Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1263 ggr
B.in.growth
2014-09-24 16:28

Hur sortera intryck?

Jag har precis börjat min resa att lära mig hantera min mediala sida, den är inte så stor men jag har en de vet jag… Hursomhelst köpte jag en tarotkortlek och har testat på mig själv…men lade jag ut på faceebok för att få testa på andra… Fick tre svar, bokade två som jag gjort idag… De visste det var första gången för mig och jag tog självfallet inte betalt.. Hursomhelst så dagen innan gick jag å promenerade och började fantisera över mötet som vinskola ha, och att denna person som har barn skulle ha förlorat ett barn också… Jag avfärdade detta … Men idag när första kom berättar hon att hon har en dotter som gått bort…? Jag berättade aldrig vad jag känt dagen innan.. Men hur vet jag till vem vad hör, och hur får jag ut någonting av det? För att känna på sig sådant gör ju ingen skillnad sås länge jag inte kan förmedla något, .. Kände för övrigt inget då hon var här, jag var väldigt nervös.. Men det gick hyfsat med taroutkortleken ändå.. Men hur lär man sig sortera och ta in när man vill och stänga av då man vill vara själv i sina egna tankar?

Annons:
H-lena
2014-09-24 18:08
#1

Hej! vad kul att du börjat med tarot! Det är en spännande värld och du kommer märka att du lär dig för varje gång du lägger speciellt för andra. Helt OT, men om du vill skulle du kunna träna på mig så gör jag en läggning för dig? 🙂 För som sagt, övning ger färdighet.

Angående din undran: Jag har inte haft sådana upplevelser riktigt, där jag haft upplevelser innan själva läggningen. Ett sätt att undvika att få upplevelser mitt i din "egna tid" är ju att försöka stänga ner dig. Det kan man göra genom att stänga sina chakran. Du har chakran i pannan (tredje ögat), i halsen, vid hjärtat, där revbenen möts, mitt i magen och vid ryggslutet. När du vill stänga ner så föreställer du dig att du har en blomma i varje chakra. Börja uppifrån och föreställ dig hur blomman långsamt blad för blad sluter sig. Det gör du med blomman i pannan, i halsen, vid hjärtat, och mitt emellan revbenen högst upp. De andra två låter du alltid vara öppna. Sen när du vill öppna dig för intryck så öppnar du chakrana igen genom att låta blommorna öppna sig. 

Jag vet att det är svårt att veta när man har rätt eller när man bara "inbillar sig" men du kommer lära dig det med tiden. Ofta tror jag att jag inbillar mig, men i själva verket kände jag av något som hade med personen i fråga att göra. 

Att du inte kände något när hon var där var säkert för att du blev nervös. Jag har egentligen bara gjort läggningar på internet, men skulle med största sannolikhet bli nervös om jag gjorde en läggning för en person som satt precis mittemot och bara väntade på att jag skulle berätta vad deras liv har att erbjuda! Inte så konstigt alls. 

Allas mediala förmågor är ju olika och du är antagligen inte medveten om exakt vad dina förmågor är för några, men jag kan ju berätta hur jag gör och du kanske kan testa om det funkar för dig också! När jag gör en läggning så ser jag till att mina chakran är öppna, jag andas djupt och ber att få vara öppen och få ta del av information som kan vara relevant för personen jag ska lägga för. Jag blandar sedan korten och ställer frågan i mitt inre, jag tänker i princip på frågan. Jag vet att jag får mycket hjälp av mina vägledare och det är som att de svarar på frågan (låter superkonstigt!) men om jag frågar t.ex. "kommer  den här personens ekonomi att bli bättre inom 6 månader?" så får jag liksom svaret i mitt inre. Du skulle kunna testa och se om du får mer klara svar då. 

Sen tror jag också att det gäller att försöka mycket och hitta sin egen väg. En del grejer kan man lära sig från andra men till största del tror jag man ska jobba med det själv. Det gäller även att tolka korten. För korten betyder olika saker beroende på vad det är för fråga du vill ha svar på. 

Ett sista tips är väl att försök att inte tänka på personen och läggningen du ska göra om då du inte VILL ha intryck, utan ta det då du sätter dig med korten och ska göra läggningen.

Jag hoppas att detta hjälpte dig lite på vägen! Som sagt övning ger färdighet! 

Lycka till!


J-Artur-K
2014-09-25 00:16
#2

Att du inte koppla i ihop det när ni träffas är inget som är konstigt speciellt när man nyss börjat med det mediala/andliga. 

Om du får liknande igen. Prova att när du får till dig känna in energierna på personen det berör. (inte att man tar in mer information om personen eller liknande men så man vet hur personens energier känns) Då kan det fastna i hjärnan så nästa gång du har med den personen att göra så kan man koppla direkt personen till den händelsen. Man får Aha upplevelse möjligtvisst. 

'#1 Skriver bra 

Jag skriver andliga förmåga för tror inte det är bara medialt du har om jag ska säga vad jag tro. 

Det du nämner om du gick o fick det till dig är mer andligt o inte bara medialt. 

Andliga personer kan få ett namn sedan börja prata automatiskt om personen fast vet inte vem det är men kan ändå automatiskt börja prata om personen o det stämmer.

Men är samma liknelse som du fick till dig. o du tänkte o fick levererat. 

Men är början på det andliga men är så det fungera. 

Man behöver inte ha några namn eller veta något. en tanke räcker o man har det det som behövs för få saker till sig. (men även automatiskt kan få till sig) 

Är lika dant med healing o allt andligt. Man behöver inte ha något namn på person man ska hjälpa som lägga tarot eller ge healing.

Jag tar aldrig några namn eller frågar vart dom bor eller något alls om dom. Vi bestämmer dag o tid sedan ingen information. För det behövs inte. 

Har man andlig förmåga som är utvecklat. Så behöver man aldrig veta något för en tanke räcker o allt går rätt..

Personen jag haft kontakt med. Vet andra sidan vem det är. Så automatiskt när jag tänker den personen. Men vet inte namn eller något allls. Men andra sidan vet alltid o är andra sidan som ger healing och jag är bara länken, Så dom vet vem det är. 

Samma om det gäller annat. 

Men detta är mina åsikter bara om detta. Men jag har inte haft några problem.

och om man tänker logiskt. Om andra sidan vet då blir det inte fel o andra sidan vet alltid. 

Ju mindre man själv vet om personen ju mer ren information utan egen påverkan får du. 

Nyckeln till utveckling är ju lita på känslan inte tveka på det man får till sig om det känns rent. (men om det är  luddigt kan det vara Tecken man inte riktigt tolkat rätt men är inne åt rätt riktning eller liknande)

Om det händer att jag får luddig information kopplar jag bort,. Får man till sig  luddigt. Så är det väldigt svårt att vända om så att de blir rätt om det är man får luddigt. För första känslan bruka vara rätt om det inte är luddigt. Men om det är luddigt så brukar det inte vara rätt men  att det kan vara åt det hållet men inte som man uppfattar det. 

Jag bruka koppla bort den informationen. För bruka inte vara någon ide att kolla vidare på det när man får det till sig. Större chans att man missuppfattar o kan bli helt fel. 

Bättre att man någon annan dag kollar igen o är helt neutral o bara kolla på det. Så kanske man får klar information om det. 

Finns mycket olika knep. Men saker jag nämner här. Är knep jag använder o hur jag gör saker. Betyder inte att det är något som bör användas eller är bra sätt för andra. Men är bra knep o sätt att använda för mig själv. 

Det finns ganska mycket olika sätt att göra saker som. 

Finns även många som påstår att det ska göra så o så, o det är fel o det här är rätt.

Det fungera så o det där är omöjligt. o allt möjligt.

Det är personer i min åsikt som är stängda i sina egna tankar. 

För man kan inte påstå att det bara finns deras sätt att använda sig av och att metoder dom inte använder är mycket bra metod för andra.

När man är totalt öppen för möjligheter o litar på sig själv o sin egna sanning hur det är. (inte att man inte lyssnar på andra men för en själv har man sin sanning men inte anser för andra den är den rätta)

Inte ser begränsning i möjligheter för en själv. Utan man låter det som händer hända utan att man själv blandar in egen åsikt i vad som är möjligt. 

Det kan hjälpa ganska mycket i andlig utveckling o för en själv såklart (min åsikt) 

Jag har själv sett personer som inte vetat något om sin förmåga nästa inte haft en aning vad dom kan göra. 

Men genom förklara på psykologiskt sätt. För tron på sig själv är något som är oerhört viktigt. Utan tro på sig själv kan du inte lita på det du får till dig. 

Men genom förklara på psykologiskt sätt hur dom ska tänka och göra på enkelt naturligt sätt. 

Så direkt efter man förklarat har dom kunnat det direkt enkelt för dom förstått innebörden hur man ska tänka. När den spärren försvinner. Kan du alltid göra samma sak igen, (psykologiskt hur du ser på saker o sådant)

En annan person som jag hjälpte. o är nog det som jag anser betyder att saker behöver inte vara så svårt som man tror. Att vad som helst för vem som helst kan vara möjligt. Hade haft svårt liv. Kände sig aldrig avslappnad på grund av saker i sitt förflutna. Personen har inte andlig förmåga att man kan säga direkt personen är andlig. Men har en liten andlig förmåga som var till hjälp här.

Jag hade hjälpt henne förut genom distans healing o ville hjälpa henne mer och erbjöd henne privat mötte hos mig.

Under mötet gav jag henne healing och gjorde en Meditation till henne.

Jag spelade avslappnande musik och hitta på en egen Meditation som skulle passa för detta tillfälle. ¨

Jag förstod att hon måste få ett starkt budskap ifrån andra sidan för att kunna gå vidare för hon levt med det så länge. 

Man för att det ska gå måste hon ju bli avspänd o få ner henne i harmoni med sig själv där man får bort problemet för stunden sedan får man fram en ifrån andra sidan som har sådan kraft att budskapet blir en uppenbarelse. 

Då måste man göra mediationen speciell o saker måste gå ihop så man får personen i rätt harmoni med sig själv så personen som aldrig haft någon andlig kontakt eller liknande är i det rätt stadiumet som gör det möjligt.

Jag gjorde en Meditation till henne att jag hade på musik. 

och till musiken väglede jag henne. Varje mening sägs med inlevande berättar röst som det verkligen händer o mystiskt o harmoniskt för komma ner i det undermedvetna. o är lite tystnad mellan varje punkt o längre vid styckernas slut för det är en funktion för komma in i det undermedvetna på den nivå som behövs. 

Du  går på en stig o kommer vindar som smeker dig i ansiktet o för varje vind som kommer så känner du dig mer o mer avslappnad 

(jag tyst en stund för hon ska bli avslapnad o är härlig musik som spelas under hela mediationen)

Du ser en sten trappa som du går fram till o känner igen stället men kan inte placera varför du känner igen det. När du kommer till sten trappan så vet du att du har varit här förut men kommer inte ihåg vart det är. Men du vet att det leder till en magiskt plats som ger dig inre harmoni. 

en stunds tystnad (så hon får tankar o kommer mer in i det) 

Du går ner för sten trappan o för varje steg du tar så blir du mer o mer harminsikt.  När du kommit ner ser du varför du känner igen stället. Du ser en gunga som du  går fram till och sätter dig på den och börjar gunga. När du  ser på dig själv ser du att du  är i åldern som  när du var barn. o inga av dina problem finns. För det har inte hänt. Det är därför du känner igen stället. Är ifrån när du  var barn. För varje gungning i vinden av farten som smeker ditt ansikte. så försvinner problemen mer för varje gung svep. 

(En stund tystnad för få bort problemen som gör att man kan komma in i det undermedvetan för en person som har sådan blockering). 

Du ser en man och går av gungan för han fångar ditt  intresse. Mannen utstrålar enorm vishet och ödmjukhet , hans ord låter på sättet han talar som sanningen . för man förstår på det sätt han berättar med visheten o ödmjukhet o sättet han talar att det är sanningen. Han ger ifrån sig en enorm inre harmoni. 

Mannen går fram till dig och börjar ge dig budkskap.

Längre tystnad än vanligt för mannen ska kunna ge henne det budskap hon ska få. (jag börja igen när jag kände det var klart)

Mannen talar med sanningens röst till henne när han klappar dig på axeln och avger ren harmoni. Är nu ditt nya liv börjar o det blir som du vill göra det till.Är dag att lägga det förflutna bakom dig

Mannen går iväg för han har sagt det som är viktigast nu att berätta för henne

Den hade jag hade jag tänkt ut några veckor innan fast inte med mannen på slutet. Jag förstod när jag träffa henne varför jag hade tänkt ut den där Meditation o förstod vad som behövdes göras. 

Efter meditationen berätta hon att hon inte kommer ihåg när hon var så avslappnad sist. o platsen hon hamna på var en plats ifrån hennes barndom precis innan alla problem börja. 

Hon berätta att hon fick träffa en man precis som jag beskrev han. Han gav henne ett budskap som hon förstod var sant o hjälpte henne mycket. Samma budskap som passar in i det sista jag sade  till henne

"Mannen talar med sanningens röst till henne när han klappar dig på axeln och avger ren harmoni. Är nu ditt nya liv börjar o det blir som du vill göra det till.Är dag att lägga det förflutna bakom dig"

Mannen jag sände till henne var Gud för jag förstod att det krävdes för hjälpa henne. Och jag förstod vad han skulle säga o avsluta det hans sade (jag visste ju inte exakt vad han sade men man kände på sig helheten o när man skulle säga det) 

Hon kunde beskriva Guds utseende o klädsel o allt möjligt efteråt lika dant som jag har sett han o man kände att det var verkligen han som hon träffa (märks ganska tydligt på hur dom är efteråt. För dom får som en uppenbarelse som bara blir sådan effekt om Gud ger den (min åsikt )

Men den händelsen var hon mycket glad över. o hon fick budskapet rakt in i hjärtat och det öppna upp mycket för henne i att släppa saker. 

Med rätt tanke sätt o rätt miljö. så kan man mycket mera än vad man tror. 

Andlighet är mycket psykologiskt tänkande att nå in i såg själv så man får fram det man behöver. Nå andra är psykologiskt med. 

Nu har jag skrivit mycket. men ville bara ge exempel på saker. Som jag anser visar hur tankar o att det finns mer i en människa än vi förstår. 

Jag har varit med om 3 olika gånger där jag har haft personer framför mig. 

alla 3 har behövt hjälp på ett sätt där jag tagit hjälp av Gud. 

Gången jag nämnde o 2 andra gånger där jag suttit med personen och dom gått in i sig själv o jag har sent gud till dom och dom har fått kontakt. 

Dom trodde inte mycket på sig själva men mötet med Gud hjälpte mycket. Man kunde se nytt glöd i ögonen av det dom fick vara med om. 

Något som vi ska tänka på. Är bara våran fantasi hur vi kan ordna saker som. Som har gränser. o alla som påstår att saker måste göras på ett visst sätt o annat är fel. Där ligger våra brister inom det andliga. av det jag upplevt. Är total öppenhet. Som gjort saker jag nämner möjligt. 

och har ändras personers liv till det bättre. Rensat bort saker som plågats sedan barndomen. Jag har gjort det som måste göras. 

Men om man lyssnat på personer som anser detta sätt är det som ska göras o ditt sätt är totalt fel. 

Då hade det jag kan inte varit möjligt. o har aldrig varit med om något som gått fel eller att någon klagat på det jag gjort. Spelar ingen roll hur du gör. Bara det fungerar o blir bra. sedan är det strunt samma hur du gör det. 

Mina åsikter bara inom detta. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-09-25 00:25
#3

Så inget missuppfattas jag kan inte bestämma att Gud skulle ta kontakt med någon av dom jag kan absolut inte göra något liknande. 

Jag kan bara skapa kanal mellan dom 2 o Gud får välja själv. Men jag skulle aldrig göra det om jag inte förstod att han skulle träda fram. 

Kom tänka på att det kan missuppfattas så vill reda ut det. Så det inte låter som jag bestämma något. Jag kan aldrig bestämma något är bara en kanal.

Ny dag nya möjligheter

B.in.growth
2014-09-25 06:46
#4

1# 2# tack för otroligt utförliga och givande svar.. Jag är tacksam att ni tagit er tid… Måste bara berätta en annan rolig sak jag kände på mig en dag.. Var ute inskogen, hörde sirener… Kände att jag måste känna efter om jag kan känna vad som hänt… Såg en bilolycka i mitt inre… Fortsatte gå… Gick in å kolla på lokala tidningen, stod bara om en olycka i en annan kommun, visserligen en bilolycka.. Ja ja tänkte jag å funderade vidare.. Tänk om jag kunde urskilja om det var vuxna barn med? Tänkte jag… De enda jag såg var kungen… Fnittrade till och gick hem.. På eftermiddagen gick jag in på Aftonbladet, å till min förvåning hade kungen varit i en bilolycka på morgonen, innan jag såg det men ändå… Det var samma bil som jag hade sett det…. allt är förvirrande när man inte vet vad som är och inte… Men ibland kan jag känna mig mera klartänkt och då har jag ofta rätt i det jag tror… Och jag känner igen det med att det är suddigt eller grötigt skulle jag säga…må rör jag ihop det… Som sagt tack för era svar… 😊👍

J-Artur-K
2014-09-25 11:07
#5

#4 Har du tänkt på att det du nämner var båda gångerna utomhus.

Passar in i det jag försökte förklara. 

"Med rätt tanke sätt o rätt miljö. så kan man mycket mera än vad man tror. 

Andlighet är mycket psykologiskt tänkande att nå in i såg själv så man får fram det man behöver"

Antagligen så var det när du är själv och gick utomhus som var nyckel att nå in i dig själv o vara mer öppen (men kan så klart ordnas /tränas så man kan mer automatiskt få till det) 

Miljö var första gången jag använde det ordet o reagera när skrev det men lite på känslan utan förstå själv varför jag skulle använda det ordet. 

Är inte meningen att jag ska förstå utan man ser senare och när man får till sig automatiskt klart. Är det oftast alltid rätt. 

Nu fattar jag varför jag fick till mig att skriva miljö för ditt ex nu var också utomhus.

Roligt med kungen. Vore roligt att veta tiden du fick till dig det först o tiden för olyckan.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-09-25 11:12
#6

Fast samma här. Är bara mina åsikter. (skriver så snabbt ibland att jag glömmer påpeka att det är endast mina åsikter. )

Ny dag nya möjligheter

Annons:
B.in.growth
2014-09-25 12:07
#7

Jag tror att det var ungefär samma tidpunkt för det var morgon promenaden, men exakt vet jag inte då jag inte har tidsuppfattning alls… Har inte tänkt på det men känner oftast mest mottaglig och öppen i skogen eller närmar yogat eller mediterat, men då enbart just efter… Om jag slappnar av på ett sätt som gör att jag öppnar mig mer vet inte… Får nog bli mera skogspromenader och testa lite vad jag får till mig.. 😄

J-Artur-K
2014-09-25 12:44
#8

#7 Var därför jag tog upp det för kan vara svårt reflektera allt i sammanhang. Att jag tog upp tid för kungen skulle vara intressant veta. Tog jag upp för misstänkte att det hände samtidigt (kan ha fel) men känslan var så. Så nämnde det för få dina tänkar ditåt utan säga varför det skulle vara intressant. Det bästa är om man får personen se det man själv ser utan säga det. Sakerna du nämner är alla bra sätt att komma in i sig själv o undermedvetna. Handlar om klarhet i huvudet o lugnheten o friden inombords. Sedan är att få fram det du själv som kan veta det bäst. (Mina tankar o åsikter)

Ny dag nya möjligheter

pirri17
2014-09-27 05:06
#9

Jag har samma upplevelse att prinsessan Viktoria ska få tre barn, en flicka som hon har nu och senare en pojke om något år!/några år och sedan en flicka! Och jag såg att prinsens fästmö Sofia hade en flätfrisyr med en fläta på en sida av luggen i förra året i mina tankar och sen såg jag den frisyren hon hade nu i år när hon förlovade sig med prinsen i tidningen!

Brunett

Upp till toppen
Annons: