätt hårda. 

Hotfulla mail är inte ovanligt heller . )har fått det även när jag gjorde allt gratis. )

Så åsikter vi (i alla fall jag ) som inte tror på andligt kanske finns anledning för. Men jag påstår inte alls alla är så. Är som detta ex. Som jag hoppas förklarar allt jag sagt här. 

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
10/7/14, 4:59 PM
#28

Lieman fråga om det hur man kan vara med om se det o veta att man inte set syner eller liknande. 

Jag har trans förmågor o astral resa förmågor,

Genom astral resa lämnar anden kroppen och du använder andens sinnen (behöver inte vara alla men kan vara det) 

Jag gjorde min första astral resa i slutet av 9 års åldern. 

Jag reste till min mor för jag ville veta vad hon gjorde. 

Min mor mins det tillfället än idag fast hon inte såg mig men jag såg henne o hörde henne lika dant som jag stått bredvid henne i verkligheten. (hon mins den stunden för var speciell händelse just då o var därför jag ville se henne) 

14 år senare tog jag upp detta med henne. Jag kunde säga vad hon sade för sig själv då och hennes känslor o humör och hon kunde bekräfta det. 

På detta sätt har jag varit på andra sidan o träffat Liemän jag pratat om (inte träffat med vilje dom) 

Genom trans förmåga kan jag bli som en kopia av anden att mitt utseende förändras jag pratar automatistk i rösten förändras (beroende på hur den är utvecklad så kan den bli mer likt) 

En kväll satt jag i vardags rummet jag bara visste att det var en till höger om mig o vände blicken som en blixt åt det hållet o såg klart en ifrån den mörka sidan (för förklara lugnt) 

Jag hade sett hur dom ser ut där tidigare men inte att jag kunde veta om jag sett just han. Men var en ifrån den mörka sidan. 

Allt hände så snabbt o jag koppla bort mitt seende av cocken jag fick. 

Jag reste mig upp o fundera om jag inbillat mig för man ska inte ta allt som sanning för man kan ju faktiskt inbilla sig med. 

Jag övertala mig själv att jag sett fel. Jag titta då mot det hål jag sett han. 

Kände draget av att en gick mot mig o när han kom in i mitt aora området kopplades min trans förmåga på o jag blev en kopla av han. 

Jag fick den mörkas sidas kännetecken. o min kropp förändrades som inte alls är ande eller ifrån Ljusa sidan. Går inte misstolkas . När man vet hur det är. Man bara vet. 

Jag börja tala automatiskt det han ville säga men koppla bort direkt för jag acceptera inte att dom kommer hem i visar sig o tar kontakt. 

En annan gång gjorde jag något man inte ska göra för hjälpa en vän. Som hade 2 vänner som varit med om något som skrämt dom o fått personliga problem (rädsla) 

Båda två hade sett 3 nummer ändras 2 gånger fast dom inte var på samma ställe en av dom var i en annan byggnad med sett exakt samma sak. 

Men han som var i den andra byggnaden vi kallar han för Erik. 

Erik något som han aldrig berätta o höll han i byggnaden i 5 timmar av skräck han kände sig fast. 

Jag misstänkte vad det var på grund av mina förmågor att få information och på grund av att det var en vän som bad om min hjälp o jag förstod vad det var. 

Kunde jag inte neka han min hjälp att kolla vad det var. Erik sade aldrig vad det var. I rädsla av ingen skulle tro han. 

Den andra personen döljde något med av samma anledning. (kolla inte det för erik var det som det handla om o ändrades mest av detta på grund av rädslan) 

Jag fick uppfattning av att nr stod för psalmer men visste inte vad nr var för något. 

Min vän visste om mina förmågor för jag hade förklarat allt för han o han hade fått förståelse på grund av det o jag visste han kunde hantera det. 

Jag koppla upp mig o han fick ställa frågor (jag sade viktigheten att inte ställa visa frågor o sådant)

Jag blev en lieman o man kunde se tydligt förändringarna i kroppen o rösten o automatiskt tal. 

Han fråga vem Erik träffa. 

Jag svara på deras naturliga sätt men kan verka skrämmande o inget man gör om man inte vet att personen kan klara av det, 

Jag svara , men vildjuriskt sätt o deras speciella sätt att tala, 

Han träffa en av oss. 

Vi fatta vad han menade. 

Han fråga. Vad var det för nr han såg? 

Jag sade direkt 2 olika nr vad jag vet av kan varit 3 men vet inte

men två nr var det (3 nr men 2 siffriga) 

Dom 2 nr som var 3 siffriga kunde vi kolla upp med andra killen o var exakt samma som dom sett) 

Jag börja säga autoamtiskt, han var så när han var så nära. 

Vi fatta vad han menade med det (är säker inblandat) 

Men det räddade hans liv det som hände. 

När vi kolla psalmernas betydelse, var det mörker inblandat med ljuset o väldigt passande i den där situationen. 

Man kan inte säga rätt ut att det rädda hans liv. Men i min åsikt gjorde det , det. 

Är en ondska som måste finnas o deras utseende o natur är hur dom är. 

men frågan är. var det bra det han gjorde om det rädda eriks liv eller är det bättre om han inte visa sig om han istället dött ? 

Det jag menar är absolut inte att dom bara visa sig o sådana samma hang . detta var mycket specielt o bara min uppfattning. 

Men av det jag sade kom en lättnat

Ny dag nya möjligheter

tarantass
10/7/14, 5:14 PM
#29

#27: okej. :-) Du använde en del ord jag hade använt, därför trodde jag att du (bland annat) svarade mig.

Och ja, människor med den där inställningen är det bortkastat att ens försöka kommunicera med. Så olika erfarenheter och grundsyn att det inte finns en kvadratmillimeter att mötas på. Och när det sedan inte ens finns någon normal vilja att tro den man talar med om gott, ja, då märker man kanske inte själv när man kommer till stadiet att avfärda allt som inte passar en som lögn.

Men det kanske värsta är att de får folk att inte våga eller orka skriva om saker som kan vara viktiga för dem.

(Med "grundsyn" menar jag inte vetenskaplig kontra ovetenskaplig. Det finns flera slag och kvaliteter av båda. Jag har också en vetenskaplig grundsyn.)

EDIT: därmed vill jag fästa uppmärksamheten på #28, som inte är OT. ;-)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

J-Artur-K
10/7/14, 5:47 PM
#30

#29 Ja var klumpigt av mig för använde dom orden för ex som kan användas vid sidan av denna diskussion av personer som inte tror på andar så var enkelt ta som ex för få dig förstå vad jag menade o tänkte inte du skulle uppfatta riktat som jag även tog dig i samman hänget. (fast förstår  när jag använde ord du använde men var enkelt ta just dom orden för göra smidigt för mig själv )

Skrev inlägg #28 för komma tillbaks till ämnet. inte spinna vidare på missupffatning jag råka skapa. Av att jag var lat o var enkel av mig 🙂

Om man vill tänka sig in i en person som gör astral resa som jag prata om kan man se på filem Inception med Leonardo Dicaprio http://www.imdb.com/title/tt1375666/?ref_=nm_knf_t1

Tror inte dom kallar det astral resa. O det som händer i filmen har inte med andra sidan att göra på det sättet. 

Sedan har dom förstorat upp det väldigt mycket att allt kan gå rent åt skogen o är mer avancerat att göra astral resa och komma tillbaka till verkligheten. 

Men om man kan göra astral resor o ta bort det som inte passar in. Är det intressanta likheter. 

För hur han gör det om är väldigt likt. 

Om du ser han när han sitter o är helt borta o ser ut som han är okontakt bar. 

i o han inre är han på annan plats o upplever det som en annan annan plats. Lika dant som han var där med sin fysiska kropp. 

Är så det är. Finns mycket sanning i den filmen men jag kommer verka het knäpp i huvudet om man ser det o tänker på det jag skriver nu. Helt galen film egentligen. 

Handlar om kontroll i sitt undermedvetna, slappna av så djupt att du kan resa iväg med din andliga kropp o använda ande kroppens sinnen för göra det möjligt. 

Resten med att dom tar medel o måste dö i resan för kunna åka iväg o komma tillbaka o allt som är upp förstorat i filmen ta bort allt det för annars är det inte allas som det är. Sedan är det att han är på jorden fast som i en annan tid o så. Är inte alls så .

Men finns en hel del likheter om man förstår hur det är så man det i alla fall. Men kan vara roligt att kolla på.

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
10/7/14, 6:33 PM
#31

De här s.k liemännen kan även vara dödsänglarna. Dom hjälper, i speciella fall, själen över till andra sidan när man dör. En av dessa är Azrael. Dom är klädda i kåpor…men har ingen lie. Dom är omkring oss ibland och checkar läget.

Det kanske låter ondskefullt med dödsängel….men de är goda väsen🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

J-Artur-K
10/7/14, 6:57 PM
#32

#31 Ja exakt kan vara därför han sade , en av oss. döds ängel är inte mot område av kunskap Han jag prata med var inte den som han möte i alla fall, (hur jag skrivit som kan missuppfattas jag har inte menat att det var just Lieman , när man skriver mycket blir det komplierat att skriva ifrån mörkret o sådant hela tiden o jag nämnde en av oss att han sade (inte att han sade han var en Lieman. o skrev aldrig att det var en) . nr var varning i min uppfattning 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/7/14, 7:01 PM
#33

Blir svårt att skriva o förklara utan att det kan bli missuppfattning för jag själv vet inte vem han träffa exakt. Men det du nämner låter som det kan vara. För jag uppfatta det som kom för skydda på något sätt. som jag försökte få fram 😃

Är svårt att koppla exakt allt för en själv, men jag tycker jag uppfatta helheten av det (men behöver inte vara så men min åsikt ) 🙂

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
10/7/14, 9:14 PM
#34

Ja, jag har en bok som handlar om en kvinnas upplevelser med Azrael, som har ett kärleksförhållande med denne….men mera på ett astralt plan än fysiskt. Hon och Azrael har t.o.m ett sexuellt förhållande. Det är ett mörkt melankoliskt kärleksförhållande…mycket djupt och mörkt….men ändå kärlek.🙂

Så här ser bokomslaget ut……på bilden är det en lie…men jag vill minnas att den inte har det, eller annars minns jag fel, var ett tag sedan som jag läste boken.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
J-Artur-K
10/7/14, 10:19 PM
#35

#34 

 Det finns en bok som heter De Dödas Bok som är ganska känd men att ha del av orginal berättelse är inte vanligt.

Jag hjälpte en drog missbrukare hemma hos mig själv. Han hade varit med om nära döden upplevelser 5 gånger. Varit död men kommit i livet igen.

Jag förstod han problem ifrån det förflutna o sade vad jag såg och förklara för han. 

Han insåg varför saker hänt o han hade trott mer på djävulen än Gud. men insåg att han blivit räddad av Gud o att han inte tagit emot den hjälp han sent. Att han måste ta emot hälp han får o inte bara tro att det händer av sig själv.

Han börja fatta. o berätta för mig att hans farför hade stora förmågor andliga. han had orginal av en bok som han ägde nu. (han hade sålt den men kopierat allt så allt är med) 

Det var De Dödas Bok som förklarar mycket olika saker men ska inte vara i händer för personer som inte har förtåelse, 

(vi kände till varandra sedan tidigare ) Men han sade jag tror du ska ha den där boken. Är person med förståelse för hur det ska vara som ska ha den. Den sista som hade den där boken gick åt skogen saker flög o allt möjligt dom skulle aldrig fått ha den där boken i sin hand. Dom lämna tillbaka den o sade dom aldrig ville se den igen. Men tror du skulle förstå o kan hantera den.

Fast jag själv vet inte riktigt vad det är för något . Men vet ju att den är omtalad. 

Hans farfar var oerhört duktig på stämja blod o använde sig av den där boken

http://sv.wikipedia.org/wiki/De_d%C3%B6das_bok

Ny dag nya möjligheter

Magi-cat
10/8/14, 7:03 AM
#36

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sivliv
10/8/14, 8:21 PM
#37

Snälla håll er till ämnet tack.. Vi ville prata om "liemannen", inte om tjafs på forum eller gud. 🙂

J-Artur-K
10/9/14, 6:41 AM
#38

#36 Ja tror det är den första men kan inte säga säkert går inte köpa den om jag uppfatta det rätt om man inte har en himla tur. 

#37 Jag tog upp det för var en fråga vad Liemannen ville mig  som jag inte ville säga o   förklara att jag inte ville gå närmare om området för skulle bli tvungen berätta så mycket mer då. (en liten del av kakan var det) Så jag gick ur topic för förklara hur saker är här som kan vara vanligt om folk anser man inbillar sig eller hittar på o så. Fast jag förklara mycket grundligt  mitt synsätt. 

Men skrev  inlägg #28 för återgå bara till ämnet o har allt med ämnet att göra i min ¨åsikt, Tas upp upp dödängel bok o De Dödas Bok så ifrån #28 Har varit varit i ämnet tycker jag 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/9/14, 6:58 AM
#39

Man kan ju se mer än en lieman samtidigt.Behöver inte bara vara en.

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
10/9/14, 7:21 AM
#40

Skicka ut dom på höstslåtten😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

J-Artur-K
10/9/14, 7:36 AM
#41

#40 Ja varför inte 😃 Finns mer sanning i supernational än man kanske tror. tror dom möter en där en gång o dom frågar ska inte du ha en lie. och den svarar. alla historier o historier,, varför skulle jag ha en lie för ? 

Jag minns inte exakt men jag tror dom säger något  liknande i ett avsnitt i serien men kan komma ihåg fel . men man såg i alla fall ingen med lie där. finns mycket olika slags likheter i den där serien

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Upp till toppen
Annons: